|
|
|
תיאטרון אנסמבל הרצליה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: איצ'ו אביטל , אורי רביץ , נמרוד ברגמן, יורם יוספסברג, מוטי כץ , אורנה כ"ץ |
|
|
|
|
עיבוד חדשני ומפתיע למחזה הקלאסי של פרדריקו גרסיה לורקה, סיפורם של ירמה (גילי בן אוזיליו) וחואן (מוטי כץ) שאינם יכולים להביא ילד לעולם. סיפור על תשוקה לילד שהופכת אצל ירמה לאובססיה ואצל חואן להתבודדות. גילי בן אוזיליו בתפקיד בלתי נשכח לצד גברים בתפקידי נשים במשחק מרתק של חילופי זהויות החושף חברה פטריאכאלית ומגיש בהומור וברגישות מילים שנכתבו בתחילת המאה הקודמת ועדיין מצמררות ברלבנטיות שלהן.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (9 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 9. אסור לפספס!
| | | | מלבד היות המחזה יצירת מופת, ההפקה העשירה את ההצגה ברוח אקטואלית וגלובאלית כאחד! גילי בן אוזיליו הציגה דמות נושמת על הבמה שלאורך כל ההצגה רק התעצמה והתפתחה. גדולתה נראתה בעיקר באנרגיה האנושית והאמוציונליות העשירה. אישה זרה ויחידה על במה של גבריות מהורהרת כוחנית ומגדרית.
תודה!
הוסף תגובה | | | | |
| 8. שאפו!
נאוה צייכנר , קיסריה. (31/10/2008) |
| 7. מחזה שאסור לוותר
| | | | למרות שהמחזה נכתב לפני מאות שנים, היום זה רלוונטי יותר, כל אישה באשר היא כמהה לילד מפרי ביטנה ולא חשוב ולא משנה איך ומתי , סיפור קשה כובש ומשחק מצויין של צוות הקסט, גברים לקחת את עצמכם לידיים . תהנו.בן
הוסף תגובה | | | | |
בן כהן שני , תל אביב (16/07/2008) |
| 6. הצגה טובה מאוד
| | | | הייתי אמש (13.7) בהצגה. אני מוכרח להודות שהיה לי קשה להתחבר אל ההצגה בעשרים דקות הראשונות, ולהבין מה הם רוצים ממני. אחרכ אהבתי את ההפקה מאוד. ברגעים מסויימים היא חצליחה לחדד את האופי שבו מעוצבת הזהות כפרפורמנס חברתי.
המוזיקה של פוליקר יפה מאוד, והשחקנים באמת בסדר גמור. היתה חסרה לי קצת הליריקה של לורקה, אבל אחלה.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. בעייתי
| | | | ראיתי את ההצגה בתל אביב. נראה שנעשו בחירות בלי קשר למחזה, מן גיבוב קונספטואלי, השירה שהיא חלק משמעותי במחזות של לורקה נעלמו כלא היו וחבל. גילי בן אוזיליו כירמה, מביאה צבע אחד ועם הזמן זה מעייף. גם הבחירה בגברים לא מוסברת ולמעשה יש בזה משהו מאוד תמוה. נדמה שהיה נסיון ליצור דרמה ראליסטית במקום להעמיק בחלק השירי המופשט יותר. ירמה לא משתוקקת לילד (זה פשוט מדי), היא משתוקקת למשהו בלתי מושג ובזה הופכת לדמות טרגית.
הוסף תגובה | | | | |
שרה , תל-אביב (30/06/2008) |
| 4. הצגה בעייתית- לא מומלץ!!!
| | | | כמי שאוהבת מאוד את המחזה התאכזבתי קשות מההצגה. החל מהפרשנות וכלה במשחק הבעייתי של גילי בן אוזיליו ושל מוטי כץ שהיה מאכזב ביותר!!!. איני מבינה את בחירותיה של הבימאית באשר לכובסות, לדמותו של חואן , של ויקטור ובעיקר לדמותה של ירמה. חבל!
הוסף תגובה | | | | |
רעות חונדו , תל אביב (27/06/2008) |
| 3. ליהוק בעייתי
| | | | הצגה מיוחדת עיבוד מיוחד, שחקנים נהדרים, טקסט אמוציונלי אבל גילי בן אוזיליו אמנם עושה תפקיד לא קל ונותנת את כל כולה, אך מאוד מאוד קשה להתחבר אליה, ליהוק בעייתי היתה צריכה להיות מישהי יותר צעירה ונאה כדי שאפשר יהיה אכן להתחבר לדמות ולחוש בצערה, כמעט כמעט זה מצליח אבל חסר
הוסף תגובה | | | | |
טל , ראשון לציון (17/06/2008) |
| 2. כגודל הציפייה גודל האכזבה
| | | | באנו מלאי ציפיות,אמנם הכל מרשים מאוד מבחינה חזותית,אבל לא מרגש בכלל,ממש התאכזבנו.
בנוסף מחיר הכרטיסים יקר למדי לא ממליצים.
הוסף תגובה | | | | |
אהוד ועינת , תל אביב (17/06/2008) |
| 1. מישהו בעט לי בבטן
| | | | זכיתי לראות את עבודתה של אופירה הניג, בבית שמואל ביום רביעי האחרון. הבימוי והמשחק היה כל כך מדויק. ראשית, גילי בן אוזיליו שיחקה את ירמה בשילוב קטלני של משחק מעורר הזדהות ומצד שני הקצנה כואבת במצבה הטרגי. מוטי כץ שמוכר לי מהטלויזיה בתוך אדם חייכן ומצחיק שיחק את חואן בעלה של ירמה בפנים של תשעה באב בצורה משכנעת ועצובה. יורם יוספברג הוא אחד מהשחקנים הטובים בישראל, וסצינת התפוחים היא סצינה שלא כל יום רואים בישראל. הבחירה בגילום תפקידי הנשים ע"י גברים נראתה לי קצת מוזרה בהתחלה . אולם, אמירתו של חואן לירמה ש"היא לא אישה אמיתית" נדמה לי, באה להדגיש את העובדה שירמה היא אישה אמיתית, אמיתית בתשוקתה לילד משלה. אורי רביץ כזקנה וסצינת המכבסות הם תענוג צרוף. ובכלל זה הצגה חובה לכל חובב תיאטרון באשר הוא! mlyregtum@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
מולי , ירושלים (23/05/2008) |
|
|
|
|