|
|
|
תמונע (תיאטרון) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
עיבוד: דליה שימקו , עפר עין גל בימוי: דליה שימקו תעתוק וניהול מוזיקלי: אלכס ברויטמן תחקיר ועריכה: דיתי אופק תאום אמנותי: יעקב סליב מוזיקה: איסר שולמן |
משתתפים: עפר עין גל , מאיה גסטנר , ריקי בליך , תומר בן דוד , קובי שטמברג , ליאת אקטע , נורית כהן |
|
|
|
|
הרומן `חיי נישואים` מתרחש בוינה של שנות ה-20, בין שתי מלחמות העולם. זוהי עלילה טראגית שבמרכזה עומד רודולף גורדויל, סופר יהודי צעיר בשנות העשרים לחייו, החי חיי בוהמיין צעיר, אינטלקטואל, המתכחש לשורשיו היהודיים ומתנהל בין הלוואות כספים ובתי קפה. הוא מתאהב בברונית תיאה פון טקו, שמשפחתה ירדה מנכסיה, והשניים מתחתנים תוך זמן קצר. הנישואים הופכים למסכת סאדו מאזוכיסטית, שבה שוכבת הברונית עם ידידיו ושאר מזדמנים, מודיעה לו על בגידותיה, וטורחת ליידע אותו שגם ילדם אינו בנו. אבל גורדוייל דבק בקשר הזה, תוך עיוורון מוחלט ללוטי בודנהיים, ידידתו, שמאוהבת בו אנושות.
לגורדוייל יש ידיעה והבנה מלאות על המתרחש, עד ששום דבר אינו עשוי להפתיעו, וכל מה שקורה לו, קיים בו כידיעה-מוקדמת, משל היה נביא שמגשים עצמו, כמו בפגישתו הראשונה עם תיאה, שבה הוא חוזה וחורץ את גורלו. "התדעי גבירתי, פעמים אתה מתוודע אל אדם ואתה מרגיש מיד שכבר בינך ובינו יש יחס קבוע, מפורש, טוב או רע, אבל כזה שנוצר רק על ידי זמן של חיים משותפים. פעמים אתה מזדמן עם אדם פעם ראשונה ואתה מרגיש בחוש שמעט הצער הדרוש לך לקיום נפשך- מידו ינתן לך כל החיים, והרי אתה כרוך אחרי אדם זה כצל שלו, לבלי הפרד".
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (2 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 2. אבל למה צריך להרוס את הסוף של הרומן או של ההצגה?!
אמיר , , י-ם (04/12/2007) |
| 1. הצגה משובחת ומומלצת
| | | | עיבוד מוצלח ולטעמי אף יותר מהעיבוד שנעשה בעבר בתיאטרון חיפה. הפקה מרשימה שבה בימוי נכון ומדוייק, עיצוב במה תלבושות ותאורה שמשרתים נאמנה את ההפקה כולה וגם משחק משובח של רוב החבר`ה. הזדמנות נדירה לשמוע שוב שפה ספרותית מיוחדת ( גם אם יש פה ושם רפליקה מדולקמת ). כל הכבוד על התעוזה של האנסמבל ועוד יותר על התוצאה המשובחת... יישר כוח...ושוב חבל שהפקה כזו זוכה לכבוד הראוי רק בתמונע ולא בת` אחר אבל טוב מאוד שיש תמונע ושהם מאוד בתמונה...
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|