אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
מתח/פעולה
 
Supercell במלכודת הסערה
 
 
בימוי: הרברט ג`יימס ווינטרשטרן
שחקנים: סקיט אולריך אן הייש אלק בולדוויין

הופעה ראשונה: 2023

ארץ מקור: ארה"ב

משך הופעה: שעה ו-40 דקות
 
תמונות היכן ומתי

ביל ברודי הינו אחד מרודפי סופות הטורנדו האגדיים בעולם. ברודי עשה הכל כדי שוויליאם בנו לא יילך בדרכו, אבל אחרי שהוא נעלם באחת מהסופות, הבן מחליט ללכת בעקבות אביו. וויליאם מגלה שחברת טיולים שמוציאה קבוצות לרדוף אחר סופות טורנדו משתמשת ללא אישור בשם של אביו. יתרה מזאת, מנכ״ל החברה מגייס את וויליאם כאטרקציה העיקרית להוביל קבוצות של הרפתקנים תמימים בצורה מסכנת חיים אל תוך סופות הטורנדו. האם גורלו של וויליאם הוא סיפור שסופו ידוע מראש, או האם ילמד מסיפור חייו של אביו ויידע מתי לעצור?

   


ביקורות
תופעת לוכדי הסופות היא מאוד אמריקנית, למרות שגם במדינות ויבשות אחרות היא פעילה מאוד, לפחות עבור המשוגעים לדבר. התופעה הזו כבר זכתה גם לביטויים קולנועיים, אחד הבולטים שבהם היה הסרט "טוויסטר" (1996), בכיכוב הלן האנט ופילים סימור הופמן. בגדול, הז'אנר שבו מדובר כאן הוא סרטי אסונות, ויותר ספציפית – אסונות טבע. במבנהו, באווירתו ובנראות שלו מתכתב "מלכודת הסערה" עם הקולנוע של שנות ה-70, ויש בו אפילו מוטיב מוזיקלי (מלחין פסקול הסרט הוא קורי וואלאס) שדומה מאוד לקטע מהפסקול שחיבר ג'ון וויליאמס לסרט "מלתעות", העוסק בשריף ברודי. זוהי גם מחווה ברורה לשם הגיבור, וויליאם ברודי, שאביו ביל הפך כאמור למיתוס בתחום הרדיפה אחר סופות. כמה פרטים טכניים על מאחורי הקלעים: הבמאי ווינטרשטרן, שזהו סרטו הראשון בהפקת "סרטי סבן", צד סופות טורנדו במשך ארבע שנים, לפני התחלת הצילומים, וכל הסופות שבסרט הן אמיתיות. הבמאי גם פנה ללוכד הסופות המוכר בתחום פיקוס האנק, ועשה שימוש בתיעודי הסופות שלו. עוד נציין שזהו אחד מסרטיה האחרונים של אן הייש, שהלכה לעולמה באוגוס 2022 בתאונת דרכים בגיל 52. אגב, שם הסרט Supercell, הוא הביטוי המקובל לשיאה של סופה, לעין סערה חזק ומודגש במיוחד, גם באופן שבו זה מתקבל בשטח וגם באופן שבו הוא נראה על מסכי המכ"ם.

ולעניין התכנים והביצוע. בתיאוריה, וויליאם נחוש לגלות מהו אותו דחף בלתי נשלט שהניע את אביו להיכנס פיזית לעין הסערה שוב ושוב, בתשוקה בלתי נכבשת. הוא שואף לדעת האם הייתה זו התעניינות מדעית מצד האב או שהוא היה זקוק לאותה מנת אדרנלין, הממכרת כמו סם. וויליאם גם אמור לגלות את כוחם ואת יופיים של כוחות הטבע, אבל גם לגלות את הסכנות הכרוכות במרדף אחר הסופות. וככל שהוא נוסע מאתר היווצרות סופה אחד למישנהו הוא מצליח לפתח את המוטיבציה האישית שלו לתחום ומתחיל להבין את המורשת שהותיר אחריו אביו, ואשר אותה הוא חש צורך להמשיך. הוא אמור לאזן בין מה שהוא הכיר בדמותו של אביו לבין הדימוי הציבורי שלו בתחומם בו הפך לאגדה ולדמות גדולה מהחיים. אלא שהבמאי רק נוגע בנושאים המרתקים האלה ולא ממש מצליח לרדת לעומקם, ולכן הסרט נותר שטחי למדי ולא מספיק מגובש בתובנות שלו. צילומי הסופות והאפקטים סבירים למדי, לא הרבה יותר מכך, אבל לעומת זאת דווקא את הקריצה שלו, ברמה הסגנונית, לסבנטיז ולסרטי האסונות של אז. (נחום מוכיח, אתר הבמה)



מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע