|
|
|
הבימה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: רשף ורגב לוי בימוי: אלון אופיר תעתוק וניהול מוזיקלי: מיכאל קרמנקו מוזיקה: קורין אלאל תאום אמנותי: עדי שימרוני תחקיר ועריכה: אורן דר |
|
|
|
|
משפחת פלדמן מתכנסת לחגוג את ליל הסדר של שנת 2003 בשיאה של אינתיפאדת אל אקצה, במלון של המשפחה על חוף הים בנתניה. בערב הזה יתרחש הפיגוע הנורא של מלון פרק לא רחוק מהם, אבל בני המשפחה לא יודעים זאת. הם שקועים בתוך התסבוכת המשפחתית הפרטית שלהם. האח הגדול יוסי רוצה לספר לכולם שהוא מתכוון להתחתן עם חברתו לשעבר של אחיו הקטן יותר אסף. אם המשפחה שולטת בעניינים ביד רמה, ושאר האחים מנסים לשרוד את ליל הסדר, כאשר אורח לא צפוי מגיע ומערער את כולם. בהצגה מותחת, מטרידה, מצחיקה ומרגשת.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (56 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 56. הפיגוע במלון פארק היה בליל הסדר בשנת 2002 (ללא תוכן)
לא בשנת 2003 , כדאי לתקן בתיאור (18/06/2011) |
| 55. המוזיקה בהצגה
| | | | הצגה טובה מאוד. העיבוד המוזיקלי מצוין!
מישהו יודע איך קוראים לשיר ששרה קורין אלאל בסוף ההצגה שבנוי על המילים שכתב אסף (אושרי כהן) לחברתו?
הוסף תגובה | | | | |
| 54. היה נורא!!!יצאנו באמצע (ללא תוכן)
שירה , קרית גת (24/02/2011) |
| 53. לרקוד ולעוף
| | | | הצגה מעולה, צחוק, עצב ודרמה כל השחקים שיחקו נהדר הצגה שתחרט ברואשי עוד ימים רבים
הוסף תגובה | | | | |
שלומית , גבעת זאב (09/02/2011) |
| 52. לרקוד ולעוף
| | | | סיטקום ישראלי מרגש משעשע ומהנה,, קאסט נפלא ובימוי מופתי.
רשף לוי יצר קומדיית מצבים של משפחה ישראלית , משפחת פלדמן מנתניה.
זוהי חוויה ישראלית משעשעת שזורה בהומור על משפחה בערב לליל הסדר סיפור מורכב של הסתרת פרטים ורצון לייפות את הדברים.
את אם המשפחה שרה מגלמת סנדרה שדה שיצרה דמות אמינה , מצחיקה בתור אם שמנסה לשמר את התא המשפחתי בכל דרך לרבות שמירת סודות מהעבר והרצון לייפות את הדברים..
נתן רביץ מגלם את האח הבכור הוא איכותי שמוסיף הרבה כבוד למקצוע, הוא מסתיר סוד מהמשפחה ונוטה לציית לאימו..
אושרי כהן ה מגלם את אסף הבן השני אח המאושפז בבית חולים אברבנאל ומספרים לכולם שהוא שוהה בסן פרנסיסקו בלימודים.ההתחמקות מחשיפת האמת והטיוח מצחיקים ומבדרים את הקהל..
עידן אלתרמן מגלם את נמרוד האח השלישי החוזר בתשובה עם כל הבעייתיות בענין של התקרבות לדת, משחקו טוב מצחיק וחינני, עידן הוא קומיקאי משכמו ומעלה.
רינת מטטוב מגלמת את אלה פלדמן בצורה טובה היא נוירוטית ואקסצנרית מוזרה ולא רגילה.
ענת קוממי מגלמת את חברתו של יובי (חברתו לשעבר של אסף). מקסימה ומצויינת
אמיר הלל מגלם את עידן כהן חברה החדש של אלה הוא נוהג בחוסר טקט וכהרגלו הוא מצויין, יופיו ונוכחותו מרשימה על הבמה,התפקיד מוציא ממנו איכויות פיזיות ומילוליות טובות
.חיים חובה מגלם את אריה פינטו שרת ואב הבית.שהולך ומתעוור משחקו מקצועי ויפה מאוד.
