|
|
|
תיאטרון באר שבע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: ברטולד ברכט נוסח עברי: עידו ריקלין בימוי: עידו ריקלין תפאורה: טליה אוטולנגי תלבושות: נטע הקר תאורה: עדי שמרוני מוזיקה: דורי פרנס תנועה: גיא אלון |
משתתפים: אמיר קריאף (גלילאו) , אורן כהן,אדווה עדני, גיא אלון, יונית טובי , יוסי צברי, ירמי רייך, תום חגי |
|
|
|
|
הכל זז! הכל בתנועה! עידן חדש בפתח - עידן של תבונה. אלפי שנים חשבו בני-האדם כי העולם כולו סובב סביבם. כדור הארץ ניצב איתן במרכז היקום, וסביבו צבא הכוכבים, הירח והשמש. כך כתוב בתנ"ך, כך טוענים שלטונות הדת, כך מאמינים כולם.
גליליאו גליליי, מדען ונציאני, מכוון המצאה חדשה "הטלסקופ" אל השמים, ונחרד. הארץ, כך גילה, נעה סביב השמש. איך זה יתכן, אם כתוב במפורש "שמש בגבעון, דום"?!
התגלית של גליליי עתידה לשנות את העולם, אבל אנשי הדת, ההון והשלטון, מכריזים עליו כאויב המוסר והסדר הציבורי. הם קונים את שתיקתו בכסף ובאיומים, וכאשר הוא מעז להרים ראש, האינקוויזיציה דורשת שיחזור בו מטענותיו. האם לאמת יש כוח מול מכשירי העינויים?
המחזה הקלאסי של ברכט מתאר בהומור ובאומץ את מאבקו של גליליי - "אדם גדול בעל תיאבון גדול" - לאמת המדעית כמו גם ליין משובח ולארוחה טובה. סביבו נפרשת גלריה צבעונית של בני התקופה - אצילים, נזירים, שחקני-קרנבל, בני משפחה ותלמידים, הסובבים את גליליי, מלווים אותו במאבקו, בבגידתו ובנפילתו - ונושאים את מורשתו הלאה, אל העתיד ואל ימינו אנו.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (3 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 3. הצגה מדהימה! כבר הרבה זמן לא ראיתי תיאטרון כל כך מעניין (ללא תוכן)
| 2. אהבתי מאוד את ההצגה
| | | | ההצגה מוצגת ממקור בוגר המראה את הכוחות שפועלים על היחיד ועל חולשתו מול הכוחות הגדולים (הכנסיה).
ההצגה גם בוחנת שאלות של מדע מול דת.
בסיום ההצגה שראיתי לפני כחודש היה מפגש עם הבמאי, עם מדענית ועם אנשים נוספים - הבמאי אמר שהמון שנים הוא רצה לעשות את ההצגה הזו. בדיון הוא גם שאל את המדענית האם כוחות כפי שהופעלו בעבר על גלילאו לא מופעלים גם כיום על מדענים על-ידי חברות של תרופות. היה גם דיון בשאלה של אופיו של גלילאו מול אופיו של טומי מההצגה `בוגד` וריקלין הבמאי אמר שהוא הרבה יותר מעריץ דמויות שהולכות על האמת שלהם (כמו טומי מבוגד) מאשר דמויות כמו גלילאו (שמשתפנות למרות שהן בטוחות בצדקתן) אבל הוא דווקא יותר מזדהה עם גלילאו כי אין לו את האומץ של טומי מההצגה `בוגד`. לדעתי יש לבמאי הזה דווקא הרבה אומץ - הוא נכנס למקומות שאחרים לא נכנסים והסקרנות שלו בולטת לאורך כל העבודה שלו. הצגות כמו `הרוזן ממונטה כריסטו` ו`אובססיה` שביים וגם הצגות כמו `כמו שתרצו אותי` שתרגם מראות זאת. כל ההצגות של הבמאי הזה (ראיתי גם את `פנטזיה`) ניחנות בעושר רב וברגישות רבה (אם כי ריבוי הדמויות לעיתים קצת מבלבל את הצופה, כי קשה להבחין שהדמות שראינו קודם כמשהו אחד היא כעת כבר מישהו אחר). הצגה מומלצת ביותר והלוואי שהבמאי הזה יביים עוד הצגות רבות בתיאטרון ב"ש.
הוסף תגובה | | | | |
| 1. יופי של הצגה
| | | | מציגה באופן פתוח ומקרב ענייני מדע שרחוקים מרובנו, ובנוסף מציגה קונפליקטים מהותיים הרלוונטיים גם לימינו. היא עשוייה היטב, מרהיבה ויזואלית, מעניינת ומהנה. מומלץ!
הוסף תגובה | | | | |
רננה , תל אביב (03/03/2012) |
|
|
|
|