|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: טאמאש הוטלאסה , נמרוד אנטל , גיולה פאדוש בימוי: נמרוד אנטל |
משתתפים: שאנדור באדר , זולטן מוצ'י , שאנדור צ'אני , צ'אבה פינדרוך , ז'ולט נאגי |
הופעה ראשונה: 2003 ארץ מקור: הונגריה
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
בולצ´ו הוא בחור צעיר שעבודתו — ביקורת כרטיסים ברכבת התחתית של בודפשט, לא עיסוק אהוד במיוחד גם בבירה ההונגרית — מהווה עבורו מפלט יותר מפרנסה. חיים של ממש אין לו ומדי פעם אף יתעוררו ספקות באשר לאיזונו הנפשי. הוא וחבריו לעבודה התבשרו זה עתה על קורבן מס´ 7 שנפל אל מתחת לגלגלי הרכבת המתקרבת. בהמשך העלילה מצטרפת דמות מיסתורית לבושת שחורים המזרזת את מתח הדוהר וגם סופי, דמות בתחפושת דב הלוכדת את תשומת לב גיבורנו...
לכאורה, כמה אטרקטיבי יכול להיות סיפור על מבקר כרטיסים במחילות הרכבת התחתית של בודפשט? חוץ מזה, הלא נדמה היה כי ´רכבת תחתית´ מאת לוק בסון מיצה את הלוקיישן הזה כבר לפני 20 שנה. נמרוד אנטל, קולנוען בן 30 וקצת, יליד לוס אנג´לס שהתיישב בהונגריה, משוטט להנאתו במחוזות שמישהו אחר היה כושל בהם כבר בשלבים מוקדמים ומגלה כי כל מה שצריך זה כשרון.
הקונוונציות המוכרות של הז´אנר זוכות לקבל אצלו פיתול מקורי והמצלמה החקרנית של גיולה פאדוש משקיעה את פניו של הצופה לא רק בסיפור אלא באתר המרכזי שבו היא מתרחשת. ´קונטרול´ הוא מאותם "מקרים נדירים המענגים הן את קופות הכרטיסים (זהו הלהיט הגדול של הקולנוע ההונגרי לשנת 2003) והן את הביקורת (הסרט זכה בכמה פרסים של הקולנוע המקומי). הקצב הדינמי ועוצר הנשימה של סירטי האקשן האמריקניים מתמזג כאן בהצלחה עם המזג האפל והמהורהר יותר של הנפש המגיארית". (דן פיינרו, "סקרין אינטרנשיונל")
הונגרית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|