"נסיעה ממולכדת" (ספרד 2015)
****
מתח. סרטו של דני דה לה טורה. גליציה, ספרד. קרלוס (לואיס טוסאר), מנהל בנק, נשוי למרתה (גויה טולדו) ולהם בת בכורה, שרה (פאולה דל ריו) ובן צעיר, מרקוס (מרקו סאנז). בבוקר נכנס קרלוס עם ילדיו לרכבו והם יוצאים לדרך. הוא עתיד להורידם בבית הספר שלהם ולהמשיך למשרדו. אלא שכאשר הרכב מתחיל בנסיעה מצלצל טלפון סלולרי שהונח שם. קרלוס עונה וקול לא מוכר אומר לו כי מתחת למושבים שלו ושל ילדיו מוטמנים מטעני נפץ ואם יזוזו - יפעילו אותם. הזר דורש ממנו לבצע עד סוף היום העברה של סכום כסף גדול לחשבונו ולא – יפוצץ את הרכב, על נוסעיו. קרלוס מנסה להסתיר את דבר האיום מילדיו, אך מהר מאוד הם יבינו. הוא מתחיל לנסוע ברחבי העיר ומנסה לשוחח עם חברו והפרטנר שלו לעבודה ויקטור (ריקרדו דה בריירו). מתברר לו שגם ויקטור מאוים ונסחט על ידי אותו אדם מסתורי. קרלוס נוסע ומתקרב לרכבו של ויקטור, אך כאשר אשתו של זה, ג'וליה (מריה מרה), היושבת לצידו, פותחת את הדלת - הרכב מתפוצץ. קרלוס מבין שאיומו של הזר המסתורי רציני להחריד, מה גם שבנו מרקוס נפצע ברגלו מהתפוצצות הרכב של ויקטור. קרלוס, המוטרד מפציעת בנו, מנסה נואשות, באמצעות שיחות עם לקוחותיו, להשיג לזר את הכסף שהוא דורש. 102 דקות.
קשה להאשים מפיצים המעדיפים להוציא מהמחסנים סרטים ישנים בתקופה זו, כי למרבה הצער הקהל לא נוהר כעת לבתי הקולנוע, וגם זאת מסיבות מובנות. ולגופו של עניין: הנוסחה הזו של מרדף נואש נגד הזמן אולי מוכרת מסרטים קודמים בסוגה הזו, אבל "נסיעה ממולכדת" מצליח למתוח, לרתק ולהפתיע לכל אורכו. בתוך כדי הנסיעה, שבמהלכה מנסה קרלוס להשיג את הסכום שהאלמוני דורש ממנו, אנחנו לומדים לאט לאט פרטים על מערכת היחסים הבעייתית שלו עם אשתו, ובתו שרה מגלה לו לבסוף כי היא מתרועעת עם אבי אחד החברים שלה מהכיתה. עוד אנחנו למדים במרוצת הנסיעה שההנהלה הראשית של הבנק אותו מנהל קרלוס חרדה שמא יסגיר את העובדה שחברי ההנהלה, והוא בתוכם, הונו את הלקוחות, יעצו להם להשקיע ממון בקרנות מסוימות וגרמו להם לאבד את הונם. וכל זה ועוד תפניות מפתיעות בעלילה מתרחשות במהלך אותה נסיעה תזזיתית, כאשר כוחות המשטרה סוגרים על קרלוס. הסיפור הזה אולי מוגזם ומופרך, אבל הוא עובד מצוין ברמה הקולנועית. הנסיעה העצבנית, שיחות הטלפון של קרלוס עם הסוחט האלמוני, עם לקוחותיו והנהלת הבנק ובמקביל עם ילדיו שאיתו ברכב, אותם הוא מנסה להרגיע - יוצרים אווירה טעונה ומתח עוצר נשימה. משחקו המצוין של לואיס טוסאר (ראינו אותו בין היתר ב"מא מא") הוא הדמות המרכזית ששומרת על הסטרס ההולך ונבנה בעלילה, והוא עושה זאת מעולה. מהבחינה הטכנית, הצילום והעריכה אפקטיביים ביותר ותורמים את חלקם החיוני בהרכבת התמונה המרתקת. בשורה התחתונה, מדובר במותחן מסחרר שידביק אתכם לכיסא.