|
|
|
הצגות שונות |
|
|
|
|
|
|
בחדרי חדרים: בעקבות נשים ללא שם במקרא - פאתוס מאתוס |
|
|
|
|
|
|
בימוי: לילך דקל-אבנרי תאום אמנותי: רותם אלרואי דרמטורגיה: יותם יזרעאלי ומאיה ערד יסעור דרמטורגיה של החלל: ליהי חן |
משתתפים: דגנית אליקים, לילך בן עמי, עדיה גודלבסקי, שחף דקל, ערן הדס, מאיה וינברג, מיכל וינברג, , ליהי חן, יותם יזרעאלי, קרן כץ, הילה להב, זוהר מידן, אסי משולם, שחר סריג, נועה שריג |
הופעה ראשונה: נובמבר 2016
|
|
|
|
מרחב מיסטי אינטימי, אירוע חגיגי תחת מתקפה טכנולוגית, בית משפט שדה בתנאי מעבדה, או פאב בסדום - לכל אלה הופך אולם הקיוב בערב המהפנט, חסר התקדים, של קבוצת האמנים הרב-תחומית ״פאתוס-מאתוס״. בהתרחשות תיאטרונית חדשנית, המאתגרת את היחסים בין קהל ומבצעים, מציגה הקבוצה מדרש חזותי במיתולוגיה המקראית בעקבות ארבע נשים ללא שם בתנ״ך: בעלת האוב מעין דור, בת יפתח, פילגש בגבעה ואשת לוט. חוויה כל-חושית שמזמינה את הצופים לקחת חלק בהתרחשות, לנוע בחלל, לבחור היכן להיות ומה לראות ולהשפיע על מעשה היצירה.
המדיום היא המסר מדרש מס׳ 1 בסדרה: בעקבות בעלת האוב מעין דור אַל תִּירְאִי כִּי מָה רָאִית שמואל א כח במדרש הפתיחה של הסדרה, חלל הקיוב הופך למרחב מיסטי אינטימי, שבו אמת, ידיעה, חלום, סוד, שאלה, רשות, צחוק וצווחה, זהות ופרישות, נמזגים בקדירת קסמים. באוב עולים שמות, פנים ותשובות ידועים ומסתוריים כאחד- בקול, בדימוי, בתנועה ובמילה. #בתיפתח מדרש מס׳ 2 בסדרה: בעקבות בת יפתח וַתְּהִי חֹק בְּיִשְׂרָאֵל שופטים יא לט המסיבה כבר כמעט מוכנה, אבל המתח עומד באוויר: המוסיקה חיה, הדגלים מתנפנפים, הריקודים בעיצומם, וכולם מחכים להגיעו של המנצח... או כמעט כולם. החלק השני הוא אירוע חגיגי ממלכתי תחת מתקפה טכנולוגית. הרי את מבותרת לי מדרש מס׳ 3 בסדרה - בעקבות פילגש בגבעה וְהָיָה כָל-הָרֹאֶה, וְאָמַר לֹא-נִהְיְתָה וְלֹא-נִרְאֲתָה כָּזֹאת, לְמִיּוֹם עֲלוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה שופטים יט ל בחלק השלישי הופך חלל הקיוב לבית משפט שדה בתנאי מעבדה, בו הקהל מוזמן להשתתף במשפט ראווה. מעשה פילגש בגבעה אינו רק סיפור מזעזע על אונס וביתור: הוא מיתוס מכונן תודעה לאומית-שלטונית, הנותן קול לעוול ולפשעים כנגד נשים - קול שממנו תצמח התביעה לצדק. הצדיקה מסדום מדרש מס׳ 4 בסדרה - בעקבות אשת לוט וַתַּבֵּט אִשְׁתּוֹ מֵאַחֲרָיו בראשית יט כו בבר של אשת לוט, החלק הרביעי בסדרה מביט לאחור. במערכה זו, בין משקה אחד למשנהו, נבחן סמלים וננתץ תפיסות ישנות. לאורך השנים דמותה של אשת לוט, שפנתה לאחור והפכה נציב מלח, היתה למיתוס. אנדרטה. אישה אחת שבמבט אחד חרצה יותר מגורל אחד - מבט המעמיק ראות עד ימינו אנו.
משך ההצגה כארבע שעות כולל הפסקות
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|