|
|
|
תיאטרון נוצר |
|
|
|
|
|
|
הר - טרילוגיה (תיאטרון נוצר) |
|
|
|
|
|
|
מאת: ירון אדלשטיין מאת ובבימוי: דלית מילשטיין-לביא תמליל: ערן לביא מוזיקה ועיבודים: בועז ברקת תעתוק וניהול מוזיקלי: אלכסנדר ליסנסקי תחקיר ועריכה: מיכל לאור עיצוב תאורה: ג'ודי קופרמן וידאו ארט: נועם לבקוביץ` |
משתתפים: ערן בוהם, ערן בן-צבי, איצ`ו אביטל, ניר שטראוס, נמרוד רונן נגנים: תום קליין - צ`לו |
הופעה ראשונה: אוגוסט 2013
משך הופעה: שעתיים וחצי
|
|
|
|
יצירה בתהליך
חמישה גברים לכודים במלחמה שלא נגמרת, ובמסע שאין לו סוף לכיבוש ההר. פעם אחר פעם הם יוצאים לקרב, הורגים, נהרגים וקמים שוב להילחם. קרבות מכוננים בהיסטוריה של מדינת ישראל וגיבורים צבאיים כמו אריאל שרון ומאיר הר-ציון מרחפים ומהדהדים בעולם של פנטזיה ואבסורד אודות קרבות אבודים, לוחמים עזי נפש וכמיהה נואשת לגאולה.
במהלך שלושת המחזות שנוצרו בהשראתה של טרילוגיית הטרגדיות המופתית של סופוקלס על המלך אדיפוס ושושלתו נפגשים הר וחייליו - חבריו שוב ושוב בקרבות מכוננים בהיסטוריה של מדינת ישראל. שוב ושוב נלחמים החיילים בקרבות אבודים.
במחזה הראשון - הכתרה חמישה לוחמים יוצאים לפעולת גרילה מעבר לגבול, רק ארבעה חוזרים. על הדם הם נשבעים אמונים זה לזה ומכתירים את הר למנהיגם הבלתי מעורער.
במחזה השני - מלוכה הר כמפקד עליון שועט קדימה בראש הכוחות לצליחת התעלה. הרחק מאחור, ארבעה מחייליו מופקרים בקרב שוחות עקוב מדם. רק אחד שורד.
במחזה השלישי - הדחה שלושה חיילים ממתינים בתחנת האיסוף להסעה שתיקח אותם לשדות הקרב. כשזאת לא מגיעה, הם שוקעים בקרבות דמה ובוראים בעצמם את המלחמה.
בסופו של יום "הר" שוקע לשינה מנחמת, חייליו סועדים אותו וזובחים לו כי אין להם אל אחר מלבדו, עד שהם מתפוררים לאבק חולות. רק סגנו "חיוך" - זה שמציע אלטרנטיבה מנהיגותית מפוקחת ובלתי "גיבורית" מסיים את הטרילוגיה אי-שם בהונדורס - עיר מקלט למי שלא יודעים דבר כמעט.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (2 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 2. חוויה תיאטרונית אמיתית!
| | | | ערב אמיתי, מרגש ומאד מהנה של תיאטרון. הצגה מצויינת המציגה רעיונות מרכזיים ומוכרים היטב לנו, החיים בישראל, אך גם אוניברסליים במידה לא מבוטלת. אך מעבר לכך, המקום הכל כך מיוחד, בכלל ועבור הצגה זו בפרט, והתחושה המידית שמדובר בקבוצת תיאטרון ייחודית המחוייבת כל כך לעבודה שהיא עושה, הינם חוויה ייחודית. חשוב מאד לטפח ולהמשיך את העשיה היפה הזו, בעיר זו ובמקום הזה.
הוסף תגובה | | | | |
מיקי , רמת-גן (24/01/2015) |
| 1. ההצגה הר בתאטרון נוצר
| | | | צפיתי בהצגה במסגרת הסדנא של ד"ר מילשטיין.
הקטע הראשון - "הכתרה" מבטא יפה את הדילמות שהתחבטו בהן אז, וליוו את אריק שרון בפעולותיו. השארת ג`בלי הקטן - פצוע בשטח, פיצוץ הכפר קיביה ועוד.
הקטע השני "מלוכה" מבטא יפה את הדילמה של "הסגת המעוזים". מעורבותו של שרון והמלכתו, מול שקרי העידוד לחיילים הנצורים.
הקטע השלישי - "הדחה" ברח למחבר המחזה מהמיקוד והתברבר מאד בניווט. נראה לי שיש להוציא קטע זה ולהתמקד בדילמה של שרון בהקשר להתנתקות לאחר שנים של בניית ההתיישבות. יש לחדד את השפעת ההתנתקות על בריאותו האישית של שרון. אין ספק שאירועי ההתנתקות כרסמו מאד בבריאותו !
שעתיים וחצי ! אפשר להעביר בדיוק את אותו המסר בשעה וחצי.
כשהולכים במסע לפעולה, לא חייבים לחצות מאה פעמים את הבמה. מסר המאמץ והקושי מועבר אחרי פעם או פעמיים.
כשנצורים במוצב בתעלה לא צריך עשר התקפות מספיק אחת.
הוסף תגובה | | | | |
מאיר שרגאי , מודיעין (26/11/2014) |
|
|
|
|