|
|
|
הבימה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: יבגניה דודינה , רמי הויברגר , יובל סגל , אלכס אנסקי , דורית לב-ארי , אורי הוכמן , חיים חובה , הילה וידור , רותי לנדאו , לאה קמחזי , קובי ליבנה , אליאן ולג`י , איתי ליפשיץ |
|
|
|
|
קלאסיקה בעיבוד חדשני
אנה היא אשת חברה פופולארית ומכובדת, הנשואה לבעל שאותו אינה אוהבת, ואם לבן. קונסטנטין לוין הוא בעל אחוזה עשיר, שאינו חש בנוח בחברה הרוסית האריסטוקרטית ומעדיף את חיי הכפר. אנה נאלצת להתמודד עם נקמנותו של בעלה ועם הבידוד החברתי שניכפה עליה מפאת בגידתה בו. לוין מתקשה להתגבר על סירובה של קיטי להינשא לו משום שהעדיפה את וורונסקי על פניו. הוא מתמסר יותר ויותר לעבודה הפיסית ולכתיבה מקצועית. הרהוריו של לוין על משמעות החיים פוסקים משהוא זוכה לבסוף באהבתה של קיטי. המשמעות שאנה מוצאת באהבתה הייצרית לוורונסקי דועכת בבליל של חשדות ומורפיום עד שהיא משליכה את עצמה מתחת לגלגלי רכבת.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (33 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 33. פשוט נוראי. חבל על כספכם, ובייחוד על זמנכם.
| | | | ציפיתי להצגה טובה, הרי בסה"כ שחקנים טובים, אך יבגניה דודינה שעד עכשיו מאוד הערכתי פשוט נוראית. אין שם שום משחק! שום דרמה! היא הרסה את דמותה של אנה. ורמי הויברגר! שחקן כל-כך מוכשר- מה עבר על מי שביים אותו ככה?! הוא יורה את המשפטים אחד אחרי השני, בלי שום רגש, בלי כלום.
הסיפור מוצג באופן מבולבל ומתיש. אל תלכו.
הוסף תגובה | | | | |
| 32. אני בשוק מהתגובות פה
| | | | בדר"כ אני שונא את ההצגות של הבימה.. אבל ההצגה הזאת ממש מעולה!
יבגניה שחקנית ענקית! ממש טובה!
הכי טובה! שיחקה שם כל כך יפה..
הצגה בכלל לא משעממת..
הוסף תגובה | | | | |
מישהו , לא רחוק (13/02/2009) |
| 31. על הפנים !
נופר , באר שבע (18/01/2009) |
| 30. שיחקתי בהצגה
| | | | אני שיחקתי בהצגה את סיררוזה הילד הקטן P:
הוסף תגובה | | | | |
דורי פורר , באר שבע (18/12/2008) |
| 29. הצגה למבקרים
| | | | מבקרי התיאטרון יתלהבו בוודאי מהמשחק מהתלבושות, מהתפאורה ומהדינמיקה על הבמה (הזזה אין סופית של וילונות/מסכים מצד לצד
לשאר הקהל - מספיק לראות כמה אנשים נרדמים במהלך ההצגה
הצגות כאלה המתכוונות ל"דבר" אל הדור הצעיר חייבות לעבור עיבוד בסגנון ההצגה "המלט" העכשוית
הוסף תגובה | | | | |
| 28. מרדימה`מתישה ומשעממת!!!
נטלי , רמת גן (04/11/2008) |
| 27. איום ונורא (ללא תוכן)
| 26. במילה אחת: מתישה
| | | | לא מתרוממת משעממת וארוכה מדי, מדובר בצבר שחקנים מכובד מה שמגדיל את האכזבה.
הוסף תגובה | | | | |
איתן , תל אביב (28/08/2008) |
| 25. הצגה מעולה
| | | | משחק מצויין, בימוי ותפאורה שהזכירו מאוד את תיאטרון "גשר" וכמובן עלילה מצויינת.
הוסף תגובה | | | | |
| 24. משחק גדול וסיפור מנצח
| | | | בתפאורה מינימלית מצליחים השחקנים להעביר את האסתטיקה הספרותית של המאה ה-19. דודינה והויברגר במיטבם, אע"פ שבמחצית הראשונה דודינה צריכה לדבר יותר ברור והיא אינה נשמעת למרחוק.
