|
|
|
יסמין גודר |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מעין גולדמן , איציק ג'ולי , קייג'י היינו , אורן שגיב , אלונה רודה מאת: יסמין גודר תמליל: יסמין גודר תאום אמנותי: אבי יונה באונו (במבי) |
משתתפים: יסמין גודר , מאיה וינברג , דנה יהלומי , ערן שני |
הופעה ראשונה: 9 בדצמבר 2006
משך הופעה: 65 דקות
|
|
|
|
כמו ביצירותיה בעבר, עבודתה הנוכחית של גודר מתמקדת בתהליכי עבודה עם צוות רקדנים ששותפים ליצירה ומהווים השראה לתכנים שאותם גודר מעלה.היצירה הזאת חושפת באופן ישיר יותר את תהליך היצירה בסטודיו ומעלה את כל החששות, המתח, אי-הידיעה והפחדים שעולים תוך כדי עבודה ומהווים חומר רגשי ואנושי בבניית עולם.
נעשה שימוש במוטיבים ודימויים מסרטי האימה כדי להמחיש את חוסר הוודאות והאימה שנוצרת בסטודיו , ומתוך כך בוחנת תכנים כמו כוח, נקמה, פחד ותשוקה בקיצוניותם.
במסגרת יצירה זו, גודר עבדה עם בן זוגה, איציק ג''ולי, אשר היה שותף לתהליכי היצירה, כדרמטורג וכיועץ אמנותי, מאז 1999.
כמו כן, עבדה גודר עם הארכיטקט, אורן שגיב שעיצב את החלל, האמנית אלונה רודה שיצרה את המסיכה, עם הסטייליסטית מעיין גולדמן שמגיעה מתחום האפנה והתאורן אבי יונה באונו (במבי). היצירה לאורכה מלווה ע"י 6 שירים מוקלטים, מולחנים ומבוצעים ע"י אמן הנוייז (רעש) היפני קייג''י היינו.
ההופעה "אני רעה אני" נוצרה בהזמנת תיאטרון Hebbel Am Ufer שבברלין וה-CND (centre national de la danse) בפריז ונתמכה ע"י הקרן הישראלית למצויינות בתרבות.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (13 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 13. היה פשוט מדהים
| | | | ראיתי בפורים והיה פשוט גדול - מצחיק מפחיד ואימתני ענק ענק ענק
הוסף תגובה | | | | |
| 12. המופע הוזמן אישית ע"י פינה באוש לפסטיבל שלה (ללא תוכן)
| 11. איכס איכס איכס
| | | | לא יאומן איך היצליחו לעבוד עלי....זוועה איום מגעיל ומיותר והעונש הכי גדול זה המוסיקה...המילה זבל רק תעשה טוב עם המופע...הייתי תובעת את יסמין על הונאת הציבור ושוללת מימנה את הזכות לבזבז כםפי ציבור..זה לא אומנות זה קישקוש טימטום וסוג של אוטיזם וזילזול בכספי משלם המיסים.יסמין נטולת כישרון.זה עוד יתגלה.
הוסף תגובה | | | | |
| 10. תגובה לרז
| | | | קודם כל, אם אכן המופע הזה "שם בכיס הקטן" את שאר העשייה בארץ אז זו תעודת עניות לארץ הזאת (והוא לא)
שנית אל תשמיץ את המבקרים ואל תקרא בשמות "קטנוניים", "תינוקיים" וכו'.
זה שאתה הרגשת "אמריקה" בהופעה הזאת זה עניינך הפרטי, אל תשליך את התסביך האישי שלך שתיארת בתגובה שלך על אחרים.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. חקירה
| | | | כל חקירה באשר היא היא אמצעי ליצירה אוהב לא אוהב
זה לא ממש חשוב
הערכה היא לתהליך שהעבודה מראה ובשביל זה צריך
הרבה אומץ
ברכה ליסמין על העמקה ולא נסיון לספק לאנשים צרכים אורלים
על כל פנים טוב שמישהו חושב
הוסף תגובה | | | | |
| 8. אין מילים לתאר את הנפלאות
| | | | אני חושב שכול המבקרים הקטנונים פשוט חוששים הם כמו ילדים תינוקיים המתבוננים בעוצמה של המופע הזה וחושבים לעצמם אני לעולם לא אהיה מסוגל לכזאת חשיפה כזאת חכמה וכזאת יצירתיות - המופע הזה ואני רואה הרבה מחול בארצנו שם בכיס הקטן את רוב מה שקורה פה - גורם לו להראות ילדותי ולא בוגר - יסמין והצוות שלה מציבים רף אחר של אמנות שמדברת ברמות כל כך אחרות ממה שפוגשים פה בדרך כלל שאני פשוט גאה שהדבר הזה מתרחש כאן בארצנו. כל הכבוד.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. המלכה היא ערומה
| | | | יש כאן הצצה לעולם של שליטה, כאב , מוניפולטיביות וסאדו. הצגה די אפלה. הריאיון בדבר "תהליך היצירה" הוא הטעיה מכוונת, קראתי אותו לאחר שצפיתי בהצגה, ואנ בהחלט מבין מדוע גודר מפזרת מסך עשן שכזה.