ההצגה מעולה ומומלצת מאוד
הוסף תגובה | | | | |
איציק גיני , תל אביב (02/02/2011) |
| 51. הצגה טובה מאד
| | | | לאחרונה ראינו מס הצגות על הפנים אבל אתמול זה פיצה אותנו על כל האכזבות
הצגה ברמה שחקנים מעולים תוכן צחוק עצב ומוסר הסכל כל הכבוד
הוסף תגובה | | | | |
בראל אלקים , יבנה (31/01/2011) |
| 50. הצגה מ ע ו ל ה ! ! ! !
| | | | אני ובעלי נהנינו כל כך.. משחק מצויין במיווחד שלסנדרה אלתרמן, אבל כל השאר גם מצויינים. מזעזע ומצחיק. המוסיקה של קורין אלאל צעירה ואני משערת שזה מה שהולך היום.
בקיצור מומלץ בחום.
הוסף תגובה | | | | |
בתיה , נהריה (24/11/2010) |
| 49. אכזבה מחזה גדוש צרות בבימוי תפל של מים דלוחים
שרית , קריית חיים (15/11/2010) |
| 48. חובה ליראות שובה לב בעומר הטקסט ניבחרו שחקנים רציניים ביותר שזיעזעו לי את כל החושים
| | | | ישר כח נהננו מכל רגע כל האיבוד המוזיקלי המרגש עד צמרמורת נכתב בשם כל החברים.
הוסף תגובה | | | | |
| 47. שאלה :האם מישהו שראה את לרקוד ולעוף מכיר קרא /ראה את מלון ניו המפשייר?? של ג`ון ארויינג-??
| | | | אם אתה מעתיק למה למה כל כך גרוע שלא לדבר על הצגה איומה סנדרה שדב לא מגיע תפקידים הרבה יותר טובים
הוסף תגובה | | | | |
| 46. אסון (ללא תוכן)
חנה , תל אביב (21/10/2010) |
| 45. ההצגה לא טובה. השחקנים כן
| | | | תסריט מופרך ומוגזם- הכניסו טלנובלה של עשרות פרקים לתוך הצגה אחת. חבל, כי יש פוטנציאל - השחקנים טובים ויש גם כמה בדיחות לא רעות (בעיקר בחצי הראשון של ההצגה), אבל דוחסים עוד סיפור ועוד סיפור ועוד דרמה ועוד סוד ו... מוגזם, לא אמין ומייגע
הוסף תגובה | | | | |
אופירה , תל אביב (07/10/2010) |
| 44. מאכזב
| | | | יצאנו באמצע כך שהביקורת מתיחסת רק לחצי הראשון שהיה משעמם ולא ברור. הבדיחות היו צפויות ומאולצות והמשחק ממש נוראי במיוחד של השחקנית שמשחקת את אלה. כאמור יצאנו באמצע (וזה לא קורה לנו כמעט). אם זה השתפר בסוף אז עם המחזה הסליחה.
הוסף תגובה | | | | |
מירי , תל אביב (20/08/2010) |
| 43. ההצגה הכי טובה בארץ!! אל תוותרו. חזרנו עם דמעות בעיניים של צחוק ורגש. (ללא תוכן)
מוטי אבירי , (12/08/2010) |
| 42. ההצגה הזאת מרגשת עד מאד מצחיקה בלי להפסיק
| | | | מדובר בערב מטורף ומטרף - אסור להחמיץ לכל מי שאוהב את העבודות של רשף לוי כמו איים אבודים, הבורר או החולה ההודי, זה ממש לא מאכזב להיפך. והבימוי של אלון אופיר הוא תענוג אמיתי. כל הכבוד חבר`ה
הוסף תגובה | | | | |
| 41. אחרי שאת רואה הצגה אין אלא להסיק שפשוט הלכו לאיבוד מרוב חיפזון גם שכל ישר וגם הגיון
| | | | מחזה מרושל ולא ברור בלי קשר לכלום .והשחקן המדהים אושרי כהן שכמעט ולא על הבמה איך אמר פעם גידי גוב עוד ערב אבוד בהבימה.
הוסף תגובה | | | | |
אורנה רייכמן , רמת גן (09/08/2010) |
| 40. הצגה נפלאה !!!
| | | | "שרשרת כשלונות..." ???
