|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
Me'ever LaHarim VeLaGvaot |
מעבר להרים ולגבעות |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: אלוןון פדות, שירי נדב נאור, מילי עשת, נועם אימבר, יואב רוטמן |
|
|
|
|
סרט על אנשים טובים. אנשים טובים שחושבים שגם להם מגיע. אנשים טובים במציאות רעה. אנשים טובים באמצע הדרך. באמצע החיים. בין העיר והגבעות. סיפורה של משפחה אחת, הנקלעת בעל כורחה בסבך הכוחות האפלים הפתלתלים והבלתי אפשריים המושלים בחיים בישראל.
עברית
ביקורות משפחת גרינבאום היא כמובן משפחה ישראלית טיפוסית כמשל. לא כל משפחה, כמובן, אבל סוג של מודל מייצג. הזיקה לקריירה צבאית ולהצלחה באזרחות, או לפעילות אידיאולוגית פוליטית אינטנסיבית, או לפנטזיות בשאיפה לשנות מציאות – אלה נושאים שכל תא משפחתי ישראלי, ובכלל, יכול להתחבר אליהם. ערן קולירין יוצר קולנוע משובח ומאתגר. "ביקור התזמורת" היה מיינסטרימי ונגיש ו"התחלפות" עורר דיון אינטלקטואלי-קיומי. בפתח "מעבר להרים ולגבעות", סרט רגיש הנוגע בבטן הרכה ובקצות העצבים החשופים של החברה הישראלית, מצטט קולירין טקסט של דוד אבידן: "מה שמצדיק יותר מכל/ את הבדידות, את הייאוש הגדול/ היא העובדה הפשוטה, החותכת/ שאין לנו בעצם לאן ללכת". גיבורי קולירין כאן תקועים באמצע החיים, אולי גם כמשל למדינה התקועה בסיטואציה חסרת מוצא. אבל הפיתרון שקולירין מציע, או זה המסתמן מהנראטיב שלו, לא מעודד במיוחד. כל אחד מבני המשפחה, בתא הפריך והשברירי הזה - יחטא או יפשע, בדרכו, הפלילית או המוסרית, אבל איש מהם לא ישלם על כך. כי הביחד המשפחתי ההגמוני, אותו מחממת מדורת השבט, יטשטש את כל החטאים והעוולות שאנחנו מעוללים לאחרים ולעצמנו. עוצמתו של "מעבר להרים ולגבעות" היא בהרכבת פרופיל אישי ומשפחתי של אנשים שרוצים לעשות משהו משמעותי בחייהם, לקדם את עצמם, להתניע תהליכים אישיים. אבל בסופו של דבר הם פועלים בפול גז בניוטראל. הניסיונות האינדיבידואליים נידונו לכישלונות. אולי רק הביחד המשפחתי יציל את המצב.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|