|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: שי אביבי, נועם אימבר, סמדי וולפמן, אפרת בן צור |
הופעה ראשונה: 2020 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-34 דקות
|
|
|
|
אהרון (שי אביבי, "החמישייה הקאמרית", "שבוע ויום") מקדיש את חייו לטיפול בבנו אורי (נועם אימבר, "המפקדת"). השניים חיים יחד בשלווה ובהרמוניה, רחוקים מכולם, כשאהרון עושה הכל כדי לגונן על אורי, נער בעל צרכים מיוחדים, מפני העולם שבחוץ. אבל כעת, כשאורי מתבגר, נראה שהגיע הגיל שבו כדאי שיעבור לגור בסביבה המתאימה לאנשים עם צרכים דומים לשלו. כשהם בדרכם למקום שיהיה ביתו החדש של אורי, אהרון מרגיש שאורי אינו מוכן לפרידה והשניים משנים כיוון ויוצאים למסע ברחבי הארץ – מסע שישנה את חיי שניהם לעד.
ביקורות סרט זה מצטרף לעבודותיו הקולנועיות המצוינות הקודמות של ברגמן: "כנפיים שבורות", "הדקדוק הפנימי", "יונה", "להציל את נטע". הליהוק שלו מצוין. שי אביבי ונועם אמבר כובשים את המסך. הסיפור של אידיסיס (הסדרה "על הספקטרום", "סרט בר מצווה") בא ממקום פנימי אמיתי, שמעביר למסך בעצם (לא אחת-לאחת כמו שנהוג לומר) את מערכת היחסים שבין אביה ואחיה האוטיסט. היא כבר נגעה בנושא הזה, הקרוב ללבה, ונראה כי כאן ההתנסות הזו מגיעה לשיא חדש כשהיא פוגשת במאי מסוגו של ברגמן. אין לו זיקה ישירה לעולם בעלי הצרכים המיוחדים, כך שהוא בעצם יצר סרט אישי מאוד על יחסי אב ובנו. פשוט כך. יש את החיבור האינסטינקטיבי ביניהם. יש את העליות והמורדות לאורך הדרך. יש את הקושי של שניהם להבין שהם הולכים להיפרד, כי שלבי הילדות והחניכה הסתיימו. ויש כמובן את הקושי הנוסף, האוטיזם, שהוא לא פחות ולא יותר מקושי נוסף, שווה ערך לאחרים. הקונפליקט הבסיסי, שנכתב על ידי אידיסיס, אומץ בחום על ידי ברגמן, שקודם לכן כתב בעצמו את תסריטי עבודותיו הקולנועיות וכאן התמסר לחלוטין לשותפה שוות משקל, שכתבה לו והוא "רק" ביים, סרט שנראה לגמרי כל-כולו שלו. הבחירה בשי אביבי ובנועם אימבר היא לא פחות ממושלמת לפרויקט הזה. השניים נראים ומתנהגים כמו אב ובנו טבעיים ועבודת הבמאי איתם מעולה.
(נחום מוכיח, הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|