אין מנוס מהתחושה שהכותב מגמתי ונחוש להשפיל ולקטול. אין שום שרשרת כשלונות למר אופיר - אחד הבמאים הפוריים והמעניינים בארץ ! ההצגה לרקוד ולעוף היא הצגת חובה. פשוט מרגש, עשוי נפלא ומבויים נהדר !
הוסף תגובה | | | | |
דוד ארליך , תל אביב (08/08/2010) |
| 39. מביך, משפיל ומאכזב (ללא תוכן)
| 38. חלוטרה חדשה של אלון אופיר אחרי שרשרת של כישלונות (ללא תוכן)
| 37. מדובר בלא פחות מיצירת מופת
| | | | העומק שיש בכתיבה של רשף לוי, לא תמיד מגיע אל הקהל בגלל שהוא מתעסק עם ז`אנר של קומדיה. אז נכון זה מאד מצחיק, אבל מדובר פה במחזה שנוגע בצורה מקורית מאד באחת מהרעות החולות של החברה השקר הלגיטימי, וכיצד הוא יכול לגרום לטירוף של ילדים. הסוף של ההצגה טלטל אותי והוא אחד הרגעים התאטרלים הטובים שראיתי מבוימים בארץ. כל הכבוד ליוצרים!
הוסף תגובה | | | | |
| 36. הצגת השנה (ללא תוכן)
אורלי , תל אביב (30/07/2010) |
| 35. הצגה נהדרת! הכי טובה שראיתי בארץ מזה שנים (ללא תוכן)
| 34. טוב אז הצגה זה לא ולה אושרי מופיע רק ארבע דקות ומערכה השניה עשר דקות הוא הדבר הכי טוב בכישלון הלא מפואר הזה.
| | | | מדובר באסון בימתי תאונת דרכים אוסף של שורות מחץ בלי כלום את השחקנים אפשר היה לעצור בעוון שוטטות על הבמה טקסט דלוח.ובעיקר משעמם
הוסף תגובה | | | | |
אורנה שמש , ירושלים (28/07/2010) |
| 33. ראיתי את ההצגה פעם אחת ואלך שוב.
| | | | יש פה קומדיה שמאד מצחיקה את הקהל. אבל מתחת מסתתרת יצירה עמוקה ורגישה שמשחקת בנימים הכי אישיים של האחים במשפחה ואני הרגתשי שזה פשוט על המשפחה שלי.
הוסף תגובה | | | | |
פנינה מרקוביץ , נס ציונה (26/07/2010) |
| 32. הצגה אדירה. נגעה לי בלב. כל כך מרגש וכל כך אמיתי
| 31. מהמם, פשוט מהמם. ההצגה הכי טובה של השנה (ללא תוכן)
| 30. אתמול ראיתי את "הציפור המרוטה הזו" בלשון ההצגה וזה תיאור מדוייק להצגה הזו אם אפשר לכנות אותה הצגה (ללא תוכן)
| 29. הצגה חזקה ביותר. הכי טובה שראיתי מזה שנים
| | | | אני חושבת שמה שמרתק בסיפור הזה, ואני לא מנסה להרוס, זה שכל הדמויות על הבמה, כולן שרוטות מצחיקות ומרגשות, הכל נובע בעצם מדבר אחד שקרה להם בילדות שלהם. יש פה כמה שלא הבינו את זה בתגובות שלהם - זה פשוט אחד הדברים הגיאוניים במחזה הזה.
הוסף תגובה | | | | |
| 28. איו עצים אין זבובים מה רצה המשורר להגיד לא ברור לי (ללא תוכן)
| 27. הצגה מעולה. לרוץ לראות.
| | | | מרגשת ומצחיקה מאד מאד. עידן אלתרמן מצוין.
הוסף תגובה | | | | |
| 26. יצירת מופת
| | | | כשהודתי לרשף לוי בהפסקה על יצירות האיכות שמציע לחיינו, לא שיערתי בלבי שאתרגש אף יותר מהחלק השני של ההצגה.מנסה לומר, לרקוד ולעוף- תפארת היצירה!!! התסריט, המשחק, השחקנים,היצירה..מכל מקום המילה איכות נזעקת.
אני מנויה גם בתיאטרות אחרות אך ללא ספק, ההצגה הנ"ל היא ההצגה הטובה,הנוגעת והמרגשת ביותר שראיתי בימי חיי!!!
