|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: יאן טרול , אולה טנרגארד , אולריקה ראנג מוזיקה: מיילס דיוויס, דיוק אלינגטון |
הופעה ראשונה: 2003 ארץ מקור: שוודיה
משך הופעה: 83 דקות
|
|
|
|
לצלם ג''ורג'' אודנר ולקולנוען יאן טרול יש שני דברים במשותף: אהבה לדימויים וידידות ארוכת שנים. מתוך החומרים הללו יצר טרול, הבמאי השוודי הנודע, דיוקן תעודי שמעיד על ההכרות האינטימית שלו עם עבודתו של אודנר, ומנסה לפענח את אישיותו הכובשת. באמצעות הזכרונות והתמונות חוזרים השניים אל ילדותו של אודנר, שנעה בין שוודיה לבין אסטוניה, מולדתה של אמו. הם נוסעים לניו יורק, לשם הגיע אודנר כמתופף ג''ז צעיר, ועשה את צעדיו המקצועיים הראשונים בסטודיו של צלם האופנה האגדי ריצ''ארד אבדון. אודנר גילה שהקצב מגשר בין העולמות של הג''ז והצילום, ומשמש כמקור לחיוניות עבור המלודיה והדימוי. הוא גם הוקסם מן הפנים האנושיות, ובילה את חייו בנסיון ללכוד את אותו רגע בו הן מקרינות חיים ונצחיות גם יחד. התוצאה היא דיוקן של צלם שוודי מחונן ופופולרי עם נשמה של מוסיקאי, של גבר שהוא מספר סיפורים מיומן ויודע גם להביט סביבו ולהקשיב לאחרים.
"דיוקן מרתק ולעיתים גם פיוטי, "נוכחות" מביט באדם, בחיים שלו, במה שעיצב אותם, ומתבונן דרכו גם בעולם כפי שהיה באותן שנים", כותב גאנר רהלן מ"וראייטי".
יאן טרול, מטובי הדוקומנטריסטים בארצו ובעולם, עבד כמורה במשך תשע שנים, לפני שהחל יוצר בראשית שנות ה-60 סרטי חובבים וסרטים דוקומנטרים. בשנת 1962 החל לעבוד כעוזר לבו ווידרברג, תחילה כצלם ואחר כך כעורך. באמצע שנות ה-60 כבר התחיל לבסס את מעמדו כאחד הבמאים המובילים של שוודיה עם סרטים כמו "המהגרים", שזכה לתשואות ברחבי העולם ולשלוש מועמדויות לאוסקר.
שוודית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|