הוסף תגובה | | | | |
| 23. בצוע כושל, שחקנית איומה.
| | | | זו פעם שניה שאני נופל בפח עם השחקנית יבגניה דודינה. בפעם הקודמת זב היה בהצגה "מדאה". שם לא חיכיתי עד הסוף ויצאתי. קראתי שעכשיו מלהקים את השחקנית הזו בהצגה החדשה "אדיפוס". כאן מגדיל התיאטרון הלאומי לעשות כשהוא מלהק בהצגה את השחקן איתי טיראן שהשתמט משרות צבאי!! אין מקום לאף שחקן משתמט בתיאטרון ישראלי ובמיוחד לא בתיאטרון לאומי!!
הוסף תגובה | | | | |
| 22. הצגה נוראה, זה תיאטרון לאומי?!
| | | | ההצגה בבצוע הזה עושה עוול לטולסטוי. הבצוע קר ומנוכר, בקושי רואים ( מה קרה לבמאי אילן רונן?) כי מספיק תאורה. הגרוע מכל הוא השחקנית יבגניה דודינה. קודם כל לא מבינים את מה שהיא מדקלמת וכל הזמן במקום להתרכז בעלילה התאמצתי להבין את מה שהיא אומרת, חיפשתי תירגום מעברית לעברית כמו בטלויזיה וחבל שלא היה. אמרתי מדקלמת כי מה שהיא מבצעת זה לא משחק, אלא קריאה בעיתון או ספר. בהצגות סוף שנה של כיתה ב` הילדים משחקים טוב יותר. אז מה אם העלילה מתרחשת ברוסיה? זו סיבה להביא שחקנית מתיאטרון גשר? אולי תביאו משם את כל השחקנים? מזל שבעבר ראיתי את ההצגה וגם את סידרת הטלויזיה בבצוע אנגלי ( בלי שחקנית רוסיה )מעולה וזכרתי, אחרת לא הייתי מבין מה קורה לאנה. חבל.
הוסף תגובה | | | | |
| 21. ציפיתי, השתעממתי מרה, וחיכיתי שייגמר - אכזבה גדולה! (ללא תוכן)
מיק מיהוק בעל פיהוק , (16/06/2008) |
| 20. הצגה משעממת !
| | | | הסיפור ידוע לכולם. אבל על מנת שכל הסיפור יוצג בהצגה, הגיש התיאטרון הרבה תמונות קצרות, ולכן, כל הזמן עסקו השחקנים בהזזת וילונות וכיסאות, שנדע כי הגענו לתמונה חדשה. מרוב תמונות לא התפתחה הדרמה במחזה.
הוסף תגובה | | | | |
| 19. מדהים
| | | | אין לי מושג אל מה אתם מדברים.אולי מלבד משך ההצגה שאכן היה מעט ארוך. זו אחת ההצגות המדהימות שראיתי וראיתי הרבה הגות בשנים האחרונות. בימוי גאוני הציחו לקחת סיפור אורך וכבד ולהפוך אותו להצגה מענינת ומעוררת מחשבה (בעיקר מיבחינת הקונספציה )אפילו לקבוצת הנוער איתם ראיתי את ההצגה כולנו יצאנו ניפעמים.
הוסף תגובה | | | | |
דניאלה , הרצליה (25/04/2008) |
| 18. אנה קרנינה-ביקורת-טולסטוי-הבימה,באר שבע
| | | | לא הזדמן לי לראות עד כה את אנה קרנינה הפקה משותפת של תיאטרוני הבימה ובאר שבע כאשר התפקיד הראשי ניתן לשחקנית תיאטרון גשר.
ראשית אני מברך על שיתוף פעולה זה.
שמעתי וקראתי רבות על ההצגה.הדעות היו חלוקות וקשת התגובות היתה רחבה ביותר מקצה אחד לשני ומקיצוניות אחת לשניה.
יש בהצגה הרבה מהחיוב אך גם מהשלילה.
קשה לעבד להצגה רומן שנכתב ב1877 ושכונה"יצירת אמנות חסרת פגמים" וב 2007 דורג במקום ראשון ברשימת הספרים הגדולים של כל הזמנים.
העיבוד שנעשה ע"י הלן אדמונדסון הבריטית מעביר בצורה נאמנה ביותר את רוח הספר.
סיפור הרומן וההצגה המרכזי הנו על האהבה של שתי נשים-אנה קרנינה אשה נשואה לקצין צעיר-ורונסקי המאוהב בקטי שמאוהבת בקונסטנטין.
