|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 2012 ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: 58 דקות
|
|
|
|
בחיפושיו אחר לוקיישנים, מגלה לחרדתו יורם אמיר, צלם ואמן מחאה ירושלמי, את תהליכי ההרס המהירים ורבי־העוצמה המתרחשים לאור יום בירושלים. להגדרתו, "הכלה המיתולוגית" ירושלים נגזלת מ"תכשיטיה" - בתים היסטוריים עם "נשמה", שנבנו במהלך המאה ה-19 מחוץ לחומות העיר העתיקה, נכחדים בהינף דחפור ובמקומם מוקמים מבני ענק מודרניים המתנכרים לאופייה של העיר. בתגובה הוא מקים את "מחתרת הבושה", שהמצלמה היא כלי הנשק שלה, וחותר תחת הממסד במתקפת תיעוד מצולמת ובמעשים נועזים.
כאב דומה מניע את פרופ‘ סעדיה מנדל, מבכירי האדריכלים בארץ ומהראשונים שעסקו באדריכלות השימור בישראל. מנדל מעביר באומץ ביקורת נוקבת על הגורמים האינטרסנטיים "שטופי זימת ניצול השטח" של ירושלים. הוא נלחם נגד מה שמכונה בפיו "אינסטנט־תרבות", על מנת לאפשר לירושלים, שעל חשיבותה ההיסטורית יש קונצנזוס עולמי, לספר את סיפורה האותנטי והשלם.
סיפוריהם של השניים, הנשזרים בסרט זה בזה, פותחים חלון לסיפור המאבק למען המורשת הבנויה של ירושלים, המתנהל בד בבד עם הידיעה, שהמלחמה היא על רוח המקום, ועל רוח קשה מאוד להיאבק...
עברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|