|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
UN CERTO GIORNO |
יום בהיר אחד |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ברונטו דל ויטה , לידיה פורטס |
הופעה ראשונה: 1968 ארץ מקור: איטליה
משך הופעה: 102 דקות
|
|
|
|
השלישי בטרילוגיה הלא רשמית מסרטיו המוקדמים של אולמי, אחרי "המשרה" ו"המאורסים", "יום בהיר אחד" עוסק גם הוא בעבודה, ובאופן שבו היא מעצבת את חייו של אדם. כאן מתמקדת העלילה בגבר בורגני אמיד, נשוי ולא באושר. ככל שמצבו משתפר – מנהל החברה מגרמניה מבטיח לו קידום, מאי שם צומח לו פלירט עם עובדת המשרד הצעירה – כך שאננותו גוברת וזו מובילה אותו לאיזו נהיגה מהורהרת העולה בחייו של אדם. מכאן והלאה, למד גיבורנו, הוא מסוגל לצאת מזרועות החוק בזכות מעמדו החברתי והמקצועי, בזכות מקצוענים (עורך דין, רופא וכו'') התופרים את דרכו החוצה. אבל האם את חייו שלו – נישואיו, הקריירה – יצליח להציל? ב"יום בהיר אחד" משכלל אולמי את השימוש המודרניסטי בשפת הקולנוע שהחל ב"אירוסים" – עם השימוש הסוגסטיבי בעריכה כדי לסמן את עולמו הפנימי של גיבור מיוסר. כאן, אולי יותר מכל סרט אחר של אולמי, הסיטואציה האנושית אינה מעוררת הומור ומותירה טעם מריר, על כך שאדם משתעבד ואיכויותיו האנושיות אינן מצליחות לגבור על המסילות שמובילות את חייו לחוסר תקשורת וקיפאון.
איטלקית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|