|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
Becoming Astrid |
להיות אסטריד |
|
|
|
|
|
|
בימוי: פרניל פישר כריסטנסן |
שחקנים: אלבה אוגוסט, טרינה דירהולם, מריה בונבי |
הופעה ראשונה: 2018 ארץ מקור: דנמרק
משך הופעה: שעתיים ו-3 דקות
|
|
|
|
סיפור חייה של אסטריד לינדגרן, מסופרות הילדים האהובות בכל הזמנים, שהביאה לנו את ״בילבי״. כנערה מתבגרת בת 16, מתגלה כישרון הכתיבה שלה והיא נשלחת לעבוד בעיתון הכפר. אהבתם האסורה של אסטריד ועורך העיתון הנשוי והתוצאות הבלתי נמנעות יביאו את השניים לעמוד בפני החלטות קשות. אסטריד מחליטה ללדת את התינוק בעיר רחוקה ולמסור אותו לאימוץ עד שיעבור זעם. אבל לא אחת כמו אסטריד תוותר על הילד שלה.
שבדית, תרגום לעברית
ביקורות אחרי "האשמים" טוב להיתקל בעוד סרט ממוצא סקנדינבי-דני - בייחוד כששניהם ראויים בעיניי. פרניל פישר כריסטנסן היא במאית דנית שמאחוריה כבר חמישה סרטים באורך מלא. היא יוצרת דרמות בהן היא עוסקת לא מעט בקונפליקטים אישיים ומשפחתיים. גם ב"להיות אסטריד" היא מתמקדת בתקופה בה נסיבות החיים אילצו את הגיבורה להתבגר מהר. כריסטנסן מתארת במיומנות, בדרך רגישה ומעודנת, את דרכה של אסטריד מנערה תמימה אך סקרנית לעובדת במערכת עיתון שלא מהססת לרמוז לבוס הנשוי שלה שהיא חושקת בו ולנהל איתו רומן. ההיריון הלא מתוכנן מטלטל, מזעזע ועוקר אותה בקיצוניות ממסלול החיים הרוטיני שלה לדרך לגמרי אחרת, זרועת מוקשים שהחיים מזמנים. הבמאית מצליחה למנוע מהסרט לגלוש לנתיב טלנובלי או למלודרמה קיטשית, למרות שבסיפור ההתבגרות המוקדמת והמיוסרת של אסטריד יש לא מעט אלמנטים כאלה. אלבה אוגוסט, בתו של הבמאי המצוין בילה אוגוסט ("פלה הכובש", "בית הרוחות", "כוונות טובות"), עושה עבודה נהדרת. בראשית הסרט יש בה בדיוק את אותה שובבות נעורים של בילבי וכשהיא מתבגרת מחליפה אותה קוד ערכי-מוסרי מרדני ועצמאי שמנחה אותה בכל מהלכיה. באופיו ובסגנונו הסרט התקופתי ריאקציונרי-שבלוני, אבל לא הייתי מצפה שייראה אחרת. בשורה התחתונה: זו יצירת קולנוע רגישה ומרגשת שתיגע בכל אחד.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|