|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: פיוטר ג'יציול , וויצך לפיאנקה, פיוטר טז'אסקלסקי , קז'ישטוף פטאק בימוי: פיוטר טז'אסקלסקי |
משתתפים: הנריק גולבייבסקי , יאצק ברציאק , גז'גורז' סטלמאסבסקי , יאצק לנארטוביץ' |
הופעה ראשונה: 2002 ארץ מקור: פולין
משך הופעה: 98 דקות
|
|
|
|
אדי ויוראצק מתפרנסים מאיסוף ומכירת גרוטאות שאותם הם סוחבים בעגלה דו גלגלית (העוברת בראש כל פרק במקום מסויים באוטוסטרדה, וכך מסמלת עבורנו מעברים בזמן). באיזשהו באר הם מתוודעים לשני מאפיונרים אלימים, כאלה שקטל איננו פעילות פסולה בעיניהם. דווקא את אדי בוחרים השניים כמי שישמור בהעדרם על אחותם הפרינצסה בת ה-17.
הנערה, שאת עיקר זמן המסך שלה מבלה בעירום, מאוהבת בצועני עובדה המעלה את חמת אחיה. אבל הנסיכה בהריון ועל מנת להגן על אהובה היא הופכת לצפרדע ומאשימה את אדי באונס. כדי לשמור על חייו צריך הלה להתחמק ממעבידיו. עובר זמן, האחים מוצאים אותו ולהפתעתו לא פוגעים בו אלא מוסרים לחזקתו את הרך הנולד. הם כופים על ה"אבא" לעזוב את העיר והגבר עם התינוק לא לו מגיעים לחווה קטנה שבה חיה אשתו לשעבר עם הגבר שגזל אותה ממנו...
אדי, שגרף השנה את כל הפרסים האפשריים של הקולנוע הפולני, הוא סיפור מוסר המושקע ברגשות, בנוי בעיקרו על אוירה ומציג שחקן עם יכולת אדירה בדמותו של הנריק גולבייבסקי.
גם אם מדובר בסרט ארוך ראשון, אדי הוא יצירה בוגרת מהוקצעת ועשירה בכל רבדיה ואת העובדה הזו ניתן לזקוף לזכות הניסיון שצבר לעצמו פיוטר טז''אסקלסקי בשדות הטלויזיה והקולנוע התיעודי. ההצלחה בולטת שבעתיים נוכח התחומים התובעניים והלא פשוטים להפעלה קולנועית שבתוכם הוא בוחר להתמקם שילוב של דמויות שוליים בעלות מוטיבציה חברתית עם אלמנטים מלודרמטיים עד רגשניים.
פולנית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|