|
|
|
הקאמרי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: 4 בינואר 2007
|
|
|
|
סיפור פשוט, קורע לב, לעתים משעשע אך בעיקר טרגי של אדם השבוי במרוץ שמכתיבה החברה הקפיטליסטית. "מותו של סוכן" נחשב לאחד המחזות הגדולים של המאה ה-20.
בגיל שישים ושלוש, וילי לומן סוכן נוסע חש שהוא לא יכול להתמודד עם המציאות בה הוא חי. הוא מתפרנס בקושי ומפוטר מעבודתו. התקווה כי בניו יגשימו עבורו את החלום האמריקאי מתנפצת , וגם אהבתה של אשתו המסורה לא מצליחה לחלץ אותו מהייאוש.
הוא בורח אל שיחות דמיוניות עם אחיו ההרפתקן שהתעשר בגיל צעיר , אל זיכרון של אישה בחדר במלון ואל הימים הטובים בהם אשתו וילדיו העריצו אותו, ומשפחתו חיה בתחושה שכל החלומות יתגשמו.
ווילי מנסה להפוך את הכישלון לניצחון, בהחלטה שאותה הוא מממש בסופה של יממה שבמהלכה מתרחש המחזה.
היום, כמעט שישים שנה אחרי שנכתבה, נראית יצירת המופת של ארתור מילר – טרגדיה של האדם הבודד מול החברה החומרנית המודרנית – רלוונטית יותר מתמיד.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (24 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 24. ההצגה המרגשת של השנה
| | | | מיכה סלקטר ויפתח קליין בשני תפקידים נהדרים. חכו למערכה שנייה שם מתחילה מסחטת הדמעות לעבוד. זוהי המערכה של ביף לומן (סלקטר המהפנט) והמשחק לא ישאיר אתכם אדישים. שיא המערכה מתבטא במשחק בעל עומקים רגשיים נדירים של סלקטר ומשוחק באומץ. תומך בו יפתח קליין שאף הוא עושה עבודה נהדרת. משחק שלא מכוון למיינסטרים. משחק נועז נדיר ואמיתי. לרוץ!!!
הוסף תגובה | | | | |
מנחם , תל אביב (06/01/2008) |
| 23. חובה לראות !!!
| | | | אני חובב מושבע של התאטרון בארץ
במיוחד אוהב את גשר והקאמרי.
המליצו לי פעמים רבות על ההצגה
"מותו של סוכן" עד שהשבוע יצא לי לראות אותה. אין לי מילים, מרגש, משחק מצוין,הבימוי אוי הבימוי. מבט חודרני ועמוק על המציאות של חיינו.
מרכז חיים שלמים של בן אדם ומשפחתו-משפחת לומן, בשעה וחצי.
מי שאוהב תאטרון חייב לראות
אל תהיו בספק, מובטח
תודה למפיקי ההצגה ולשחקנים !
הוסף תגובה | | | | |
בוריס , פתח תקוה (06/12/2007) |
| 22. משחק מדהים
| | | | בעיקר של מיכה סלקטר. גם לתאומי ולקליין רגעים נהדרים. קלאסיקה במיטבה
הוסף תגובה | | | | |
| 21. נפלא מענג ומרגש מאד
| | | | גם עודד תאומי וגם מיכה סלקטר מגישים ביצועים נפלאים. הסוכן של תאומי הוא ללא ספק אחד הטובים שראיתי וביף של סלקטר פשוט מושלם וקורע לב. עוד בלט יפתח קליין בתור האח הצעיר, ואוהד שחר בסצנה אחת אבל זו הייתה סצנה נהדרת. מיכה לוונסון עשה עבודה נהדרת ובסצנת העימות בין ביף לווילי לומן הקהל פשוט יבב. סוף סוף לא מעוותים שום קלאסיקה ל"תפישת הבמאי" והתוצאה היא תיאטרון אמיתי וחזק - כזה שנשען על כוחם של השחקנים - ואיזה שחקנים!!!
הוסף תגובה | | | | |
מוריס , חיפה (26/10/2007) |
| 20. אולי שיתקנו כבר את הרצפה בתיאטרון י-ם?
| | | | היא חרקה כל ההצגה, בקושי הבנתי מה השחקנים אומרים...
