|
|
|
הסטורי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כל הסוגים: ג`ובאני פסטרונה תנועה: גבריאל דאנונציו ציורים ועיצוב: אוגוסטו בטליוטי , יוג`ניו באווה , נטאלה קיוזאנו , סגונדו דה חומון , קרלו פרנזרי , ג`ובאני תומטיס מוזיקה: מנליו מאזה , אילדברנדו פיזטי |
שחקניות: לידיה קוארנטה , איטליה אלמירנטה מנזיני , אומברטו מוזאטו , ג`ינה מרנגוני |
הופעה ראשונה: 1914 ארץ מקור: איטליה
משך הופעה: 181 דקות
|
|
|
|
"כביריה", האפוס היומרני והמרשים ביותר שיצא מאיטליה לפני מלחמת העולם הראשונה, היה ההישג הגדול ביותר של ג`ובאני פסטרונה: אקסטרווגנזה מעוררת השתאות, מרהיבה מבחינה חזותית, תפאורות אדירות, אלפי ניצבים, ואמצעי ביטוי שלא נראו קודם לכן. הסרט הכשיר את הקרקע לסרטים עתירי תקציב באורך מלא שיבואו אחריו וסלל את הדרך ליוצרים כמו גריפית` ודה-מיל. העותק, ששוחזר לאחרונה בידי המוזיאון הלאומי לקולנוע בטורינו, הוא אבן דרך בשפת הצילום הקולנועית.
במהלך המלחמה בין רומא לקרתגו, נערה בשם כביריה מוצאת את עצמה מנותקת ממשפחתה. במהלך האודיסיאה שלה ברחבי רומא העתיקה היא נתקלת בוולקנו מתפרץ, בהדר הברברי של קרתגו, בקורבנות אדם ובחניבעל שחוצה את הרי האלפים.
להקרנת הסרט קודמים דברי פתיחה של מרטין סקורסזה. סקורסזה מספר שעם "כביריה" פסטרונה המציא למעשה את ז`אנר האפוס ההיסטורי. הוא מציין שהבמאי היה הראשון שחילץ את המצלמה מתנוחתה הנייחת, איפשר לה תנועה, העשיר את תחושת המרחב והוסיף דרך כך לסרט פיוטיות ויזואלית. הוא משבח גם את השימוש בתאורה, את התפאורה, את סצנת הקרב האחרונה ועוד, ומסכם: "כביריה אינו אוסף של רגעים גדולים אלא שלם מופלא ומקסים".
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|