חמישים שנה לאחר צאת סרטו הקצר של אברהם הפנר "לאט יותר" בהשראת סיפור מאת סימון דה בובואר, שישה במאים עטורי פרסים, בוגרי בית הספר "סם שפיגל" ליצירה קולנועית ירושלים, חוזרים לסרט המופת ועורכים לו את המחווה הקולנועית " ."Voice Over
Voice Over מציג רסטורציה דיגיטלית של הסרט המקורי, ועוד שישה סרטים קצרים שנעשו בהשראתו. שש פרשנויות קולנועיות שונות ומרתקות על מורכבות החיים והזוגיות. גיבורי ובעיקר גיבורות סרטי המחווה, בליווי התמונות והקולות, נשזרו יחדיו לרצף שמציף את זרמיה התת-קרקעיים של ישראל העכשווית.
Voice Over הוא הפרק השני בטרילוגיה שיזם רנן שור מייסד ומנהל "סם שפיגל", המוקדשת ליצירות המופת הקצרות של הקולנוע הישראלי, כשהראשון היה מחווה לסרט התיעודי "עקבות בירושלים" של דוד פרלוב.
לאט יותר
ישראל, 1968. 14 דק'. עותק דיגיטלי משוחזר
בימוי ותסריט: אברהם הפנר, בהשראת סיפור קצר מאת סימון דה בובואר
משחק: פאני לוביץ' ואברהם בן-יוסף
צילום: אדם גרינברג. עורך: ז'קו ארליך. מקליט: יאן ורבר.
רסטורציה: עידו קרילה, גיל תורן ואופוס הפקות בע"מ. נוצר במקור בתמיכת הועדה לעידוד הסרט הקצר, משרד המסחר והתעשייה.
משבר בזוגיות רבת שנים המלווה בהרהורים וחששות בנוגע להשלכות ההזדקנות והעתיד לבוא, מובאים דרך מחשבותיה של אישה מבוגרת. ב-14 דקות בשחור-לבן וללא דיאלוגים חיצוניים, "לאט יותר", מזקק וידוי על מריבה ופיוס בין בני זוג מזדקנים בתל-אביב של שלהי שנות השישים
בצל כפות תמר
בימוי ותסריט: מאיה קניג. ישראל 2018. 13 דק'.
משחק: יעל פינקל, ישראל ברייט, נעמה פרייס, עלא דקה
צילום: דוד רודוי. עריכה: בעז פרנקל.
ענת וחברותיה חוגגות לאחת מהן, יום הולדת 35 בכנרת. מאוחר בלילה, לאחר שהסכרים כבר נפרצו בהשפעת האלכוהול, נפלטת לחברתה דניאלה, הערה נבזית במהלך משחק "אמת או חובה" על בעלה של ענת. ההערה שמטלטלת את ענת, מובילה אותה לערוך חשבון נפש עם חייה והזוגיות שבחרה לעצמה.
רעבעצן
בימוי ותסריט: סיגלית ליפשיץ. ישראל 2018. 14 דקות.
משחק: גילה אלמגור, אילן דר, אריה צ'רנר
צילום: סער מזרחי. עריכה: אביגיל דהן אבשלום ובעז פרנקלץ.
בגיל 80 מרגיש בפעם הראשונה האדמו"ר דב הורוביץ מלבוב, שהוא מאוהב באשתו הרעבעצן, אך לפני שהוא מצליח לספר לה על כך, הוא מתמוטט ומאז הוא שרוי בקומה. החסידים שזקוקים לו מנסים להעיר אותו בכל דרך, אך היחידה שיש בידיה להעירו היא הרעבעצן, הקרירה והמרוחקת.
ואתה שותק
בימוי ותסריט: אורית פוקס רותם. ישראל 2018. 8 דק'.
משחק: אברהם סלקטר. ליווי קולי: אלמה דישי.
צילום: גל רומבק. עריכה: רותי פרי-בר.
"פעם, בעתיד אעבור פה והמכולת שלך תהיה מספרה, חנות חיות, רשת...".
על פני זיכרונות מהמכולת הירושלמית הישנה של אביה, בת יוצרת הספד מצולם לאביה החי. מבין מדפים ישנים, כיכרות לחם ושקית חלב קרוע
30 כדורי שינה
בימוי ותסריט: איתן ענר. ישראל 2018. 11 דק'.
משחק: מכרם חורי
צילום: סער מזרחי. עריכה: אורי דרדיקמן.
לאחר ריב נוראי עם אשתו, לוקח אכרם בן ה-70 את מכוניתו, נוסע למטע זיתים נטוש ובולע 30 כדורי שינה. הוא מצפה למוות קל ומהיר, אך תחת השפעת הכדורים, מתפוצץ בתודעתו המתערפלת מטען התסכול והזעם שהוביל אותו אל הקצה.
העץ
בימוי: ניר ברגמן, תסריט: ניר ברגמן וערן בר-גיל. ישראל 2018. 6 דק'.
משחק: גילה אלמגור, אלכס פלג
צילום: ניתאי נצר. עריכה: אריק להב-ליבוביץ.
העץ שמול חלונה של שולי, הסובלת מניוון שרירים, נכרת ענף אחר ענף. זה היום בו מפנים אותה לבית החולים היישר מהבית בו גידלה שתי בנות, אך היא אינן אמם הביולוגית אלא גידלה אותן עם אריק, בעלה ואביהן. שיתוקה הגופני מתחבר באופן פרוזאי לחוסר האונים של העץ הנכרת, ושולי לא מצליחה להעביר לבעלה את מה שמטריד את נפשה - כריתתו של העץ שמול חלונה, בין היתר כיוון שאריק עסוק בפרידה המשובשת של בני משפחתו ממנה.
הכל כישוף
בימוי ותסריט: תום שובל. ישראל 2018. 12 דק'.
משחק: דאנה איבגי
משה אברמוביץ' ,אריק זילברמן, הגר בן דוד
צילום: דניאל מילר. עריכה: מרגריטה בלקלב לינטון.
נוסעת אחת, יוצאת דופן, פותחת את תודעתה בפני הנוסעים האחרים והופכת נסיעה שגרתית במונית שרות למסע אקזיסטנציאליסטי סוער ומכושף, היוצא מביביה של התחנה המרכזית בתל אביב ואל מעל ומעבר לגשר המיתרים הירושלמי, הרחק הרחק מהפקקים הנצחיים.