מה גם שהיו בקהל הרבה תיכוניסטים שלא הפסיקו לעשות רעש ושיגעו אותי.
עודד תאומי מצוין, מהשאר לא התרשמתי. בסה"כ הצגה ארוכה מדי ולא מההכי טובות שראיתי...
הוסף תגובה | | | | |
| 19. הצגה נהדרת הסוכן מעולה וביף נפלא מאין כמוהו (ללא תוכן)
מרינה , פתח תקווה (23/09/2007) |
| 18. שיעמום מיותר
| | | | הצגה ארוכה ונמרחת מאוד. רוב הזמן מלווה בצרחות והתקפי דיכאון. אחרי 10 דקות מבינים עניין ומשתעממים.
עדיף להשאר בבית
הוסף תגובה | | | | |
| 17. לבוא רעננים
| | | | "מותו של סוכן" היא הצגה מקצועית. השחקנים בה כבר עברו הרבה שינוני שורות ומחיאות כפיים, הצלחות וכשלונות - מיד רואים את זה. בהיבט הזה אין דבר רע להגיד - המשחק בהצגה טוב ! מצד רוב הדמויות המובילות. לגבי הזרימה של ההצגה והבימוי שאחראי לה, שם היו כמה נקודות תורפה. אמנם יש בהצגה רגעים דרמטיים מאוד שמחישים את קצב הלב ברם יש להם כמשקולות מאזנות רגעים מתים שאחרון הצופים חושב האם למדוד לה דופק. ההצגה בכללותה ארוכה יחסית - מעל שעתיים - ויש בה הדגשה נשנית של רעיונות מרכזיים. אפשר היה לערוך אותה טוב יותר לדעתי על ידי החמאה לאינטליגנציית הצופים בהנחה שהם יבינו מוטיב מסוים כבר בסצינה הראשונה שמציגים אותו. הציון שלי בגסות - 7 (משחק 8 בימוי 6).
הוסף תגובה | | | | |
| 16. הצגה טובה
| | | | הצגה טובה ומהנה.למרות שהמערכה הראשונה עייפה ומשעממת היא מקבלת תאוצה החל מהמערכה השניה.
משחק מדהים של עודד קוטלר ותיקי דיין שמצליחה לרגש ולהעביר כאב ודרמה במשחקה.
השחקנים ששיחקו את הבנים והשכן - חלשים מאוד.
סה"כ הצגה טובה ומומלצת.
הוסף תגובה | | | | |
| 15. הצגה טובה מאד. מיכה סלקטר מדהים
| | | | הצגה נהדרת ומרגשת בזכות יחסי האב (תאומי הטוב מאד) והבן (סלקטר המצוין). אם אתם רוצים להתרגש ולעבור חווית תאטרון אז מומלץ ביותר ללכת להצגה הזו.
הוסף תגובה | | | | |
| 14. יכלו יותר
| | | | לצערי ציפיתי ליותר מבחינת הבימוי ואני מדגיש שרק מבחינת הבימוי. השחקנים עשו את עבודתם נאמנה. התאכזבתי מהבימוי שהיה סטנדרטי ביותר ואף משמים. היה אפשר לעשות מ"מותו של סוכן" מטעמים בבימוי מחודש אחר. חבל. לכל השחקנים- הייתם גדולים!
הוסף תגובה | | | | |
| 13. הפקה מ פ ו א ר ת. כל הכבוד! (ללא תוכן)
| 12. מותו של סוכן- התרשמותי
| | | | אמנם קלאסיקה, אך כיום מיושנת. דמויות פלקטיות והצופה מואכל ישירות ולא נשאר לו תענוג הגילוי. ארוכה מדי, הרצפה חורקת וממסכת במעט את השחקנים. משחק נפלא של תיקי דיין, תאומי טוב כמו תמיד וכן השחקנים ששיקחו את צ`רלי וברנרד. האחרים משטיחים את הדמויות השטוחות.
