|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: אנטוניו דה קוניה טלש שחקניות: מריה קברל, מיגל פרנקו, רואי דה קרבלהו |
הופעה ראשונה: 1970 ארץ מקור: פורטוגל
משך הופעה: 113 דקות
|
|
|
|
מרתה הצעירה והיפה עוזבת את בעלה המתעלל לטובת מסע חיפוש עצמי. במהלך מסעה מתרועעת מרתה עם מגוון טיפוסים – גבר אמריקאי נשוי, צלם דוגמנות מפוקפק, וכמה אנשי עסקים ממולחים – אשר מנצלים אותה בשיטתיות. רק מכר חדש אחד – מבריח עדין ואדיב – לא מנסה להפוך אותה לרכושו; אבל גם מערכת יחסים זאת לא עשויה להבטיח את החירות והישועה שלהן מרתה כה מייחלת.
במהלך שנות השישים, תנועת “הקולנוע החדש הפורטוגלי” חוללה מהפיכה במסורת הקולנועית של פורטוגל על ידי כך ששילבה בה השפעות מהגל החדש הצרפתי. “המצור”, סרטו הראשון כבמאי של אנטוניו דה קונהה טלס, משמש דוגמא מובהקת למהפיכה זו. בתחילת הקריירה הקולנועית שלו, שימש טלס כמפיק בפרויקטים שונים של הגל החדש, ביניהם “העור הרך” (1963) של פרנסואה טריפו.
אין ספק שחוויה זו השפיעה על תפיסותיו האסתטיות, כפי שניתן לראות בשימוש במסגרת “המצור” במצלמת כתף, באור זמין ובצילומי חוץ. אולם מעבר למאפיינים סגנוניים אלו, הגל החדש השאיר חותמו גם על העיסוק התמטי של “המצור” בבעיות תרבות הצעירים האירופית, ובייחוד בסוגית הדיכוי של נשים צעירות. מבחינה זאת, מזכיר סרטו של טלס את “לחיות את חייה” (1962) של ז’אן לוק גודאר, שכן שני הסרטים רכבו על “גל הפמיניזם השני” בנסיונם לעורר דיון על השלכות השחרור הנשי.
תרגום לעברית ואנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|