|
|
|
בית הספר בית-צבי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: תלמידי השנה השלישית מחזור מ"ז |
|
|
|
|
הלנה, נערה שאפתנית ממעמד נמוך שניחנה בחשיבה חריפה ובאומץ לב נדיר, מתייתמת מאביה ונהיית בת חסותה של רוזנת רוסיון. עוד בטרם יבשו דמעותיה על מות אביה, מתייסרת הלנה מאהבתה הבלתי אפשרית לברטראם, הלוא הוא בנה היהיר של הרוזנת, אמה המאמצת. לא פערי המעמדות, לא הרכילות מצד הבריות, גם לא סלידתו של ברטראם מהלנה הם אלו שבכוחם להסיתה מלחתור במרץ לעבר מטרתה – להנשא לברטראם – גם אם כבודה וכל היקר לה מונחים על הכף. עם השתלשלות העלילה אנו נסחפים עמה ועם ברטראם למסע פתלתל, רצוף מהמורות ומשופע בטיפוסים ססגוניים – מי מהם אציל נפש ומי מפוקפק ונלוז. וכך בעזרת יד הגורל (או ליתר דיוק, יד מחזאי מהולל...) מגיעים לסיום הקומדיה השנונה, בין אם יהיה זה סוף מתוק או ילווה במרירות מה – הֱיו בטוחים כי בסופו של דבר – הכל מסתדר לטובה !
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (6 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 6. האמת... די משעמם
| | | | כחובבת הצגות מושבעת, הלכתי להצגה ולאכזבתי הרבה ההצגה הייתה משעממת ולא קולחת. אמנם השחקנים השתלטו יפה מאוד על השפה הקשה של המחזה, אך העלילה עצמה לא מתפתחת... ובשורה התחתונה המכלול של הכל יוצר הצגה שרבים מהצופים בה לא חזרים למערכה שניה.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. מחזה מניפולטיבי במובן החיובי
| | | | מהי מניפולציה? אפשר לומר שזו המצאת המציאות. האם היא דבר טוב או רע? ניתן להסתכל עליה כעל חימר - אן היא מתובלת ברגישות הנכונה ומפוסלת בידיים הנכונות היא יכולה להיות יצירה של ממש. היא המניעה מערכות הנהגתיות וניהוליות טובות וגם יכולה להיות הדלק של אהבות גדולות. אבל מניפולציה יכולה להיות גם המתכון לקטסטרופה (כמו במחזות `מלקולם הקטן` ו`המשרתות` וכמו בסרט `לפני שהשטן ידע`). כשמניפולציה היא בצורתה החיובית ביותר ניתן לקרוא לה אומנות (אומנות הפוליטיקה, אומנות המכירות, אומנות הבמה וכו`). בהצגה `סוף טוב הכל טוב` הצליחה הלנה במניפולציה כי הרגישה שלברטראם יש השקפת עולם לוחמנית והיא ניהלה איתו מעין קרב - אמר שהיא תהיה אישתו רק אם תהיה בהריון ממנו ואם תשיג את טבעתו, וזה אכן מה שעשתה בעורמה. המילה עורמה לגבי ברטראם הלוחם היא לא מילה גסה (`כי בתחבולות תעשה לך מלחמה`) ומכאן רגישתוה של הלנה. לגבי המשחק - הוא בסה"כ היה יפה. אהבתי במיוחד את ביצועיו של גיל וייס שנתן דמות צבעונית ומעניינת ומשפט השדה של פארול שגילם היה, לדעתי - בדומה למשפט המסיכות של שיילוק היהודי ב`הסוחר מונציה` - רגע השיא של ההצגה.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. סוף טוב הכל טוב-ביקורת-שיקספיר-בית צבי
| | | | 456סוף טוב הכל טוב-שיקספיר-בית צבי456
לא כל תיאטרון מקצועי וגדול בישראל יכול להרשות לעצמו להכין ולהעלות שתי הצגות שיקספיריות במקביל ועל אחת כמה וכמה בית ספר.
בית צבי עושה זאת בכבוד.
כהצגה ראשונה מתוך השתיים ראיתי את "סוף טוב הכל טוב" קומדיה לא כל כך מפורסמת ומוצגת שלו.
התוכן פשוט.בת העם-הלנה-ענבל איצקוביץ רוצה להנשא לרוזן-ברטראם-אפי ביבי שאינו חושק בה כלל.אומר הוא עליה-"הנה הקולר שלי"
לאחר שהיא מצילה את המלך החולה-רועי גרין הוא מבטיח לה שתוכל להנשא לכל מי שהיא תרצה.
בתחבולה היא מוציאה מברטראם את טבעת המשפחתית ומקיימת יחסים איתו מבלי שהוא הבחין שזו היא.באין ברירה הסוף טוב.
קומדיה זו כנראה מקורה ההתחלתי בסיפור מאת בוקאציו.
אמנם המחזה מוגדר כקומדיה אך אין בתוכנו דברים מהם קהל הצופים יכול לצחוק הרבה או לחייך. אם הוא עושה זאת לפעמים זה בזכות משחקם המסוגנן הטוב וההומוריסטי של חלק מהמשתתפים הרבים.