הוסף תגובה | | | | |
עירית , שרון (21/04/2007) |
| 11. מותו של סוכן-ארתור מילר-ביקורת-הקאמרי
| | | | ארתור מילר כתב לפני 58 שנה את מחזהו "מותו של סוכן"אשר ביסס אותו כאחד מגדולי הדרמטורגים במאה ה20.המחזה הזה נחשב לאחד הגדולים שנכתבו במאה שעברה.הוא הוצג בארץ 6 פעמים ואפילו פעם אחד עם אותו במאי של עכשיו.למרות מעלותיו לא היה צידוק להעלותו פעם נוספת כעת על בימת הקאמרי גם כשחלק מהבעיות שמועלות במחזה אקטואליות גם היום.
היתה אולי הצדקה אם הבימוי היה מיוחד,חריג, או משהו ספציפי בו אך לצערי, לטעמי היה זה בימוי קצת ארכאי עם חזרות שיגרתיות אחורה מרובות בתפאורה דלה מבלבלת וגם לא אסטטית.אמנם המשפחה הינה משפחה שהכסף חסר אך בכל זאת יש דרכים אחרות כדי להראות את הדלות בדרך יפה יותר.מה נשאר-המשחק.הוא טוב מאוד .משחקים לפי סדר ההופעה במחזה הכוכבים של הקאמרי עודד תיאומי,תיקי דיין, מיכה סלקטר,יפתח קליין,צביקי לוין ורבים מפורסמים אחרים.כולם טובים אך יחד עם זאת אין אף אחד מהם שמגלם דמות שתישאר חקוקה בזכרוני בגלל המשחק.
וילי -עודד תיאומי הוא סוכן נוסע .בגיל מבוגר מפוטר מעבודתו ,אינו מסתגל למציאות החדשה, דרש מבניו הרבה והם לא הגשימו את ציפיותיו. אשתו אוהבת אותו אך אינה יכולה למנוע ממנו את היאוש וזכרונות העבר.הפתרון שהוא רואה הנו אחד -התאבדות שתביא למשפחתו עושר ויעלה את הערך העצמי שלו בעיניה.
לראות או לא לראות: אם ראית פעם בעבר אינני חושב שכדאי.
נכתב על ידי elybikoret , 1/4/2007 23:50 elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , tel aviv (02/04/2007) |
| 10. הביקורת שלי על מותו של סוכן
| | | | מותו של סוכן – התיאטרון הקאמרי של תל אביב
המחזה "מותו של סוכן" של ארתור מילר נחשב לאחד מהיצירות המועלות ביותר של הקלאסיקה המודרנית. הוא מספר על ווילי לומן, סוכן נוסע בן 63 החש שהוא מתקשה להתמודד עם הציאות בה הוא חי. הוא מפוטר מעבודתו והתקווה כי בניו יגשימו את החלום האמריקאי מתנפצת. גם אהבתה של אשתו המסורה לא מצליחה לחלץ אותו מהייאוש והוא בורח אל זכרונות העבר, אל שיחות דמיוניות עם אחיו ההרפתקן שהתעשר בגיל צעיר, אל אשה בחדר מלון ואל הימים הטובים בהם אשתו וילדיו העריצו אותו ומשפחתו חיה בתחושה שכל החלומות יתגשמו. ווילי מנסה להפוך את הכישלון לניצחון , בהחלטה שאותה הוא מממש בסופה של יממה שבמהלכה מתרחש המחזה. הוא מקווה כי במותו יהיה שווה יותר מאשר בחייו.