אותן נקודות חוזרות ומוצגות שוב ושוב מזוויות שונות לא עד כדי שיעמום אבל כמעט. גם קיטש לא נעדר: איזו מטרה בדיוק שירת המשחק המתמשך של הדמות השולטת בחזה של הנשלטת? (דוגמה בדידה, יש עוד הרבה כאלה). זה לא מזעזע, וזה גם לא מקורי - להרים גבה בכוח?
"אמנות שמשרתת את עצמה" זה אחד הביטויים השנואים עלי,שקיבל כאן ורסיה שונה: "הכוריאוגרפית שמשרתת את עצמה".
ה-HYPE סביב ההופעה הזאת מוגזם לגמרי.
PIRIGAR (אחלה שם) שיבח את הטכניקה, טכניקה אכן גבוהה. אבל מדובר בקבוצה מקצועית, וטכניקה גבוהה צריכה להיות נקודת ההתחלה. (בדיוק כמו קונצרט בהיכל התרבות, הקהל אמור לשמוע שליטה טכנית מקצועית).
הוסף תגובה | | | | |
| 6. DISTURBING
| | | | טכניקה טובה של הרקדנים - אין ספק.
טכניקה מצויינת של גודר להעביר את הרעיון - גם כן אין ספק.
הרעיון בהיר, הביצוע צלול.
אם היתי סטודנט למחול מודרני - היתי מלקק את האצבעות כי יש המון, שוב, טכניקה מצויינת
אבל אני לא סטודנט למחול מודרני.
הרעיונות והמסרים בהופעה הזאת מאוד אפלים וכואבים (סדיזם, מוניפולציה, שליטה, כאב).
זו הופעה של 65 דקות, בתומן הצטערתי שביליתי את זמני שם, אולי משום שאני רגשן ושיש לי לב רך, אבל מאידך איני חושב שלבלות שעה בהתפלפלות שכלתנית סביב שליטה מוניפולטיבית זו פעילות שמעשירה במיוחד את חיי.
שוב - ממולץ לטכניקנים שעוסקים בתחום
הוסף תגובה | | | | |
| 5. משעמם
| 4. איזו יצירה מדהימה
| | | | פשוט מדהים. אין היום על במות ישראל יוצרת אמיצה יותר ונועזת מיסמין. כל הכבוד!
הוסף תגובה | | | | |
| 3. מדהים - גאוני - חדשני.
| | | | יסמין גודר יוצרת עולם מדהים רב שכבות מורכב כל כך מדויק כל כך עם שפה תנועתית כל כך ייחודית שאין ספק שמדובר פה ביצירת מופת. האמירה הכל כך חדה על השימוש בכוח על הצורך שלנו להיות מסופקים,שולטים ומנצחים - מדהים כואב וחשוף.
הוסף תגובה | | | | |
| 2. שעמום בגדול
| | | | אין ספק בכישרונם של הנוגעים ביצירה,ניצוצות של גאוניות מתפזרים לחלל האולם אך לא חודרים ונוגעים היכן שצריך ולכן הופך המופע למשעמם ביותר...!! גם מבחינת האמירה יסמין מדברת באותן קלישאות מאוסות שהאוזן כבר נושרת מלשמוע אותן... !! למה.. ?? בקיצור דמויות שלא ממצאות את הפוטנציאל התאיטראלי שבהן , מוסיקה משעממת כוראוגרפיה זוועתית וחויה
שחייבים ליראות כדי להבין את המושג חרטה ברטה...
הוסף תגובה | | | | |
| 1. נו , למה אתם מחכים
| | | | פשוט לראות , יש ליסמין תובנה ברורה חדישה ומענינת כלפי
כל אומנויות הפריפורמנס.... חבל על הזמן
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|