|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: רועי אסף, דביר בנדק , הישאם סולימאן, משה אשכנזי, קרן ברגר |
הופעה ראשונה: 2015 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: 80 דקות
|
|
|
|
באמצע חקירה על שחיתות בתוך המשטרה מתבצע פיגוע התאבדות בחיפה שמשנה את נתיב החיים והעלילה של שני שוטרים, שהפכו מחברים, לאויבים לאבות השותפים לגורל אחד. כשהמחבל המתאבד מגיע במצב אנוש לטיפול בבית החולים רמב״ם, איזור המיון הופך לפצצה אנושית מתקתקת של כעס עצבים.
״ארץ פצועה״ הוא סרט הסולו הראשון של ארז תדמור, הוא היה שותף לבימוי ״סיפור גדול״ (עם שרון מימון), עליו זכו עירית קפלן ולבנה פינקלשטיין בפרסי אופיר כשחקנית ראשית ומשנה (בהתאמה), והוא היה שותף לבימוי ״הבן של אלוהים״ (עם גיא נתיב), עליו זכה מכרם חורי בפרס אופיר כשחקן. הסרט מועמד ל - 11 פרסי אופיר.
עברית, תרגום לאנגלית
ביקורות בסרט הראשון בו הוא מביים לבדו (את "זרים", "סיפור גדול" ו"הבן של אלוהים" ביים בצמד עם במאים-עמיתים) עוסק תדמור בכמה נושאים השלובים זה בזה. אודיסיאה של פיגוע היוצא מכלל שליטה, שחיתות במשטרה, ויחסי יהודים-ערבים בעיר הידועה בדו-קיום המכובד ביניהם בה. מעלתו המרכזית של "עיר פצועה" היא שהוא שומר על מתח כמעט לכל אורכו והצופה בו נדרש לנשימה עצורה. אבל מעבר לכך, יש בו לא מעט ליקויים. הדמויות מאוד סטריאוטיפיות ויש הבדלה ברורה ומובהקת בין "טובים" ו"רעים". כפועל יוצא מכך אולי, גם הבימוי "נגרר" אחר אירועי הסרט והוא לרוב בוטה עד ברוטאלי וכמעט נטול ניואנסים וגווני ביניים. הניסיון ליצור ריאליזם נוקב או היפר-ריאליזם לא צולח כאן, לדעתי. נראה גם כי הבחירה לעסוק בכמה נושאים במקביל, שחלקם לא מגיע למיצוי, היא בעוכרי הסרט.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|