|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: תומאס וינטרברג תסריט: תומאס וינטרברג, טוביאס לינדהולם שחקנים: מאדס מיקלסן, תומאס בו לארסן |
|
|
|
|
זוכה פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר
במהלך ארוחה משותפת מבינים מרטין, מורה בתיכון, ושלושת חבריו בני ה- 40 ומשהו, שהחיים שלהם תקועים. כדי לצאת מהאין מוצא הם מחליטים על ניסוי חברתי משותף: להמשיך את חייהם עם צריכה גבוהה, אבל מבוקרת, של אלכוהול. תחילה הכול הולך להם נהדר – בקריירה, בזוגיות, במשפחה אבל בסופו של דבר לערפול החושים ולהתמכרות יש מחיר.
דנית, תרגום לעברית
ביקורות סרטיו היותר טובים של הבמאי הדני תומאס וינטרברג, מאבות תנועת דוגמה, יחד עם לארס פון טרייר, היו "החגיגה" ו"ניצוד". הפחות טובים (בהרבה) בשנים האחרונות היו "גיבורים במצולות" ו"הקומונה". "עוד סיבוב", זוכה אוסקר הסרט הבינלאומי, הוא איפשהו באמצע, אם כי מחזיר את הבמאי למסלול יצירתי מרתקת. השפה הקולנועית שלו כאן – שבחלקה עדיין תואמת את שיטת "דוגמה", קולחת ומיומנת - הן בהפעלת השחקנים ובניית הסצנות, חלקן עם ריבוי משתתפים, והן בשימוש מושכל באמצעים הטכניים, צילום, עריכה וכולי. ניכר שזה סרט של סדנה, של אנסמבל. של שיטה שבמסגרתה כונסו השחקנים ותרגלו סיטואציות תוך שימוש באקטים ובטקסטים כתובים, ובשילוב אימפרוביזציות. בחלק מהיצירות שלו, וינטרברג מגלה סקרנות ומרדנות, ואפשר לייחס לנטיותיו אלה גם את פיתוח הדוגמה. הוא אמנם לא בועט בקולנוע השמרני אבל הוא בעד חיפוש דרכי מבנה חדשות. נדמה לי שזה המקרה גם כאן. הרי ידוע שבסקנדינביה צריכת אלכוהול היא תחביב שכיח. ובא וינטרברג ומוצא סיבות להצדקת הטרנד הזה ואף מעודד אותו כמרכיב חיובי לשיפור הביצועים האישיים, האינטלקטואליים והאחרים. זו בהחלט מחשבה חתרנית, ביחוד כשידוע שאלכוהוליזם מוביל להתמכרות קשה ולמחלות פיזיות נוספות שונות. כשאניקה מנהלת עם מרטין ויכוח אישי-אינטימי בסגנון "לאן הגענו?" ו"יחסינו לאן?", היא אומרת לו: "לא אכפת לי שאתה שותה עם החברים שלך, הרי כל המדינה הזו שותה כמו מטורפת". אבל זו הביקורת היחידה כמעט שמשמיע הבמאי כנגד צריכת האלכוהוליזם בארצו. לא שהייתי מצפה ממנו ליצור תשדיר לבלימת תופעת השתייה וההשתכרות, אבל בסופו של יום המסר כאן הוא הפוך: האלכוהול הופך את החיים ליפים ושמחים יותר, ועכשיו לכו תתמודדו עם זה.
(נחום מוכיח, הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|