הבמאי של ההפקה הנוכחית מיכה לבינסון העמיד הפקה פשוטה ויפה. לבינסון השתמש בכל אמצעי התיאטרון על מנת ליצור הפקה קולחת ומרתקת. החל מהמוסיקה המצויינת כתמיד של אלדד לידור (רק חבל שבשני קטעים מסוימים לידור בחר להעתיק מעצמו ולהשמיע מוסיקה שכבר כתב בעבר למחזה אחר, "פלדה" של בית ליסין. אם כי גם במקרים אלו נדמה כי המוסיקה מתאימה בדיוק ומשתלבת מצויין במחזה, כמו תמיד אצל לידור). בהמשך, התאורה של קרן גרנק שיחד עם המוסיקה יוצרת את האווירה של ההפקה הזאת. אווירת כובד, מועקה, דיכאון. כל אלו נוצרים על-ידי המוסיקה והתאורה בשילוב הרמוני מצויין זה בזה. הבמה המינימליסטית והקרה שעוצבה על-ידי דרור הרנזון ואורנה סמורגונסקי מפרידה בצורה יעילה בין מציאות להזיה ויוצרת את הניכור, את העלבון, אך גם את התקווה והחלום. לבינסון, כמו בהפקותיו הקודמות, יודע לשלב את כל האלמנטים הללו בצורה מושלמת, אך את הבמה, כמנהגו, הוא משאיר לשחקנים שהועמדו לרשותו, וכן למחזה עצמו, שהוא יצירת מופת קשה וכואבת בפני עצמה שגם נשמעת מצויין בזכות תרגומו הטבעי כל-כך של הלל מיטלפונקט. השחקנים כולם עושים את מלאכתם נאמנה. יש לציין את אוהד שחר ואלי גורנשטיין, שניהם בונים קריקטורות מצויינות של אנשי החברה הגבוהה והמעמד הגבוה, אם זה שחר כמנהל העבודה של ווילי לומן שמודיע לו על פיטוריו, ואם זה גורנשטיין בתפקיד הדוד בן, אחיו העשיר של לומן. מיכל קלמן עסיסית בתפקיד האשה בבית המלון, אבי טרמין, יונתן צ`רצ`י וצביקי לוין טובים גם הם. תיקי דיין בתפקיד אשתו של ווילי חמה ואימהית, ומרגשת במונולוג הסיום שלה, יפתח קליין טוב גם הוא כבנו הצעיר של ווילי, אך הבמה שייכת לשניים – עודד תאומי ומיכה סלקטר. לשני השחקנים המצויינים הללו יש נוכחות בימתית ממגנטת. סלקטר בתפקיד ביף, בנו הבכור של ווילי, פשוט מצויין. בשתיקותיו, במבטיו, ברגעי הזעם העצור והכבוש, מצליח סלקטר להביע כל-כך הרבה. וכשהזעם מתפרץ מתוכו לקראת סוף המערכה השניה ולאחר מכן גם הבכי המריר, הוא מגיע לשיאים חדשים בקריירת המשחק שלו. זהו לטעמי משחקו הטוב ביותר עד כה. עודד תאומי מעולה בתפקיד האנטי-גיבור של המחזה, ווילי לומן. הוא מלא שמחה ותאוות חיים כמו ילד קטן בקטעי הפלשבק של דמותו ומיד בסופם חוזר להיות אותו אדם אבוד ומיוסר. המעברים של תאומי בין שני המצבים הללו הם מלאכת משחק וירטואוזית שרק שחקן מנוסה כתאומי יכול לעשות בכזו דייקנות ובכזה כישרון. תאומי מרגש בדבקותו בחלומו (כשהוא אומר פעמים רבות "אני ווילי לומן", גם אם יודע ששם זה כבר לא אומר הרבה, אם בכלל...), ומנגד כובש בכנותו ובהשלמתו עם מצבו בהווה (כאשר שואל את ברנרד "מהו סוד ההצלחה?"). הבטחון שתאומי מביא לדמות, הדבקות, החלום שלעד לא מתנפץ, יוצרים דמות מעוררת חמלה וזהו ללא ספק אחד התפקידים הטובים שנראו בארץ בשנים האחרונות. כמו סלקטר, גם תאומי מגיע לשיאי משחקו הגדול והמרגש בסוף המערכה השנייה, שם הם יוצרים יחד דואט משחקי שקורע את הלב. "מותו של סוכן" בקאמרי היא הצגה קשה, כואבת ונדירה בכנותה וביופיה הבימתי והמשחקי. ההצגה הזו ללא ספק שייכת לשני שחקנים נפלאים- עודד תאומי ומיכה סלקטר, המראים כאן מלאכת משחק וירטואוזית מהי.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. מותו של סוכן - הביקורת שלי
| | | | המחזה "מותו של סוכן" של ארתור מילר נחשב לאחד מהיצירות המועלות ביותר של הקלאסיקה המודרנית. הוא מספר על ווילי לומן, סוכן נוסע בן 63 החש שהוא מתקשה להתמודד עם הציאות בה הוא חי. הוא מפוטר מעבודתו והתקווה כי בניו יגשימו את החלום האמריקאי מתנפצת. גם אהבתה של אשתו המסורה לא מצליחה לחלץ אותו מהייאוש והוא בורח אל זכרונות העבר, אל שיחות דמיוניות עם אחיו ההרפתקן שהתעשר בגיל צעיר, אל אשה בחדר מלון ואל הימים הטובים בהם אשתו וילדיו העריצו אותו ומשפחתו חיה בתחושה שכל החלומות יתגשמו. ווילי מנסה להפוך את הכישלון לניצחון , בהחלטה שאותה הוא מממש בסופה של יממה שבמהלכה מתרחש המחזה. הוא מקווה כי במותו יהיה שווה יותר מאשר בחייו.
