|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
A Hidden Life |
חיים נסתרים |
|
|
|
|
|
|
משחק: אוגוסט דיהל, ואלרי פכנר, מתיאס שונארטס, מריה סימון, ברונו גנץ , מייקל ניקוויסט, פרנץ רוגובסקי, יורגן פרוכנו, אלכסנדר פלינג |
הופעה ראשונה: 2019 ארץ מקור: גרמניה , ארה"ב
משך הופעה: שלוש שעות
|
|
|
|
סרטו החדש של טרנס מאליק ("ימים ברקיע", "עץ החיים") מספר את סיפורו האמיתי של פרנץ, חוואי אוסטרי בעל משפחה, אשר סירב להישבע אמונים להיטלר בעת פרוץ מלחמת העולם השנייה. סירובו מביא עליו את זעמם של שאר תושבי העיירה הקטנה בה הוא מתגורר עם אשתו וילדיו, ולאחר מכן גם את זעמם של גורמי השלטון הנאצי בעודו נקרא להתגייס. עקשנותו ומחויבותו חסרת הפשרות למצפונו מוציאה אותו למסע מטלטל אשר דורש ממנו להקריב את חייו.
אנגלית וגרמנית, תרגום לעברית
ביקורות טרנס מאליק הוא אחד הבמאים האמריקנים הגדולים והמשפיעים, ולו רק בזכות שתי יצירות המופת שלו מתחילת דרכו, "שביל הזעם" (1973) ו"ימים ברקיע" (1978), המקושרות היסטורית לגל החדש של הקולנוע האמריקני המופלא של הסבנטיז. אבל אז הוא גזר על עצמו פרישה מהתחום וחזר ליצירת קולנוע רק ב-1998 עם "הקו האדום", שהיה אף הוא סרט מכונן. אלא שמאז סרטיו הפכו להיות אפוסים ארוכים, מייגעים ובמידה רבה פילוסופיים ומלווים בווייס-אוברים מהורהרים, אך פחות קומוניקטיביים. עם זאת ב"העולם החדש" וב"עץ החיים" הוא הציע סגנון ויזואלי חדשני מאתגר, יחד עם צלמו עמנואל לובצקי, שמצלמה שלו שטה, הקיפה את הגיבורים ויצרה שוטים איטיים וארוכים, כמעט בלתי נגמרים. צילומים המדגישים את הטבע והבריאה הפכו לחלק בלתי נפרד מהיצירה שלו. סרטיו האחרונים, השנויים במחלוקת, הציגו אותו כיוצר מגלומן המתיימר לחקור את הבריאה והקיום האנושי. ב"חיים נסתרים" הוא חוזר במידה רבה לנרטיב "ארצי" ומגולל באופן מרתק סיפור אמיתי על סרבן מצפון עיקש שהעדיף להיצמד לאמונתו הדתית הבלתי מעורערת ולסט הערכים הקתוליים שגיבש לעצמו ולסכן בכך את חייו. את הסרט צילם יורגה ווידמר, שעבודתו מאמצת את הסגנון המיוחד ומעורר ההשראה שאפיין את סרטיו של מאליק ועבודתו עם לובצקי מאז "עץ החיים". התסריט, התחביר הקולנועי, המשחק ושאר מרכיבי היצירה מוקפדים, מדויקים, עשויים ללא דופי ומחזירים את הבמאי ויצירתו לקדמת הבמה ולסטטוס יוצר הקולנוע החשוב והמשפיע לו הוא ראוי.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|