|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: ריימונד אמסלם, סמאר קופטי, דר זוזובסקי, אביבה גר, סלואה נקרה-חדד |
הופעה ראשונה: 2023 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-20 דקות
|
|
|
|
לדוקטור נורית בלוך (ריימונד אמסלם) יש כמעט הכל בחיים - קריירה אקדמאית מרשימה במסגרתה הצליחה לפתח דרך לחזות פיגועי טרור, בית יפה, זוגיות טובה, ותוכניות להביא ילד לעולם בקרוב בהליך פונדקאות. כאשר צעירה פלסטינית בשם יאפא (סמר קופטי) מוכיחה שהשיטה לחזות פיגועים לא מושלמת למרות הכל, נורית צריכה לפצח את אישיותה ולהבין מה השתבש. המפגשים של נורית עם יאפא המפגעת מחד, ועם מאור הפונדקאית (דר זוזובסקי) מאידך, יעלו בה שאלות על העבר - ויאלצו אותה להתמודד עם העתיד שלה, ושל כולנו.
ביקורות לפני כמעט עשור, ב-2014, הבמאי נעם קפלן היה חתום על סרט חברתי משובח בשם "מנפאוור", שבחן את מצבם החברתי-תעסוקתי-אישי העגום של מספר נפשות פועלות, משוכני ושורצי דרום תל-אביב ואזור התחנה המרכזית הישנה. בסרטו החדש הוא מבצע תפנית חדה (ואולי לא כל כך) למרחב הפלילי והפוליטי כאן. לדברי קפלן, תסריט "העתיד" מבוסס באופן כללי על תמלילי החקירה של רוצחיו הפלסטיניים של שר התיירות רחבעם זאבי באוקטובר 2001 במלון הייאט בירושלים. בין חוקרי המרצחים בלטה אישה אחת שכונתה "נורית", והיא הצליחה לפצח את חומת ההגנה של המפגעים. בת דמותה ב"העתיד" היא ד"ר נורית בלוך. תחילה הקשר הנרקם בין נורית ויאפא חידתי ולא מפוענח, אבל מהר מאוד ניתן להבין שהוא בעיקר אלגורי, כלומר לא יכול היה להתקיים, כמו שהוא מוצג בסרט, בעולם האמיתי. האינטראקציה בין השתיים מסקרנת. יש בה אלמנטים של משחק בין חתול ועכבר, אבל מתוחכם ואינטליגנטי. יאפא היא לא אגוז קל לפיצוח ולוקח לנורית זמן לגרום לצעירה החשדנית להיפתח קצת, וזה קורה ברגע שהן עוברות לדבר בערבית. אז נראה כי יאפה מחליטה לשתף פעולה יותר. בדיאלוג המתפתח בין השתיים יש אירוניה, שקרים וסודות, הטעיות אבל גם אמיתות, הנחות, תקוות ואכזבות על המקום שלנו ושל הפלסטינים בחברה שלנו, על אותה פיסת ארץ משותפת, אדמת מריבה שהם ואנחנו נאבקים עליה בלהט וללא פשרות. העתיד כאן הוא מצד אחד מקום שהווייז ברכב של נורית מתכוונן אליו כשהיא םונה ימינה, ומגיע לביתה של מאור (דר זוזובסקי), הפונדקאית החדשה, אבל הוא גם שם הפרויקט של נורית במכון השלום, ובעיקר סוג של אוטופיה, נעלם במשוואה שכנראה לעולם לא תיפתר. הקשר בין החקירה והאינטראקציה בין שתי הנשים, ובין ניסיונה של נורית ליצור גם את העתיד הפרטי-אישי-משפחתי שלה, להביא ילד לעולם, בעזרת הפונדקאית מאור (דר זוזובסקי) קצת רופף לטעמי. הוא נראה כעלילת משנה שלא בהכרח קשורה לסיפור המרכזי. וכך גם תזמון ההמראה של החללית הישראלית המאוישת הראשונה "התקווה" (זה גם שמה של אמה של נורית, אותה משחקת אביבה גר), שאמורה לנחות על הירח. כמובן שמי שהיה אמור להיות השושבין הראשי באירוע הוא שר התיירות והחלל, שנרצח. גם לא ברורה לי ההחלטה לשתף את יוסי מרשק (בעלה של נורית) בקולו בלבד. הסרט עמוס מדי בדימויים לטעמי, אף כי כוונותיו של קפלן מובנות. נקודת האור הגדולה כאן היא משחקן המצוין של ריימונד אמסלם וסמר קופטי, המועמדות שתיהן לפרסי אופיר. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|