|
|
|
מכון ויצמן למדע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
לאן שלא נסתכל, נמצא סביבנו גלים. הגלים נמצאים בחוף הים, באולם קונצרטים ואפילו בקרני האור המאירות עלינו.
בגן המדע ע"ש קלור נוכל יחד עם המבקרים לחוות, לגעת ולראות גלים ולהנות מהיופי שבהם.
בסיורים מודרכים נלמד עם המדריכים המנוסים של המוזיאון על סוגי גלים וכיצד הם מתקדמים. בסדנת יצירה נבנה משחק פשוט לשליחת מסרים למרחקים ארוכים עם חוט עם תוספות מעניינות ונראה כיצד הוא עובד ואפילו איך אפשר לשמוע יותר טוב עם אצבע באוזן.
באודיטוריום נצפה בהדגמות מעניינות על מה קורה לגלי קול כאשר הם נפגשים, איך מנגנים על כינור מרובע והאם כאשר מדברים האוויר זז או גלי הקול זזים?
באקוספירה – המתחם האקולוגי של גן המדע - נסתכל על חוטים בפן הביולוגי – המשי.
מה חרקים עושים איתו (לא רק עניבות) ובאיזה דרכים מעניינות עכבישים בונים את הקורים שלהם ומשתמשים בהם לצרכים שונים. אחרי שרוכבים על גלים, אפשר לצאת אל הגשר העילי או להכנס לחדר התערוכות, ולשחק ב-PLAY – תערוכת משחקים מחוץ לקופסה. לצד 80 מוצגי המדע הקבועים הוצבו בחדר התערוכות עמדות משחק מאתגרות אשר דורשות קואורדינציה, יכולת שיתוף פעולה ופתרון בעיות בזמן אמת.
העמדות האינטראקטיביות מבקשת מהשחקן להשתמש בכישוריו המוטוריים כדי להוביל כדור מתכת אל גומה במשטח, בדומה למשחקים שהכרנו בילדותנו, אך ברמת משחק גבוהה. מתקני המשחק מסדרת VECTOR BALL נוצרו על ידי אביגדור בנטוב, נגר-אומן מבנימינה.
"גן המדע" (צילום: איתי בלסן)
על הגשר העילי הצופה על גן המדע מגבוה הוצבו משחקים חכמים פרי יצירתו של האמן יהודה קולטון, שיצר את התערוכה האינטראקטיבית "לצאת מהפלונטר" - סדרה של משחקי הגיון תלת-ממדיים מעץ, בקנה מידה גדול במיוחד, המאפשרים שיתוף פעולה קבוצתי לפתרונם. עמדות המשחק השונות מנצלות עקרונות פיסיקלים כמו איזון, גרביטציה, כוח מגנטי, פגיעה והחזרה. אזור מיוחד בתערוכה יוקדש לקטנטנים בו יתאפשר להם להתנסות בפתרון מבוכים ובפגיעה למטרה.
במקביל למשחקי החשיבה הייחודיים, המבקרים מוזמנים להתחרות ביניהם במשחקי חשיבה מוכרים ואהובים כמו שח-מט ודמקה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|