לא אתעכב על המחזה עצמו אלא על מרכיבי ההפקה ומשחק חלק מהשחקנים בלבד.
ביים את המחזה מיטקו בוז`קוב.יש בו סצינות יפות מאוד, קלילות והכל בטוב טעם וחן אך טוב היה עושה הבמאי לו השתמש רבות במספריים, דבר שהיה עושה את ההצגה מרוכזת יותר,קומפקטית יותר ,ברורה יותר וללא סירבולים מיותרים.
התפאורה -סשה ליסיאנסקי קלה מאוד,אוורירית, מורכבת מלוחות עץ וצילומי מפות וארמונות המלך.היא נאה ביותר,יפה ומשאירה את הבמה עם שטח רב להתרחשויות.
התלבושות נאות מאוד ומושקעות-יהודית אהרון.
התאורה במקום הנכון ומשרתת היטב את הסצינות השונות.
התרגום -דודי פרנס טוב ונשמע היטב אך הפריע לי, שלא באשמת המתרגם כמובן,הקול הרם,הצעקני לפעמים של רוב המשתתפים.
יתכן ועוצמה כזו היתה מוצדקת לו ההופעה היתה נערכת באולם ענק אך לא באולם "בית צבי"במידותיו היום.
רבים המשתתפים.הם משחקים היטב ומגלמים את הטיפוסים השונים בכשרון רב.
אציין כמה מהם.
פארול -גיל וייס ולאבאש- אריאל קוזלובסקי משחקים בקומדיה.הם הבינו זאת היטב ומשחקים בהתאם.
הם הכניסו קצת רוח חיים ,שובבות,שמחה עליזה ,פרחחות וקלות דעת עדינה וחכמה,הומור וצורך בחיוך בכל רגע שנמצאו על הבמה.
משחקם היה מדוד היטב ולא הגזימו בליצנות זולה.תענוג היה לראותם בתפקידם.
מלך צרפת-רועי גרין היה טוב מאוד הן בתחילת המחזה כחולה והן בהמשכו כאשר הבריא.
יש לציין את ההיגוי הטוב של אריאל ורועי.כל מילה נשמעה היטב וברור.
אפי ביבי היה טוב אך העדפתי את משחקו בתפקידיו הקודמים.
תמר גייסט כרוזנת,ירדן קליין כדיאנה וענבל איצקוביץ כהלנה היו טובות אך האחרונה נשמעה לי פעמים מספר כמדקלמת את הטקסט.
לראות או לא לראות:הפעם המלצתי חמה פחות מהמלצתי על "היום ה24"המוצג במקביל באולם אחר.
נכתב על ידי elybikoret , 11/1/2009 12:28 elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , t a (13/01/2009) |
| 3. תענוג תיאטרלי!
| | | | תענוג לראות קבוצת צעירים מצליחים להשתלט על השפה הגבוהה מבלי ליפול לפאתוס או למשחק עכשווי שפוגע בייחוד ש/ל שייקספיר.
יישר כח ולאלו שעדיין לא צפו-רוצו לראות!
הוסף תגובה | | | | |
ירון גשר , תל אביב (11/01/2009) |
| 2. סוף טוב הכל טוב
| | | | אהבתי מאוד את המחזה, יצירה תיאטרלית מושלמת.
סוף סוף חומר של שייקספיר שאינו מוכר לציבור.
סיפור מענין על רצונה של הלנה להינשא לברטראם למרות הפער המעמדי.
הלנה (ענבל איצקוביץ`) משחקה מצוין.
ברטראם (אפי ביבי) מפגין כושר בימתי בלתי רגיל, נוכחותו על הבמה מחייה ומרעננת את שייקספיר.
פארול (גיל וייס) גילה יכולת קומית טובה מאוד משחק עסיסי מלא חיים, שגורם לקהל הנאה מרובה.
לאבאש (אריאל קוזלובסקי) בטקסט הרבה לומר "תודה לאל" כצופה גם אני אומר תודה לאל על הכשרון משחק שיתברך בו אריאל.
הדוכס פירנצה (ליאור בן שושן) נוכחותו מרשימה מאוד על הבמה.
יתר חברי הקאסט היו טובים מאוד.
הערה: בפרסום המקדים באתר צויין כי בין חברות הקאסט נמנית אביטל מטרי לצערי היא אינה משתתפת.
אנו הצופים הקבועים מצפים לראותה בהפקות הבאות לאור הצלחתה הגדולה בערבים המוסיקלים בהם השתתפה.
בתום ההצגה יצאתי אל הקור במזג אוויר הסוער והגשום מרוגש נפעם ונסער.
הוסף תגובה | | | | |
איציק גיני , תל אביב (08/01/2009) |
| 1. מחיר מיוחד עד 13.1!
| | | | 25 ש"ח בלבד לכרטיס עד תאריך 13.1!
מהרו להזמין מקומות!
הוסף תגובה | | | | |
סוף טוב הכל טוב , רמת גן (07/01/2009) |
|
|
|
|