|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מאורו ברארדי בימוי: במאים שונים |
הופעה ראשונה: 2003 ארץ מקור: איטליה
|
|
|
|
הפונדציונה צ''ינמה נל פרזנטה הוא אירגון שהחל את פעילותו ב-2001, על רקע מפגש ה-G8 בגנואה-חבורת קולנוענים המבקשת ליצור אלטרנטיבה לתרבות הממוסחרת שמציפה את העולם בעידן הגלובליזציה. המחוייבות שלהם היא לעסוק בנושאים הלקוחים מהמציאות ולהפוך את הקולנוע לכלי במאבק פוליטי. עד היום הצטרפו כארבעים במאים הנמנים על דורות שונים בהיסטוריה של הקולנוע האיטלקי (מריו מוניצ''לי יליד 1915 ואטורה סקולה יליד 31 הם המוכרים ביותר).
לא מפליא איפה שאחד התוצרים הראשונים של עמותת הקולנוע הכי פוליטית שפועלת כיום בעולם, מגיע מאזורינו ומעביר את השקפות השמאל האיטלקי על המתרחש בשטחים הכבושים בקיץ 2002 . הפרוייקט שבפניכם-חד צדדי, אל תחכו למשהו אחר-מורכב מעשרה סיפורים ושברי סיפורים המעניקים נקודת מבט על החיים שם, בלי להתייחס למקבילת סאת הסבל הישראלי.
את הסיפורים ביימו הבמאים הבאים: פרנקו אנג''לי, ג''וליאנה ברלינגר, מאוריציו קאראסי, ג''וליאנה גאמבה, רוברטו ג''אנארלי, וילמה לאבאטה, פרנצסקו ראניירי מארטינוטי, פרנצ''סקו מאזלי, מריו מוניצ''לי, אטורה סקולה ופולביו וטצל.
"הבעייה הפלסטינית קרובה לליבנו הן מבחינת מונחי מורכבותה והן בגין עניינים הקשורים להיסטוריה האנושית הלא רחוקה שבהם היא נוגעת, הן ישירות והן בעקיפין"-זהו ציטוט מתוך גילוי הדעת שפרסמו היוצרים. גם אם יש משהו נואל בניסיונם
של זרים לתפוס נכוחה את המצב הכל כך מורכב במקומותינו; גם אם כמו כל מערבי מצוי עם כוונות טובות, יוצרי מכתבים מפלשתינה נופלים במלכודת ההתנשאות וגיבוריהם הפלסטינים הם קשי יום שקיומם מסתכם אך ורק במסכנותם-יש בסרט די והותר סיבות שיצדיקו את הגעתכם לאולם.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|