|
|
|
פשע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: יאקובס דרגרן, ג`סיקה דינאג`, יוהאן אולסן` עומר שרגאווי |
הופעה ראשונה: 2018 ארץ מקור: דנמרק
משך הופעה: שעה ו-25 דקות
|
|
|
|
אסגר הולם, קצין משטרה המשרת כמוקדן במוקד משטרתי, עונה לשיחת חירום מאישה חטופה. כשהשיחה מתנתקת לפתע, מתחיל מרדף אחר האישה והחוטף. חמוש בטלפון בלבד, יוצא אסגר למירוץ נגד הזמן. עד מהרה הוא מבין שמדובר בפשע גדול בהרבה משחשב.
דנית עם כתוביות בעברית ובאנגלית
ביקורות מדובר בסרט מתח מינימליסטי מבריק. לכל אורך השעה וחצי (כמעט) של הסרט אנחנו רואים על המסך כמעט אך ורק את אסגר, אותו משחק באופן מושלם ג'ייקוב סידרגרן, ושותפים ללבטיו, לתושייתו, לקור רוחו, ולעיתים אף לתסכולו ולייאושו, במהלך שיחותיו הטלפוניות, בעיקר עם איבן החטופה, אך לא רק. תוך כדי שיחותיו עם מספר פרטנרים אנחנו למדים לדעת שהוא הוצב במוקד החירום בעקבות השעייה מתפקידו כשוטר שטח, לאחר שירה באדם והרגו. למחרת היום אמור אסגר להתייצב בבית המשפט ו"לטהר" את שמו באמצעות סיפור תפור שרקח עם השותף שלו, כדי שיוכלו לשוב ולפטרל יחד ברחובות קופנהגן. הסיפור כולו נפרש בפנינו כאמור כמעט אך ורק באמצעות האינטראקציות שלו עם האנשים איתם הוא משוחח בטלפון, בתוספת דיאלוגים חטופים עם כמה משותפיו למשמרת, והמתח נבנה באמצעות הבעות פניו שהמצלמה כמעט לא משה מהם. הסרט מזכיר במידה מסוימת את "הקריאה", של בראד אנדרסון בכיכוב האלי ברי מ-2013, אם כי הוא הרבה יותר מינימליסטי ואפקטיבי. השאלה היא האם לא עדיף היה לתרגם את " The Guilty " ל"האשמה"? כך או כך זהו מותחן מרתק ומצמרר (סרט הקולנוע הארוך הראשון של הבמאי מולר), שאף שתראו על המסך כמעט אך ורק את פניו של המרכזן המשטרתי בפעולה (סידרגרן הוא שחקן שוודי עתיר קרדיטים), הוא יחזיק אתכם דבוקים לכסא לכל אורכו, עד הרגע האחרון. דירוג: ****
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|