|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: רות אשל קריאייטיב: רות אשל |
הופעה ראשונה: 2010 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: 53 דקות
|
|
|
|
מאומה בקריירה של רות אשל, רקדנית שהתפרסמה ברסיטלים אוונגרדיים במחול בשלהי שנות השבעים ובהמשך עשתה לעצמה שם כחוקרת המחול האמנותי בישראל, לא יכול היה לרמז שבתחילת שנות התשעים תישבה בקסמו של מחול העדה האתיופית. מאז יצאה אשל למסע יצירתי משותף עם עשרות צעירים מבני העדה, הנמשך זה עשרים שנה.
'כתפיים רוקדות' מביא את סיפורה של רות אשל, עוסק בחזון ובחלום ומתאר מפעל חיים של הקמת בית לרקדנים מבני העדה האתיופית. עם עשרות רבות של רקדנים מבני העדה יצאה אשל למסע אמנותי, שנקודת המוצא שלו היא המסורת של העדה וממנה נמשכת הדרך ליצירת מחול אתיופי עכשווי לביטוי אישי בימתי.
ב-1995 הקימה רות אשל את להקת הסטודנטים 'אסקסטה', שפעלה במשך כעשר שנים באוניברסיטת חיפה. בהמשך ייסדה את להקת 'ביתא', שמרכז פעילותה ממוקם במתנ"ס נווה יוסף, השוכן בלב שכונה שבה אוכלוסייה גדולה של יוצאי אתיופיה. כך הלהקה תורמת לקהילה ובה בעת מועשרת על ידה.
הסרט מתאר את התפתחותן של שתי הלהקות והוא עשיר בריקודים, בקטעי תיעוד ארכיוניים מחזרות, בקטעים מהופעות בארץ וברגעים מסיורים בחו"ל. הוא מאיר תהליכי יצירה ומעלה תובנות על מקומו של המחול האתני בתרבות המחול בישראל. רבים מהרקדנים בשתי הלהקות מצאו את דרכם אל הבימה המקצועית כשחקנים, כרקדנים, כבמאים וכמדריכים של קבוצות נוער למחול אתיופי.
ג'נט ג'נט אורדמן, אישה קטנה, אריסטוקרטית, מלאת עוצמה, שהקדישה את חייה למחול ולכלביה. הסרט מביא לראשונה ובאופן בלעדי את סיפור חייה, המשלב שני עולמות הפוכים. מחד עבודה סיזיפית, בלתי מתפשרת ומיוזעת בעולם המחול הישראלי, ומנגד חבויה מערכת יחסים ארוכה ומיוחדת עם הברונית בת שבע דה רוטשילד. (52 דקות. עברית ואנגלית, תרגום לאנגלית ועברית)
עברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|