|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
The Wild Pear Tree |
עץ האגס הפראי |
|
|
|
|
|
|
שחקנים: איידין דוגו דמירקול, בנו יילדירימלר, סרקן קסקין |
הופעה ראשונה: 2018 ארץ מקור: טורקיה
משך הופעה: שלוש שעות ו-8 דקות
|
|
|
|
סינאן חוזר לכפר שבו נולד וגדל, אחרי שנים בהן הסתובב בעולם, היישר אל חיק משפחתו שנדמה כי לא השתנתה כלל – אמו הכנועה, אחותו שעוד לא סיימה את לימודיה ואביו, שתמיד היה הרוח החיה של המשפחה, אבל אף פעם לא הצליח לשמור על הכסף שלו ליותר מידי זמן. סינאן, שמאז ומתמיד חלם להיות סופר, עובד יום וליל על מנת לגייס את הסכום הדרוש לו להוציא לאור את הספר הראשון שכתב. אך בדיוק כשנדמה שייתכן והחלום שלו יתגשם, החובות הכספיים של אביו, שנדמה שפזורים בכל הכפר, משיגים אותו...
ביקורות נורי בילגה ג'יילן הוא ללא ספק אחד מיוצרי הקולנוע היותר איכותיים הפעילים בזירה הבינלאומית. סרטיו "שנת חורף", "היו זמנים באנטוליה", "שלושה קופים" והאחרים נמנים ללא ספק עם מיטב עבודות הקולנוע הבינלאומיות. שלושת סרטיו האחרונים, בהם "עץ האגס הפראי" הם בני יותר משלוש שעות, מתנהלים באיטיות יחסית ומחייבים ריכוז רב בעת הצפייה בהם. ג'יילן יודע לרדת לעומק הנפשות הפועלות שהוא מרכיב, לתאר את הסביבה בה הם פועלים ולגרום להם להתמודד לעומק עם קונפליקטים שונים הנקרים בדרכם. כאן נקרע סינאן חסר המנוחה, שראה את העולם הגדול, בין שאיפתו להפוך סופר מפורסם ובין נסיונות בני משפחתו וחבריו להשיב אותו לערכים הישנים ולגרום לו להשתלב בחיי הכפר ולהקים משפחה. כדרכו, גם כאן מרכיב ג'יילן פרופיל חזק של גיבור הנאבק ומתייסר ולא אחת מוצא עצמו גם מול שוקת שבורה. גם את הנפשות הפועלות סביבו משרטט הבמאי ביד אמן. ג'יילן גם אשף בבניית אווירה כשהוא מיטיב להשתמש באמצעים האמנותיים: כתיבה מדויקת, צילום מרהיב, מוזיקה מסעירה ועריכה קפדנית. ב"שנת חורף" וב"היו זמנים באנטוליה" אורכם של הסרטים (מעל שלוש שעות כאמור) לא הפריע לי. כאן נראה לי שהוא מאריך מדי, חוזר על עצמו ומעט מייגע. ויחד עם זאת, עדיין מדובר ביצירה מורכבת, מיוחדת וחודרת לנשמה. דירוג: ****
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|