סנדרה-מדהימה, נתי-מזכיר מה הוא שווה (שווה המון),עידן המקסים והמרגש (מזל שזה לא היה עופר שכטר כפי שתוכנן),אושרי- חזק ומשכנע,רינת,נלי,אמיר,חיים-בלעדיהם זה לא היה מושלם.
תסריט-מעולה, משחק-מדהים וסוחף, ליהוק-אין דברים כאלה,מושלם!!!
לא ללכת, לרוץ לראות.חובה.
הוסף תגובה | | | | |
| 25. זהירות, הצגה גרועה !!!!
| 24. זהירות ספוילר
| | | | כשנגמרה ההצגה ישבתי שם המומה והדמעות לא הפסיקו לזלוג מהעיניים שלי כמו ילדה קטנה. המשפחה על הבמה הזכירה לי את המשפחה שלי. זה אפילו קצת הפחיד. היה זוג לידי שמאד הופתע מהסוף. הסוף של ההצגה הוא מאד מפתיע, קצת כמו בסרט מתח, והם חשבו שזה מוגזם. הייתי צריכה לשלוט בעצמי ולא להגיד להם שמה שמוגזם בעיניהם זה סיפור החיים שלי. גם אצלי במשפחה קרה אותו דבר כמו שקרה בין האחים על הבמה. אני עדיין לא יודעת איך לעכל את החוויה הזאת וברור שזה עניין אישי שלי. אבל בכל מקרה אני עדיין חושבת על הרגע הזה ועברו כבר שלושה שבועות.
הוסף תגובה | | | | |
עדיין נרגשת , (19/07/2010) |
| 23. הצגה מעולה. כתיבה מופתית. רשף לוי הוא
| 22. כמו סלט מלוח מדי מחזה איום לאושרי כהן מגיע מחזה טוב יותר (ללא תוכן)
| 21. אני חשבתי שזאת ההצגה הכי טובה שראיתי בחיים
| | | | היא קרעה אותי לגזרים. גם מבחינה רגשית, בכיתי בסוף כמו ילדה קטנה, וגם מבחינת ההומור שהוא שנון ומצחיק כמו שהיה באיים אבודים או בבורר. הצגה נהדרת
הוסף תגובה | | | | |
| 20. מחזה עמוס מדיי עם לא מעט בעיות, לצד משחק טוב של רוב השחקנים. ציפיתי ליותר והתאכזבתי
| | | | משפחה בכלל והמשפחה הישראלית בפרט הן שני נושאים מרכזיים ברפרטואר ההצגות המועלות בימים אלו בתיאטראות בארץ. לכל משפחה ישנם שלדים בארון, סודות אשר בני המשפחה מסתירים זה מזה ומאחרים שאינם נמנים על בני המשפחה הקרובה, ובמשפחה הישראלית הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת, אולי משום שהמשפחה הישראלית נתפסת כמשפחה לא נורמלית מטבעה. מחזה שהעיסוק המרכזי שלו הוא משפחה יכול, לכאורה, לגעת בכל צופה וצופה בקהל, וגם אם אין בו נגיעה של ממש, ישנה קורלציה כלשהי בין היעדר הנורמליות של המשפחה המתוארת על הבמה לבין זו של משפחותיהם של הצופים. רשף (ורגב) לוי, אשר הפך לאחרונה למחזאי הבית של התיאטרון הלאומי "הבימה", בחר במחזהו החדש "לרקוד ולעוף" לעסוק שוב במשפחה ישראלית, והוא עשה זאת קודם לכן במחזה "החולה ההודי", אשר הועלה בהצלחה רבה בתיאטרון בית ליסין וכן בתסריט שכתב לקולנוע - "איים אבודים".
יחד עם זאת, כאמור, קשה לומר שהבחירה של רשף לוי לעסוק במוסד המשפחה הינו מקורי. המשפחה נמצאת בקונפליקט מתמיד, ולא בכדי מקובל לומר ש"משפחה לא בוחרים", וזאת משום שמחד המשפחה היא הזהות והשיוך הבסיסי של כל פרט לקבוצה מסוימת ולכאורה הדבר הינו ללא תנאים, ומאידך נדרש מבני המשפחה לציית לכללים ולחוקים שנקבעו מראש ע"י ראשי המשפחה, וכפועל יוצא מכך נוצרות תחושות הקיפוח וההעדפה. גם הבחירה של לוי להעביר את סיפורה של משפחה ישראלית באמצעות אירוע משפחתי מרכזי כדוגמת ליל הסדר אינו מקרי, וזאת כמובן לאור העובדה שסדר הפסח הינו משמעותי ביחס לחגים האחרים בשל היכולת לקיים מפגש משפחתי ממושך יחסית.
העלילה מתארת את סיפורה של משפחת פלדמן, אשר מתכנסת בערב ליל הסדר בבית המלון שבבעלותה בנתניה על רקע שרשרת הפיגועים שטרם מבצע "חומת מגן" בעיצומה של אינתיפאדת אל-אקצא. האב, מנחם, נפטר לפני שני עשורים כמעט ממחלה קשה ; האם, שרה, מנהלת את בני המשפחה ומתערבת בניהול בית המלון ; האח הגדול, יוסי, רווק על סף שנות הארבעים לחייו, מנהל את בית המלון שבבעלות המשפחה, ומנהל מערכת יחסים עם חברתו לשעבר של אחיו הקטן, אסף ; אסף חוזר לבית המשפחה לאחר שעזב את ביה"ח לחולי הנפש "אברבאנל" ; אלה, אחותו התאומה של אסף, סוחבת סיפור של התאבדות שלא צלחה, ומגיעה לבית המשפחה עם בן הזוג החדש שלה, עידן ; נמרוד, האח האמצעי, התגרש כבר שלוש פעמים ובעיצומו של תהליך התחזקות ביהדות ; ענת הייתה חברתו לשעבר של אסף, וכיום היא חברתו של יוסי, ורוצה להתחתן עמו ; פינטו, מועסק בבית המלון, ולמעשה חלק בלתי נפרד מהמשפחה. ההגעה של אורח בלתי צפוי לליל הסדר, בזמן שמתרחש הפיגוע במלון פארק הסמוך, מביא לחשיפת סודות מהעבר ולהעצמה של התסבוכת המשפחתית.
המחזה של לוי לוקה בחסר לטעמי, ונעשה בו ניסיון מכוון להגיע לקצות הטירוף של המשפחה הישראלית תוך הוצאת שלדים רבים מהארון, רבים מדיי יש לומר, ובעיניי הרעיון לשבץ הכל מהכל בתוך מחזה אחד גורע מאיכותו של המחזה, מה גם שיש בו קונפליקטים רבים מדיי. לאחר ההצגה ניסיתי לרשום לעצמי מצבים ואירועים מהחיים, וגיליתי שרובם המכריע מופיע במחזה, ולאור העומס שבעיניי אין לו תכלית של ממש, המחזה מצליח לעייף ולהתיש, ולא מפאת אורכו. יתרה מזאת, עולות במחזה מספר סתירות, וכך למשל בתחילת המחזה מספר האח הגדול שהוא בן 38, ולאורך רוב המחזה עוסקים באירוע שהתרחש לפני 17 שנים, וכאשר נעשה שימוש במספר 17 במדויק (בניגוד למספרים 20 או 30), משתמע שהאירוע אכן התרחש לפני 17 שנים. לקראת סיום המחזה מספר האח הגדול שהאירוע התרחש כשהוא שהה בארה"ב במסגרת משלחת מהתיכון, וחשבון פשוט יביא למסקנה שבזמנו הוא היה בן 21, דבר שאינו מתיישב עם היותו בתיכון. זאת ועוד, לוי שיבץ במחזה מספר שורות מחץ מתוחכמות, אולם במקביל שיבץ שורות מחץ צפויות מראש, שאת חלקן כבר שמעתי במסגרת מופע הסטנד-אפ שלו ובמופעים אחרים, שאולי מטרתן הייתה לסחוט צחוק מהקהל, מה גם שסופו של המחזה והסוד מהעבר ברור מראש עוד בתום המערכה הראשונה. שמו של המחזה - "לרקוד ולעוף" - מחבר בין שני שמות פעולה אשר יכולים להיות בהקשר חיובי ויכולים להיות בקשר שלילי. הכמיהה לריקוד ולמעוף שמסמלים בעיקר חופש, פורקן ומיצוי, מביאים דווקא לטרגדיה, וכאן הבחירה של לוי הייתה מצוינת.
