|
|
|
ביוגרפיה |
|
|
|
|
|
Bob Marley One Love |
בוב מארלי ONE LOVE |
|
|
|
|
|
|
בימוי: ריינאלדו מרקוס גרין |
שחקנים: קינגסלי בן-אדיר, לשאנה לינץ`, ג`יימס נורטון |
הופעה ראשונה: 2024 ארץ מקור: ארה"ב
משך הופעה: שעה ו-44 דקות
|
|
|
|
הסרט האולטימטיבי שחוגג את חייו והמוסיקה של אייקון שהעניק השראה לדורות באמצעות מסר האהבה והאחדות שלו.
לראשונה על המסך הגדול גלו את סיפורו העוצמתי של בוב מארלי וכיצד המאבק האישי, ההתגברות על מצוקות הפך את המסע מאחורי המוזיקה המהפכנית שלו לחוויה מעצימה.
הסרט הופק בשיתוף משפחת מארלי ובכיכובם של קינגסלי בן-אדיר כמוזיקאי האגדי ולשאנה לינץ' כאשתו ריטה.
ביקורות ***
בוב מארלי מת ב-1981 מסרטן בהיותו בן 36. אבל למרות הגיל הצעיר בו החזיר את נשמתו לבוראו, ההספק שלו, ויותר מכך המורשת שהותיר, עצומים. אבל כל זה לא נמצא בסרט. כשצופים בו קשה לראות את היוצר הכריזמתי שקרא לאחדות והצליח לחבר בין שתי המפלגות היריבות בארצו. הבמאי ריינלדו מרקוס גרין ("משפחה מנצחת") לא מצליח לשכנע שמארלי (קינגסלי בן אדיר) הוא אותו אמן נערץ ששינה את פניה של ארצו ובמידה לא מועטה גם את פני העולם, לאחר שמסריו הפכו אוניברסליים ודמותו הפכה לאייקון של תרבות הפופ.
מה שאנחנו רואים בסרט זוהי מן ביוגרפיה חלקית קטועה, לא שלמה ובטח לא מושלמת. מעין "תמונות מחיי מארלי", בלי סדר, בלי היגיון, כאלה שלא מתכנסות לכלל ביוגרפיה. התסריט בעייתי והסרט לא מצליח לרגש למרות המוזיקה הנהדרת והזיקה הלכאורית אלינו: בין אם באמצעות האלבום המיתולוגי "אקסודוס" מ-1977, או דרך התליון עם מגן דוד שרעייתו ריטה עונדת על צווארה כמעט כל הסרט, או באמצעות אזכור הקשר לציון באמצעות תרבות-דת הרסטאפריי, השואבת אלמנטים מהיהדות, מהנצרות האתיופית (היילה סלאסי נחשב אצלם לג'ה – אל) ומאמונות אליליות מאפריקה. מארלי אמר ב-1976: "המוזיקה אינה חשובה, אנחנו מתעסקים במסר. המוזיקה היא לא בשביל לברוח. היא בשביל להקשיב לה". אבל הסיבה העיקרית הנראית לעין בהבאת סיפורו מחדש למסך היא ניסיון לפמפם שוב את המוזיקה הנהדרת שלו. הדבר נעשה אמנם גם בכל הביוגרפיתו הקולנועיות האחרונות, מזו של "קווין" ופרדי מרקיורי, דרך זו של אלטון ג'ון וכלה באלה של וויטני יוסטון וסלין דיון. אבל בכל אחד מהסרטים האלה היה הרבה יותר תוכן ביוגרפי ועיסוק עמוק הרבה יותר באישיות של כל אחד מהטאלטים האלה – מאשר ב"בוב מארלי – One Love".
אני גם לא מתרשם כל כך מקינגסלי בן אדיר (שהוריו הנוצרים במקור התגיירו ולפיכך הוא בעצם יהודי). הוא מתנשא לגובה 1.87 מ', בעוד שגובהו של מארלי היה 1.70 מ'. אבל למרות שבן אדיר שאב מניירות משפת הפנים והגוף של מארלי, הוא לא משכנע ולא מצליח להעביר למסך את הכריזמה השקטה של אמן הרגאיי הגדול. אז תצטרכו להסתפק כאן בעיקר במוזיקה. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|