הבימוי של אילן רונן מרתק ,קיצבי ,זורם ואינו מאפשר להשתעמם.הוא הצליח ליצור ענין ומתח ברומן רחב ההיכף ולהחזיק את הקהל דרוך לאורך כ שעתיים וחצי.
הסצינות קצרות,בנויות היטב ולמרות העלילה המתרחשת במקומות שונים התגבר הבמאי על הבעיה באמצעות התפאורה המענינת והמיוחדת הכוללת כמעט רק מסכים הנפתחים ונסגרים ומגלים מקומות התרחשות רבים.היתה זאת תפאורה יעילה שהישאירה הכל לדמיון הצופה-כנרת קיש.
למרות כל זאת הבימוי נותן לך הרגשה שהכל קטעים קטעים עם אתנחתאות לא לענין אך המבהירים כביכול את העלילה. אתה מרגיש כאילו ואין רצף בעלילה המרכזית.
בתפקיד הראשי משחקת יבגניה דודינה. היא אנה קרנינה אשה נשואה החושקת ואוהבת קצין צעיר.שחקנית נפלאה אך ההיגוי שלה והמבטא מפריעים במקצת להנאה המלאה.נכון אפשר להבחין שאסכולת המשחק שונה מהמקובל בתיאטראות האחרים אך היא הצליחה ליצור דמות נאמנה של אישה אוהבת לא הגיונית הנוגעת בניורוטיקה,קפריזית,הפכפכה המשנה את דעתה כל רגע.היא היתה מוכנה להפקיר הכל כולל בנה למען האהבה האמיתית שבסופו של דבר אכזבה.היא קלת דעת,משחקת היטב אך נראה כאילו מרחפת באויר.חיה בשקר.
רמי הויכברגר - מצויין בתפקיד קונסטנטין המעדיף את חיי הכפר מחיי החברה הגבוהה והאריסטוקרטית ,אוהב את עבודת האדמה ומצטער על שלא נולד איכר. הוא טוען שאף אחד אינו מבין את האופי הדפוק של האיכר הרוסי.
יש לו אמנם רעיונות סוציאליסטיים וגם שיתוף הפועלים ברווחי הבעלים אך רעיון זה לא פותח בהצגה ונשאר כאמירה בודדת.
אלכס אנסקי -בתפקיד הבעל קארנין רציני ,אצילי,יצוגי ומכובד .ממעט בדיבור שומר על כבודו ומוכן גם להיות רחמן אך לא לבזות את עצמו.הוא מחושב מאוד.
ורונסקי-קובי ליבנה הקצין הצעיר בו מתאהבות שתי נשים אנה וקטי איתה בסוף מתחתן ,משחק ברגשות הנשים בהן חשק.אין לו אהבה אמיתית לאף אחת והתנהג כאיש פרחחי ולא כקצין גנטלמן.הוא הבליט במשחקו את חוסר הרגש שלו.לאחר שאימלל את אנה השאיר אותה לנפשה וללא מוצא אחר אלא להתאבד.
קיטי-הילה וידור שברירה ועדינה .החברה הגבוה לא קיבלה אותה והיא נשארה מנודה.
טוב עשו התיאטראות שהעלו הצגה זו ונתנו אפשרות לאנשים שלא קראו את לב טולסטוי ולא התכוונו גם לכך,לגלותו ולהסתקרן מכתביו.
לראות או לא לראות:הצגה רצינית,כבדה אך המאמץ כדאי וכל אחד יכול למצוא סיבה אחרת לכך.
נכתב על ידי elybikoret , 18/3/2008 13:28 elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , tel aviv (18/03/2008) |
| 17. "אנה קרנינה"- מסורבת הגט של טולסטוי
| | | | הצגת "אנה קרנינה" היא הצגה מעניינת ומרשימה, אבל אני לא כל כך אהבתי אותה. ההצגה היא תאווה לעינים, ממש חוויה, כאשר עולם שלם נוצר לפנינו על הבמה, לעתים ע"י שימוש באמצעים פשוטים ביותר. בבת אחת אנו הצופים מוטלים למוסקבה, ממנה לסנקט פטרבורג, לשתי אחוזות ברוסיה, לרכבת הנוסעת בין המקומות הללו ולבסוף גם לוונציה, והכל ללא תפאורות מרהיבות ומורכבות או במה מסתובבת ופטנטים דומים. זאת תמצית דברי. אם אתם רוצים לקרוא אותם במילואם, היכנסו לבלוג שלי, לכתובת: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1137743
הוסף תגובה | | | | |
| 16. הצגה נוגעת, מפעימה, משוחקת ומבויימת היטב!!!