הבמאי של ההפקה הנוכחית מיכה לבינסון העמיד הפקה פשוטה ויפה. לבינסון השתמש בכל אמצעי התיאטרון על מנת ליצור הפקה קולחת ומרתקת. החל מהמוסיקה המצויינת כתמיד של אלדד לידור (רק חבל שבשני קטעים מסוימים לידור בחר להעתיק מעצמו ולהשמיע מוסיקה שכבר כתב בעבר למחזה אחר, "פלדה" של בית ליסין. אם כי גם במקרים אלו נדמה כי המוסיקה מתאימה בדיוק ומשתלבת מצויין במחזה, כמו תמיד אצל לידור). בהמשך, התאורה של קרן גרנק שיחד עם המוסיקה יוצרת את האווירה של ההפקה הזאת. אווירת כובד, מועקה, דיכאון. כל אלו נוצרים על-ידי המוסיקה והתאורה בשילוב הרמוני מצויין זה בזה. הבמה המינימליסטית והקרה שעוצבה על-ידי דרור הרנזון ואורנה סמורגונסקי מפרידה בצורה יעילה בין מציאות להזיה ויוצרת את הניכור, את העלבון, אך גם את התקווה והחלום. לבינסון, כמו בהפקותיו הקודמות, יודע לשלב את כל האלמנטים הללו בצורה מושלמת, אך את הבמה, כמנהגו, הוא משאיר לשחקנים שהועמדו לרשותו, וכן למחזה עצמו, שהוא יצירת מופת קשה וכואבת בפני עצמה שגם נשמעת מצויין בזכות תרגומו הטבעי כל-כך של הלל מיטלפונקט. השחקנים כולם עושים את מלאכתם נאמנה. יש לציין את אוהד שחר ואלי גורנשטיין, שניהם בונים קריקטורות מצויינות של אנשי החברה הגבוהה והמעמד הגבוה, אם זה שחר כמנהל העבודה של ווילי לומן שמודיע לו על פיטוריו, ואם זה גורנשטיין בתפקיד הדוד בן, אחיו העשיר של לומן. מיכל קלמן עסיסית בתפקיד האשה בבית המלון, אבי טרמין, יונתן צ`רצ`י וצביקי לוין טובים גם הם. תיקי דיין בתפקיד אשתו של ווילי חמה ואימהית, ומרגשת במונולוג הסיום שלה, יפתח קליין טוב גם הוא כבנו הצעיר של ווילי, אך הבמה שייכת לשניים – עודד תאומי ומיכה סלקטר. לשני השחקנים המצויינים הללו יש נוכחות בימתית ממגנטת. סלקטר בתפקיד ביף, בנו הבכור של ווילי, פשוט מצויין. בשתיקותיו, במבטיו, ברגעי הזעם העצור והכבוש, מצליח סלקטר להביע כל-כך הרבה. וכשהזעם מתפרץ מתוכו לקראת סוף המערכה השניה ולאחר מכן גם הבכי המריר, הוא מגיע לשיאים חדשים בקריירת המשחק שלו. זהו לטעמי משחקו הטוב ביותר עד כה. עודד תאומי מעולה בתפקיד האנטי-גיבור של המחזה, ווילי לומן. הוא מלא שמחה ותאוות חיים כמו ילד קטן בקטעי הפלשבק של דמותו ומיד בסופם חוזר להיות אותו אדם אבוד ומיוסר. המעברים של תאומי בין שני המצבים הללו הם מלאכת משחק וירטואוזית שרק שחקן מנוסה כתאומי יכול לעשות בכזו דייקנות ובכזה כישרון. תאומי מרגש בדבקותו בחלומו (כשהוא אומר פעמים רבות "אני ווילי לומן", גם אם יודע ששם זה כבר לא אומר הרבה, אם בכלל...), ומנגד כובש בכנותו ובהשלמתו עם מצבו בהווה (כאשר שואל את ברנרד "מהו סוד ההצלחה?"). הבטחון שתאומי מביא לדמות, הדבקות, החלום שלעד לא מתנפץ, יוצרים דמות מעוררת חמלה וזהו ללא ספק אחד התפקידים הטובים שנראו בארץ בשנים האחרונות. כמו סלקטר, גם תאומי מגיע לשיאי משחקו הגדול והמרגש בסוף המערכה השנייה, שם הם יוצרים יחד דואט משחקי שקורע את הלב. "מותו של סוכן" בקאמרי היא הצגה קשה, כואבת ונדירה בכנותה וביופיה הבימתי והמשחקי. ההצגה הזו ללא ספק שייכת לשני שחקנים נפלאים- עודד תאומי ומיכה סלקטר, המראים כאן מלאכת משחק וירטואוזית מהי.
