אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פשע
 
Heojil kyolshim החלטה לעזוב
 
 
בימוי: פארק צ`אן-ווק
שחקנים: טאנג וויי, פארק האי-איל

הופעה ראשונה: 2022

ארץ מקור: דרום קוריאה

משך הופעה: שעתיים ו-18 דקות
 
תמונות היכן ומתי

אדם נופל מפסגת הר אל מותו. כשהבלש האי-ג'ון מגיע לבית האלמנה הוא פוגש אישה יפה שלמרבה הפתעתו אינה נראית כאילו מותו של בן זוגה משפיע עליה במיוחד. במהרה היא הופכת לחשודה, והאי-ג'ון מוצא את עצמו עוקב אחריה ומפתח בה עניין רב, גם מעבר לחקירה… "החלטה לעזוב" הוא מותחן בלשי מהפנט הפורץ את גבולות הז'אנר ומפתיע את הצופה בכל פנייה.

https://www.youtube.com/watch?v=XhfgnHOkqPs


   


ביקורות
אפשר למצוא זיקה או אסוציאציה בין הסרט "החלטה לעזוב" לקלאסיקה של אלפרד היצ'קוק "ורטיגו". וזה לא מקרי. היצ'קוק הוא אחד הבמאים האהובים על הבמאי צ'אן-ווק, שהיה מבקר קולנוע, מושפע מקולנוע אמריקני ומעריך מאוד בין היתר גם את רוברט אולדריץ', סם פולר ורומן פולנסקי. הוא מסביר שהרעיון לסרטו זה מגיע דווקא מהשיר "ערפל" של זמר בשם ג'ונג הון הי, שהיה פופולרי בדרום קוריאה בשנות ה-60. בשיר, גבר שאיבד את אהובתו, הולך לאיבוד בערפל. גם גיבור "החלטה לעזוב" האי-ג'ון שרוי בערפול מחשבתי או תודעתי. הוא חווה תחושה של חוסר יכולת להיות ממוקד, מה שמוגדר לפעמים כדיכאון. אבל הוא לא ממש בדיכאון, אף שאשתו מוטרדת ממצבו. ככלות הכל מדובר בבלש בגיל העמידה הזקוק לאדרנלין כדי להמשיך לתפקד. אשתו חושבת שהוא נמשך לתיקי אלימות ומוות והם אלה שעושים אותו מאושר. בדירתו שבבוסאן הוא הדביק על קיר אחד החדרים רמזים לפתרון תעלומות מסובכות בהן נתקל. הוא חש צורך עז לטפל בתיקים שגורמים לו לאתגר אינטלקטואלי. התעמקות בתעלומות מורכבות תחזיר לו את טעם החיים. וזו הסיבה שהוא נמשך לסיאו-ריי. היא עוד פאזל חדש, בלתי מפוענח, שיעטר את הקיר שלו. היא אניגמה מהלכת. והיא בדיוק גם החלק המסתורי והאניגמטי שניתן למצוא לרוב בסרטי צ'אן-ווק. סיאו-ריי היא אישה יפה, צופנת סוד וחמקמקה, שלא ניתן להסבירה או לרדת לעומק מהלכי חשיבתה. מאחר שהיא סינית, השפה הקוריאנית לא שגורה בפיה, ולכן הדיאלוג איתה נעשה באמצעות אפליקציות תרגום שקיימות במכשירים הסלולריים ואשר לרוב רחוקות מלהיות מושלמות. ולכן האי-ג'ון הולך לאיבוד בתרגום, מה שמוסיף עוד נדבך מפותל שלא ניתן לפרשו בקשר המורכב שלו עם סיאו-ריי. והצופה – בדיוק כמו האי-ג'ון - חייב לנחש כל הזמן האם היא מוליכה שולל את הבלש או לא? וזה אחד הדברים המותירים אותו ואותנו הצופים באופק ערפלי סמיך. כך נוצר בעלילת הסרט מצב של חוסר אוריינטציה למקום ולזמן. צ'אן-ווק בונה נראטיב מורכב שמחבר בעריכה מקבילה בין האי-ג'ון וסיאו-ריי גם כשהוא במיטה עם אשתו. במכוון הוא לא מאפשר תובנה מלאה של חלל וזמן ששל התרחשות הסיפור. העלילה המורכבת מדלגת בין סצנות במיקומים שונים ובאווירות שונות, כשכל נדבך מוסיף אינפורמציה שעובדת הן במציאות המשתנה של הסיפור והן בפרשנויות השונות שניתן לספק לו. בשורה התחתונה, "החלטה לעזוב" נפתח כסרט מתח-משטרה אך הופך מהר מאוד לאודיסאה מורכבת על אהבה אוססיבית. זו עוד עבודת קולנוע מהפנטת ומרתקת של צ'אן-ווק המכילה רבדים רבים ומצטרפת ליצירותיו "אזור ביטחון" והטרילוגיה "סימפטיה למר נקמה", "שבעה צעדים" ו"סימפטיה לגברת נקמה". (נחום מוכיח, אתר הבמה)


מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע