|
|
|
קומדיה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקנים: תהילה ישעיהו אדגה, אריה צ`רנר, בנייה (בני) גטהון, בירו טשלה , אייל סלמה, טטנה אספה קבדה, טיטי היילו, תמר סנדקה , אסתר דרר, זהבה ארגאו, סבטלה דמידוב |
ארץ מקור: ישראל
משך הופעה: שעה ו-34 דקות
|
|
|
|
וורקו הוא מוזיקאי כושל ממוצא אתיופי, בן 27, חי בתל אביב ומסתבך עם השוק האפור. הוא בורח אל שכונת נרקיסים בבית שמש בה גדל, ומוצא עבודה במתנ"ס הקהילתי בתור בחורה פרובוקטיבית וחצופה העונה לשם טיטי, כשהמשימה שלו היא לגייס נשים אתיופיות לסדנת העצמה נשית: "להיות אישה".
וורקו בתור אישה, מוטרד מיניות לא אחת, ובעצם מוצא את עצמו חי בתוך דמות שדרכה הוא מתבונן בסביבתו, ולומד על היחסים המורכבים בין הגברים האתיופים לנשותיהם, ההזנחה בשכונות, העוני, חוסר המעש של תושבי השכונה וניצול הנשים האתיופיות שעובדות כעובדות קבלן.
וורקו נוחל הצלחה גדולה במסגרת עבודתו במתנ"ס, הוא הופך למנהיגת הנשים ולתקוותן. ומרגע הפיכתו לאישה, הוא מזדהה לחלוטין עם הצד הנשי שלו. ואין לו רצון להיפרד מטיטי.
ביקורות אפשר להגדיר את הסרט הזה כקומדיה האתיופית הראשונה, לאחר שעד כה יוצרים מקרב העדה הזו הנפיקו דרמות רציניות ("עץ תאנה", "עלים אדומים"). נראה כי אסתר עלמו וקסלר מנסה להציג איזו זווית שונעל העדה. הרי גבר המתחפש לאישה אף שאינו טרנסג'נדר, זה סוג של בעיטה במוסכמות המקובלות בעדה, הנתפסת כשמרנית, בדלנית ומסוגרת בדרך כלל. יש בסרט מידה רבה מדי של משחק תיאטרלי, הסיפור אינו מגובש דיו (הבמאית רצתה ליצור סרט פשע? קומדיה רומנטית? סיפור סוציאלי? – זה לא ממש ברור). גם ההומור – ובטוח שזו הייתה הכוונה - לא כל כך עובד, ורוב הבדיחות והגגים לא ממש מצחיקים. ובכל זאת, זה ניסיון נחמד שאולי יניב יצירה יותר משמעותית של עלמו וקסלר בפעם הבאה. דירוג: ***
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|