|
|
|
ביוגרפיה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: ויקי קרייפס, פלוריאן טייכטמייסטר, קתרינה לורנץ |
הופעה ראשונה: 2022 ארץ מקור: אוסטריה
משך הופעה: שעה ו-52 דקות
|
|
|
|
סיפורה של הקיסרית האוסטרו-הונגרית אליזבט (ויקי קרייפס), שכונתה סיסי וזכתה בתואר נסיכת בוואריה. היא הייתה נערצת על בני מעמדה ועל עמה בכלל בשל יופיה המסעיר וטעמה המעודן באופנה. אלא שבגיל 40 הייתה צריכה להדק יותר ויותר את המחוך שלה כדי להישאר חטובה ולשמר את תדמיתה הציבורית. אלא שהקיסרית אליזבט מאסה בתפקידיה הייצוגיים הראוותניים אבל הריקים מתוכן וחיפשה משמעות חדשה לחייה. כך היא החלה את מסעותיה באירופה, במהלכם תשבור כל מוסכמה אפשרית. היא חוברת לחברים ומאהבים מהעבר, ומוצאת חדשים, ובעלה הקיסר ממש לא רווה נחת מפעילותה העצמאית, נטולת הבלמים וחסרת הרסן לעיתים. היא מתנסה בחוויות חדשות ונעשית יותר ויותר בלתי תלויה בחצר המלוכה, עד כדי כך שלא מאפשרים לה לגדל את ילדיה בדרכה.
https://www.youtube.com/watch?v=5It59v8iopM
ביקורות הקיסרית האוסטרו-הונגרית אליזבת היא אייקון תרבותי שהופיע לא מעט באמנויות השונות, כולל בקולנוע. בין היתר, כוכבת העבר רומי שניידר גילמה אותה בשלושה סרטים: "סיסי" (1955), "סיסי הקיסרית הצעירה" (1956) ו"גורלה של מלכה" (1957), את שלושתם ביים ארנסט מרישקה. היא גם הייתה דמות חשובה בסרטו של לוקינו ויסקונטי "לודוויג" (1972), גם כאן בכיכוב שניידר. סרטה של הבמאית האוסטרית מארי קרויצר מביא פרשנות אחרת, מיוחדת, מסוגננת ו"משוחררת מכבלי ההיסטוריה" אפשר לומר, לסיפור חייה של הקיסרית האוסטרו-הונגרית בת המאה ה-19. השחקנית ויקי קרייפס ("חוטים נסתרים", "האי של ברגמן") מספקת תצוגת משחק דינמית מרגשת, שמדגישה את החיים התזזיתיים ויוצאי הדופן בהם בחרה, למרות היותה בתפקיד מלכותי רשמי בעל פרוטוקול נוקשה. הסרט מסוגנן ויפה, וקרויצר שילבה בו, כיד הדימיון הטובה עליה, אלמנטים מודרניים שונים שלא היו קיימים במאה ה-19, אז חיה. גם המוזיקה המלווה את היצירה (למשל, השיר "היא הייתה", של קאמיל) היא בת זמננו. כל הבחירות האלה נועדו כדי להעיד על האופי המרדני של הקיסרית. היא לא השלימה עם העובדה שיש לה "תפקידים ייצוגיים" בלבד וביטאה את עצמאות מחשבתה ונועזותה בדרכים שונות. וסרטה של קרויצר נע בדרך חכמה בין שני הנתיבים: שחזור תקופה שמרני מובהק של התנהלות בית המלוכה הבווארי מצד אחד, ומאידך תיאור התנהגותה החריגה של הקיסרית, כשכאן קרויצר לוקחת לעצמה חירות אמנותית מלאה לדמיין את הלך מחשבתה והתנהגותה יוצאת הדופן של הקיסרית, במיוחד לנוכח מעמדה ותפקידיה הרשמיים והנוקשים. וזה עובד מצוין ויוצר סרט על אישה עיקשת, דעתנית ומרדנית שלא מיישרת קו עם הסטנדרטים אליהם נועדה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|