|
|
|
תיאטרון חיפה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: ינואר 2011
משך הופעה: כשעה ורבע
|
|
|
|
מסע של מורה לספרות לעזה על גבי רפסודה עשויה בקבוקים עמוסה בספרות רוסית, מסתיים במעצר מינהלי. עו"ד איזקוב נשכר לסנגר על המורה בתיק המכונה "יוליסס". נוחי, אשתו של העו"ד, רוצה שבעלה המכובד ירקוד בשמלה לפני ילדים חולים. רצף האירועים והמצבים מתחבר לסיפור אחד במשרדו של "הדובר" המשוחח עם מצפונו בנוכחות בובות לגו. איזה סיכוי יש ליוליסס? ממסד שלם נעמד כדי לחסום אותו. זהו עולם של קציני צבא ועורכי דין, עמוסים בערכים, רצינות ושליחות. חומה בצורה של חוק וסדר. יוליסס מסוכן להם. הוא מציג אותם כזיוף. הוא מורכב מידי, פריך מידי, אנושי מידי, תלוי במילים ובחלום מופרך.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (4 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 4. יוליסס על בקבוקים הצגה מעולה צוות מצוין
| | | | ראיתי את ההצגה באולם במה 3 בחיפה. לאחר ההצגה הסביר המחזאי, גלעד עברון, את התהליך שעבר על מנת לכתוב את המחזה. בנו היה עצור, בצבא. ולא רצו לתת לו ספרי קריאה, רק ספרי דת. בנו אמר שימות בלי ספרים. ולכן שאלו את המחזאי עברון, "מדוע יש צורך בספרים?" תוך כדי הרצון העז שלו לשכנע בחשיבות הספרים, החלה כתיבת המחזה הייחודי הזה. תחילה בכלל לא רצה להעביר את הנושא לתחום של עזה, כי המחזה נבע מכאב אישי. רק בשלב מאוחר יותר נכנס הנושא הזה. התהליך שעובר העורך דין, יצחק אביטל, הוא הדבר המדהים. יכולתו של אדם אדיש, להבין את הצד השני. להיפתח אל האסיר, אותו משחק בצורה מופלאה חליפה נאטור. כן, זהו מחזה על פתיחות בין אויבים, על הקשיים שמעמיד האדם נגד האדם שמולו. ועל היכולת של אדם הנמצא במעמד הגבוה, במעמד השולט, להבין, להיכנס לנעליו של הסובל. גם אם הסבל נובע מעצם העובדה שלא מניחים לו ללמד ספרות רוסית, מעבר לגבול. שני השחקנים פשוט מצויינים! הם מגיעים לרגעי רגישות ומגע, שגורמים להם בכי אמיתי על הבמה. (ישבתי בשורה ראשונה וראיתי את הדמעות אצל שני הגברים) ולהתרגשות עצומה בקהל!
חובה! רוצו! אבל מהר!!
הוסף תגובה | | | | |
אוריאל זוהר , חיפה (13/01/2012) |
| 3. יצירת אומנות משובחת!
| | | | הצגה פשוט מדהימה.הכל כ"כ נקי ולא מתחנף.בפנים.אמיתי.קבוצת שחקנים פשוט מדהימה.ונאטור חליפה , פשוט אין מילים.ראיתי מאות הצגות אבל שחקן שכמותו עוד לא יצא לי לראות.פשוט וירטואוז מדהים.
איך ייתכן שהיו רק 20 אנשים בקהל בהצגה כ"כ טובה ובועטת עם צוות יוצרים כ"כ מדהים ועם תגובות כ"כ מדהימות מהקהל שיוצא ממנה. הייתכן שמשהו רקוב בהנהלת התיאטרון? הייתכן שמפרסמים רק הצגות של במאי מסויים שהוא גם במקרה המנהל האומנותי של התיאטרון? הייתכן שכדי למנכ"ל תיאטרון רפרטוארי , צריך כישורים קצת יותר מיוחדים ועמוקים וידיעה קצת יותר מעמיקה של החומר התיאטרלי מאשר יש למנהלו של אולם ארועים זה או אחר?
עם הריקבון בהנהלה או בלעדיו , רוצו לראות את ההצגה הזו.אני מבטיח לכם שלא תתאכזבו.
ueritas.est.interior@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
האמת הפנימית , (16/02/2011) |
| 2. natour and henig
| | | | natour and henig are great together- great artists. saw them in london. looking forward to see youlises
הוסף תגובה | | | | |
carol , london (30/01/2011) |
| 1. אם רוצים תיאטרון אז יויסס על בקבוקים תיאטרון במיטבו (ללא תוכן)
|
|
|
|