לוי הגדיר את המחזה כדרמה קומית, וללא ספק יש בה גם מן הטרגדיה, אולם לתחושתי תכנים רבים מתוך ההצגה אינם מתיישבים עם הגדרה זו, והבעיה המשמעותית היא שההצגה אינה מצליחה לרגש או לגעת ללב. דווקא מסיבה זו הייתי רוצה לציין את ההצגה "משפחה חמה", אשר נכתבה ע"י ענת גוב ובוימה ע"י עדנה מזי"א, ומועלית בימים אלו בתיאטרון הקאמרי, ובה מוצג קו עלילה דומה למדיי, והיא בכל זאת מצליחה להצחיק, אך במקביל גם לגעת ללב, והיא מוגדרת כקומדיה ישראלית של ממש. הבמאי אלון אופיר יצר הצגה אשר בקלות רבה יכולה להפוך לשלאגר הבא של התיאטרון הלאומי, וזאת בזכות תכנים שהקהל הישראלי מצליח להזדהות עמם, וכמובן בזכות היכולת שלו לביים היטב את שורות המחץ בטקסט, ולהביא את הקהל לצחוק ולהזדהות עמן. יחד עם זאת, ניכר כי ישנן דקות משעממות, והדבר הינו תלוי ליהוק, וכן לעתים הייתה לי את התחושה שהקהל נסחף בצחוק דווקא משורות המחץ הברורות מראש, ולא מאלו המתוחכמות באמת. בנוסף, אופיר הטיב לעצב את מערכות היחסים הטעונות בין בני המשפחה, אשר מביאות לפתיחת פצעים שהגלידו לכאורה ולעימות עם העבר, ואין ספק שהשפעת העבר על ההווה ועל העתיד הובאה ליד ביטוי באופן מוצלח.
התפאורה שעיצב מיכאל קרמיינקו במבט ראשוני נראית זולה ומנוכרת, אולם במחשבה שנייה היא התאימה לאופייה של המשפחה. הקירות המתקלפים שיקפו היטב את הסודות מהעבר שנחשפים בהדרגה, ועיצובם הזול והפשוט של חדרי המלון אמנם באים בסתירה לתדמית המשפחה כלפי חוץ, אך היא מייצגת את היותה של משפחה זו ככל המשפחות. התלבושות שעיצב אורן דר התאימו לאופיין של הדמויות השונות, והתאורה שעיצב עדי שימרוני יצרה בידוד טוב בין חלקי הבמה השונים ואפשרה להתמקד. המוסיקה של קורין אלאל אמנם מצליחה ליצור דרמה בחלק מההצגה, אמנם לעתים היא אינה מתאימה לתמונה כלל ועיקר, והתנועה שעוצבה ע"י אלדר גרויסמן בוצעה היטב ע"י השחקנים.
סנדרה שדה בתפקיד שרה פלדמן, אם המשפחה, הייתה מצוינת, והיא יוצקת לתפקיד אמינות רבה, והיא מצליחה למצות את משפטי המחץ בטקסט בצורה מיטבית בזכות הפגנת ציניות ויכולת דרמטית מרשימה. כמו כן, היא מביאה לידי ביטוי את הרצון לשמור על שלמות המשפחה בכל מחיר, אם בניסיונה להפסיק את הקשר בין בנה הבכור לבין ענת באמצעות איומים, ואם ברצון שלה לשמור על סודות העבר מתוך הנחה שהם נשכחו. בסיום ההצגה נותר להזדהות עמה או לסלוד ממנה ומהתנהלותה, וקשה להכריע בין שני קטבים אלו.
נתן רביץ בתפקיד יוסי פלדמן, הבן הבכור, עשה עבודה טובה כמי שנכנס לנעליו של ראש המשפחה, ובעיקר המחיש את ניסיונותיו לרצות את אימו פרט לעניין חתונתו. ניכר כי הוא משלם מחיר אישי עבור המשפחה, ולמרות זאת בני המשפחה אינם עומדים לצדו בעת הצורך, אלא מתאפיינים בכפיות טובה. במערכה הראשונה רביץ מעט דשדש, ונטה להתבלבל בשורות הטקסט, אולם בהמשך הוא השתפר, ומיצה את התפקיד.