הוסף תגובה | | | | |
| 8. הצגה מצוינת מיכה סלקטר אדיר
| | | | הופעה מדהימה של סלקטר כביף לומן. הביף הכי מושלם שראיתי. אי אפשר לשחק את התפקיד הזה טוב יותר. עודד תאומי וייפתח קליין טובים מאד. האכזבה היחידה הייתה תיקי דיין שמפספסת בענק תפקיד שכתוב מדהים. בימוי מצוין וסה"כ חווית תאטרון אמיתית.
הוסף תגובה | | | | |
| 7.
| | | | הצגה על הפנים. משעממת, הכל חוזר על עצמו...
רק חיכיתי שזה יסתיים כבר...
הוסף תגובה | | | | |
| 6. מיושן!
| | | | הצגה משעממת, מיושנת, חסרת אנרגיה. הבמה מכוערת. השחקנים עייפים ומעייפים. גם תיקי דיין איננה מצליחה לגעת ולרגש. יוצא מהכלל הוא מיכה סלקטר אשר בכל פעם שעולה על הבמה ממלא אותה באנרגיות נפלאות ובמשחק מרגש .
הוסף תגובה | | | | |
| 5. משחק טוב - בימוי חסר מעוף
| | | | הצגה שהיא תצוגה מרשימה של משחק בעיקר מצד הדור הצעיר: מיכה סלקטר ויפתח קליין כאחים ביף והפי לומן.
תיקי דיין מצליחה לקחת את הדמות למקום הטבעי שלה בהצלחה ועודד תאומי, על אף שלא מגיע ליכולותיו של מוני מושונוב באותו התפקיד, עושה עבודה לא רעה בכלל.
הבימוי לעומת זאת די חסר מעוף, מפספס לא מעט מרגעי השיא הדרמטיים ומאבד את האנושיות הכל כך חשובה במחזה הזה לטובת הניכור הבימתי, הגרנדיוזיות והנאמנות למקור.
חבל שבחירה שיכלה להיות כל כך רלוונטית - בויימה בצורה מיושנת, בלי שום אמירה חדשה ורעננה.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. רשמים מהבכורה - אמש
| | | | הצגה טובה מאוד, כואבת ורלוונטית. משליכה רבות על המציאות של ימיינו
עודד תאומי במשחק מצויין, מיכה סלקטר בביצוע מרהיב, וקסט שחקנים (תיקי דיין, יפתח קליין ונוספים) שעושים מלאכתם נאמנה.
הצגה מרשימה !
הוסף תגובה | | | | |
| 3. הצגה מרגשת וכואבת
| | | | הצגה מרגשת וכואבת. משחק טוב של יפתח קליין וגם של עודד תאומי. משחק מצוין של מיכה סלקטר (שפשוט הרס אותי מכאב בתמונה האחרונה). תאטרון למיטיבי לכת. הדרמה בין האב (תאומי) לבן הסורר (סלקטר המצוין) פשוט קורעת לך את הלב. ממליץ בחום. סוף סוף תאטרון אמיתי.
הוסף תגובה | | | | |
| 2. שבח והלל מפי הנדלזלץ כבר מובטח. (ללא תוכן)
| 1. מכה שזה ייעלה כבר
| | | | יש לי כרטיסים לחודש פבר'
אשמח לקבל תגובות על ההצגה
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|