|
|
|
מוזיאון הילדים הישראלי בחולון |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הזמנה לשקט הינה תערוכה מבית היוצר של "דיאלוג בחשיכה" והיא למעשה מסע תקשורתי אל מחוזות של שקט והכל בהנחיית מדריכים חירשים .
בתערוכה זו לא שומעים דבר אך מדברים בלי סוף... שומעים באמצעות העיניים ומדברים באמצעות הידיים. זוהי הזמנה למסע בערוץ תקשורת חלופי אך זמין (של תנועות ידיים ושפת גוף), בהנחיית מדריך חרש, אשר שפת הסימנים היא ערוץ התקשורת העיקרי ולפעמים גם היחיד בחייו.
התערוכה מזמינה את המבקר לחוויה של גילוי שפה בערוץ אחר. למבקר ניתנת במה לכישורי התקשורת הלא מדוברת הטמונים בכל אחד מאיתנו, כפי שהם באים לידי ביטוי בהעדר הקול, חוש השמיעה והשפה הדבורה.
כיצד אנו "שומעים" את סביבתנו? איך אנו מתקשרים עם העולם הסובב אותנו? "הזמנה לשקט" בדומה ל"דיאלוג בחשיכה", הינו פרויקט חינוכי-חברתי, ערכי ומרתק.
ייחודה של הפעילות הזמנה לשקט על פני פעילויות לילדים אחרות, היא שהיא מאפשרת לכל אחד לגלות את הפוטנציאל והיכולת התקשרותית הטמונות בכל אחד מאיתנו. בשקט שמאפשרת התערוכה מקבל כל מבקר הזדמנות להתנסות בהבעת רעיונות, רגשות ומחשבות באמצעות תנועת וסימנים.
התערוכה מזמנת יצירת קשר ושיח בין אוכלוסיות שונות, שוברת גבולות מנטליים וחברתיים, ומעלה את המודעות הציבורית לקהילת החירשים.
הרעיון לתערוכה נוצר ע"י ד"ר אנדריאס היינקה, הוגה "דיאלוג בחשיכה" והגב' ארנה כהן. בשנת 2003 נחנכה התערוכה הראשונה בפריז במוזיאון המדע לה וילט. תערוכה זו קצרה שבחים רבים בקרב מבקריה והוכתרה כתערוכה המוצלחת ביותר מזה 20 השנה האחרונות במוזיאון לה וילט.
בהיבט החינוכי לתערוכה שני דגשים עיקריים: א. מפגש עם עצמי, עם החושים שלי ועם יכולותי: בעולם בו התקשורת היומיומית בינינו מבוססת על חוש השמיעה ויכולות הדיבור, התערוכה מציגה דרכים שונות ואחרות ליצירת תקשורת ושיח. המבקר יתנסה בביטוי של רעיונות, רגשות ומחשבות באמצעות תנועה וסימנים.
ב. פתיחות לשונית: התערוכה יוצרת קשר ושיח בין אוכלוסיות שונות - חירשים ושומעים, שוברת גבולות מנטאליים וסטריאוטיפים, ומעלה לדיון ציבורי את מקרה החירשים. שפת הסימנים מקבלת גושפנקא, נחשפת ומתגלה כשפה שהיא ככל השפות.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|