אושרי כהן בתפקיד אסף פלדמן, האח הקטן, אינו מצליח להפתיע בהצגה הזו, כל שכן לחדש. הוא מגלם דמות שמשיקה במקומות רבים לדמויות שגילם בעבר, והדבר הופך למעושה למדיי, שלא לומר למאוס. כמו כן, נלי תגר בתפקיד ענת (במקור הייתה אמורה לגלם את התפקיד מרב הררי), מגלמת דמות שלכאורה שונה מאוד מדמויות שגילמה עד כה בתיאטרון, בעיקר במאפייני הגיל והבגרות, אולם היא מביאה לידי ביטוי חוסר בגרות ואינטונציה שאינה משתלבת עם מאפייניה של הדמות. לגבי שני תפקידים אלו יצאתי בתחושת החמצה אדירה, וחבל, שכן מדובר בדמויות מרכזיות במחזה.
ארבעת השחקנים הנותרים היו נפלאים, וכל אחד מהם הביא למימוש מלא של מאפייני הדמות שלו באמצעות משחק עקבי ומשכנע במיוחד. עידן אלתרמן בתפקיד נמרוד פלדמן, האח האמצעי, הביא לידי ביטוי את היותו הכבשה השחורה של המשפחה, כאחד שהתגרש כבר שלוש פעמים, ונמצא כיום בתהליך של חזרה בתשובה. לא פעם בני המשפחה משתמשים בו כשק חבטות, והוא מוצא את עצמו כאדם אחד מול המשפחה כולה. רינת מטטוב בתפקיד אלה פלדמן, אחותו התאומה של אסף, הדגישה במשחקה את היותה של אלה מתוסבכת, נוירוטית ופגיעה, אשר כל המשפחה דואגת לגונן עליה לבל תתמוטט. חיים חובה בתפקיד פינטו, עובד בית המלון, הטיב לגלם אדם שהולך ומתעוור מיום ליום, ויצק לתוך הדמות מסתורין ומנה מדויקת של שיגעון ושל פחד. אמיר הלל בתפקיד עידן, בן זוגה של אלה, הפגין במשחקו את חוסר הטקט הדרוש ואת התדמית החיצונית שדבקה במשפחת פלדמן בקרב הכלל, אולם בסופו של דבר מתברר כי גם הוא אינטרסנט שמסתיר את מניעיו היטב.
סיכום : מחזה עמוס מדיי עם לא מעט בעיות, לצד משחק טוב של רוב השחקנים. ציפיתי ליותר והתאכזבתי
הוסף תגובה | | | | |
| 19. הצגה נהדרת. מרגשת ומצחיקה. והכי חשוב
| | | | בשבילי לפחות זה שאני לא הפסקתי לחשוב עליה כמה ימים אחרי.
הוסף תגובה | | | | |
| 18. בהחלט. יגאל הרטל מבית לסין כותב ביקורות גרועות
| | | | על כל הצגה שמפחידה את בית לסין. הרי את ההצגה הסאת יקנו במקום הצגת קרטון שהוא מנסה לשווק, אז הפיתרון השמצות פרועות באינטרנט. זאת הרמה של בית לסין בניסיון למכור משהו. ההצגה לרקוד ולעוף היא מרגשת עמוקה ואחת הטובות שתראו בשנים הקרובות.
הוסף תגובה | | | | |
במאי שעבד בבית לסין , (05/07/2010) |
| 17. את התגובות הרעות כותב יגאל מבית לסין
| | | | אני עובדת במשרד איתו ואני יכולה להעיד על זה. אז תתעלמו אנשים. זה סך הכל ניסיון לעשות קמפיין הכפשה להצגה נהדרת.
הוסף תגובה | | | | |
בהצלחה לרשף לוי היקר , (04/07/2010) |
| 16. ל15 אי אפשר להגיד אתזה טוב אני חותם על כל מילה (ללא תוכן)
אבי לוי , קרית מוצקין (02/07/2010) |
| 15. בושה וחרפה או יותר נכון מפגע בימתי הצגה שכולה זיוף אחד גדול קישקוש לא מצליח להגיע לשיא מחזה מיותר
| | | | אני כועס כי היה חבל לי על ערב אבוד לא על הכסף.
הוסף תגובה | | | | |
| 14. אין ספק שאשרי כהן הוא השחקן הכי טוב
| | | | היום בישראל. התפקיד שלו מדהים בהצגה הזאת. נוגע ללב וסוחף.