| | | | הרבה זמן לא ראיתי הצגה ברמה כזאת. כל השחקנים מעולים. העיבוד יוצר עניין, ומעורר שאלות, סתירות, דינמיקות מעניינות של זמנים ונוכחויות בינאישיות. הסיפור הצליח לגעת בי למרות ששייך לתקופה אחרת, עם קונטקסט חסוד ושמרני. התפאורה והשימושים הסימבוליים בכיסאות, בווילונות, בייצוג המוות - יפהפה. ליהוקים מצויינים לכל התפקידים החשובים. אסיים בכך שהגעתי עייף ורצוץ וכל העייפות התפוגגה כהרף עין לנוכח מה שקרה על הבמה.
כל התגובות המזלזלות שכאן... קשה להאמין שראינו את אותה הצגה.
הוסף תגובה | | | | |
אהוד , תל אביב (31/01/2008) |
| 15. מ ע ו ל ה !
| | | | קלאסיקה עשויה היטב, משחק מקצועי, תפאורה מוקפדת, מהפנט ומעורר למרות שהסיפור מוכר לכולנו כמעט . רוצו לראות !!
הוסף תגובה | | | | |
| 14. הנדלזלץ כותש את ההצגה בצדק- גם להיות במאי קלטות מחול צריך לדעת
| | | | מעניין מה הריה קורה אם אריה יבנגי היה מביים את אז ההצגה הזו למרות שאני בטוח שהוא לא היה נוגע בעיבוד הזה
הוסף תגובה | | | | |
ארז נוי , תא (28/12/2007) |
| 13. אחרי החותנת הנמוכה אפשר לראות את ההצגה ולהנות (ללא תוכן)
| 12. הצגה פנטסטית
| | | | מינימליסטית, יפהפיה מבחינה ויזואלית, בימוי על סף המבריק, דודינה בתצוגת משחק מרהיבה וכך גם הויברגר. סוף סוף תיאטרון בהבימה.
הוסף תגובה | | | | |
| 11. מי הצליח להרוס לדודינה תפקיד חיים- אילן רונן
גידי , רעננה (25/12/2007) |
| 10. לא פוגע
| | | | 1. טקסטים (עומס.מיושן)
2.משחק (רק הילד לא זייף)
3.אנה ייבגנייה?
4.סצנות : לא פוגע. לא נוגע. למרות החזרות המאמץ וההשקעה
5. תודה על עיצוב במה ותאורה
6. הכי חשוב: לא קרב כלום. לא כל פעם פוגעים. קמים וממשיכים
הוסף תגובה | | | | |
| 9. כגודל הציפייה גודל האכזבה
| | | | דודינה לא מצליחה להתרומם ויחד איתה כל ההצגה. טולסטוי ואנה קארנינה הפכו לקלישאה חסרת טעם ארוכה ומייגעת, שלא עוברת דרך הצופה ובטח לא מרטיטה את הלב.התאכזבתי!
הוסף תגובה | | | | |
| 8. לא יכול להיות אילן רונן הפיל גם את דודוינה (ללא תוכן)
| 7. מומלץ בחום, בימוי גאוני (ללא תוכן)
| 6. אכן תמונות קשות קשות מאוד (ללא תוכן)
| 5. כמה שזה רע כמה שזה מאכזב וכמה צפיות היו לי
| | | | קשה להגיד מה לא עובד שם אבל עובדה שההצגה הזו לא זזה לאף מקום אני חושב שהבעיה בעיבוד ובעיקר בבימוי הכושל של אילן רונן
הוסף תגובה | | | | |
| 4. כסא מסך כסא ומשעמם מעניין מה היה קרה לו גשר היו המפיקים
| | | | זה כל כך רע עד שהמילה רע נשמעת טוב אבל כישלון מאוד מכובד
הוסף תגובה | | | | |
| 3. ג א ו נ י !!!!
| 2. אנה קרנינה
| | | | נהניתי מאוד .משחק מעולה של כולם.במוי מעניין
הוסף תגובה | | | | |
רחל פרומוביץ , באר שבע (29/11/2007) |
| 1. לא מסיבה גדולה אכזבה ענקית בגלל רמת הצפיות הגדולה מההצגה (ללא תוכן)
|
|
|
|