|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
REMBARNDT'S J'ACCUSE |
רמברנדט: אני מאשים |
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 2008 ארץ מקור: בריטניה , הולנד
משך הופעה: 88 דקות
|
|
|
|
באמצע המאה ה-17 אמסטרדם הייתה אחת הערים הכי עשירות בעולם ואת הפלוטוקרטיה המקומית הרכיבו תריסר משפחות בעלות הון עתק. בשנת 1642 השלים רמברנדט את `משמר הלילה`, יצירת מופת שתולה היום ברייקסמוזיאום ובה מוצגת פלוגה 13 של המשמר העירוני. העבודה הוזמנה אצל מי שבאותם ימים נחשב האמן הכי מכובד באירופה אז מדוע אחרי שהציג את ציורו הכי מושלם, ירד רמברנדט מנכסיו ואיבד מכבודו המקצועי והאישי? פיטר גרינאוויי, מהשנונים והחדשניים שבבמאי הקולנוע העולמי בשלושת העשורים האחרונים, האיש שלפני כמה שנים ספד מרות לאמנות השביעית, מציע פתרון קולנועי מן המעלה הראשונה לתעלומה הנ"ל.
כש`משמר הלילה` פרוש במלוא הדרו לנגד עיני הצופה ובסיוע שחזורים דרמטיים של האוליגרכיה האמסטרדמית בתור הזהב - בתפקידו כבלש, כתובע חד לשון, כחוקר אמנות - ממקם גרינאוויי את עצמו בתוך ריבוע קטן בפריים של הסרט. עם מצלמה המתפקדת כזכוכית מגדלת הוא פוצח בתחקיר מז"פי לכל דבר ועניין, מסיר את הלוט מעל עדויות גלויות וסמויות הטמונות בבסיס מה שנראה פתאום כמו תשבץ סבוך וחושף בפנינו מקרה רצח המסתתר בתמונה. הוא מסביר את הרקע למזימה, מתאר את המוטיבציה שיכולה הייתה להיות לכל אחת מ-34 הדמויות ומצליח ליצור את אחד הסרטים הכי מקוריים, יצירתיים ושנונים שבהם יצא לכם לצפות השנה.
אנגלית תרגום לעברית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|