הוסף תגובה | | | | |
| 13. אהבתי! אהבתי! אהבתי!!
| | | | הצדה סוחפת ומרתקת. לטעמי עולה אפילו על החולה ההודי ההצגה הקודמת של רשף לוי ואלון אופיר. שחקנים מעולים.
הוסף תגובה | | | | |
מנויה בכל התאטראות , (30/06/2010) |
| 12. עוד אסון אחד ואבדנו נו די זו באמת ההצגה הכי רעה בעיר
| | | | התפאורה מכוערת לא נעים לצפות בצרות האלה מכל פן מדובר בנפילה
הוסף תגובה | | | | |
| 11. יופי של דבר
| 10. הצגה נהדרת לקחתי את הבעל
| | | | במקום לראות מונדיאל. שנינו מאד מאד אהבנו. לעוף עם ההצגה גבוה גבוה. כל הכבוד!
הוסף תגובה | | | | |
יש תקווה לתאטרון צעיר , (28/06/2010) |
| 9. כמה צרות כמה במשפחה אחת פשוט לא יכול להיות שזה קורה במשפחה אחת. אפילו איוב ילד ליד הצרות של אותה משפחה. לא אמין לא יכול להיות מישהו טעם שם במיקוד. (ללא תוכן)
אבשלום בר-לבב , (28/06/2010) |
| 8. לרקוד לעוף ולישון משעממם (ללא תוכן)
| 7. הצגה גדולה. קורעת מצחוק. עידן אלתרמן מעולה (ללא תוכן)
| 6. הצגה מעולה! מצחיקה מאד ומרגשת מאד
| | | | הסוף מפתיע מאד אז אל תקראו עליה הרבה לפני שאתם הולכים. כל הכבוד לבמאי ולשחקנים.
הוסף תגובה | | | | |
עמי דניאלי , (24/06/2010) |
| 5. ראיתי אתמול ואני עדיין תחת ההשפעה של ההצגה החזקה הזאת
| | | | ציפיתי שיהיה מצחיק, מהיכרות עם עבודות קודמות של המחזאי, ובאמת היה מצחיק, אבל הגדולה של ההצגה הזאת הוא בעוצמה הרגשית שלה. זה מחזה מטלטל ומפתיע ומאד מותח, והסוף תפס אותי לא מוכנה. זאת הצגה מעוררת מחשבה. והתפאורה סמלית ויש לה משמעות עמוקה. זה הישג גדול לתאטרון הבימה, וכל הכבוד קודם כל לשחקנים המעולים.
הוסף תגובה | | | | |
רותי דבורין , תל אביב (24/06/2010) |
| 4. עוד הצגה כושלת! להקים וועדת חקירה (ללא תוכן)
מה קורה בהבימה , (20/06/2010) |
| 3. דווקא תפאורה מיוחדת ומאתגרת- הצגה מעולה!!
| | | | ראיתי את ההצגה בהצגה הראשונה בבית ציוני אמריקה. מאוד נהניתי. משחק מצויין של מחזה מעולה. בטח עוד יהדקו וישנו קצת ... השחקנים ממש ממש התרגשו בערב הראשון. התפאורה של מיכאל קרמנקו כל כך מעניינת ויפה. כל כך שונה מהתפאורות הבנאליות שרואים בבית ליסין או גם בקאמרי. קרמנקו מביא את המגע שראינו בתיאטרון גשר וזה יפהפה. קורין אלאל במוסיקה מפתיעה ומרגשת. ממש בחירה מעולה
מאוד נהניתי. ממליץ בחום . אני אלך לראות עוד פעם!!!
הוסף תגובה | | | | |
שוחר תיאטרון , תל אביב (14/06/2010) |
| 2. תפאורה הכי מכוערת שראיתי בחיים שלי וכך גן ההצגה
| | | | רשף לוי מחזאי בית???? זאת בדיחה!!! וככה גם נראה התיאטרון. מישהו ראה בהבימה לאחרונה הצגה טובה???
הוסף תגובה | | | | |
יונה פוגל , חולון (04/06/2010) |
| 1. כדאי מאוד
| | | | הצגה מומלצת. משחק מצוין, תסריט טוב, מתחיקה ומעוררת מחשבה. מומלץ !!
הוסף תגובה | | | | |
עדי , תל אביב (29/05/2010) |
|
|
|
|