הוסף תגובה לכל התגובות |
|
76. "צמוקים" מההוויה הישראלית שלנו
| | | | הצגה נפלאה , בה רק 5 אנשים מוכשרים להפליא מביאים הצורה יצירתית את ספורו של הקונפליקט .
צריך לראות שוב כדי להתעמק ברעיונות ומשפטים מיוחדים
הוסף תגובה | | | | |
נירה עקנין , כרכןם (25/11/2008) |
|
75. עוד ביקורת משבחת - הפעם בבריטיש תיאטר גייד
| | | | רבקה יעקבסון מפרסמת ביקורת משבחת על גפן בלאדי בבירטיש תיאטר גייד המכובד. מחזה מעורר מחשבה, היא כותבת ומחמיאה לשחקנים, לתפאורה ולהצגה כולה.
הנה הקישור:
http://www.britishtheatreguide.info/reviews/gefen-rev.htm
הוסף תגובה | | | | |
גפן בלאדי - הצגת השנה , (19/12/2007) |
|
74. ראיתי, צחקתי בכיתי, התרגשתי. מזמן לא נהנתי ככה מהצגה
| | | | אני רואה די הרבה הצגות, והרוב, איך לומר בל לפגוע, די לא מענינות. הלכתי להצגה הזו בלי צפיות, כי התקציר לא מצא חן בעיני. אבל יש מנוי, וצריך לנצל אותו. טוב שהלכתי. זו הצגה מאד מיוחדת במינה. גם מצחיקה גם מרגשת, גם נוגעת. היא מאד פוליטית, אבל בלי פוליטקה, שזה מאד משונה. אני לא לגמרי יכולה להסביר את החוויה שעברתי שם, אבל זו בהחלט הייתה חוויה שלא רואים כל יום. מאד מאד ממליצה
הוסף תגובה | | | | |
ברכה גלאון , (19/12/2007) |
|
73. נס גדול לא היה שם רוב התגובות על ההצגה במקום אכן הצגה לא טובה (ללא תוכן)
|
72. הצגה מרשימה (ללא תוכן)
|
71. לכל אחד מותר להיכשל גם לקאמרי גפן הוא כישלון ידוע מראש
| | | | מחזה רע בימוי לא אחיד משחק סביר וגם לא של כל הצוות .על במה ותאורה אין מה לדבר ובעיקר הבמה חשוכה אין אור לא רואים כמעט כלום. לא שיש מה אבל זו גם בעיה אולי פה שאלה עומרי ניצן איכה
הוסף תגובה | | | | |
משה סביר , תא (29/11/2007) |
|
70. בקשר לתפאורה של גפן בלאדי
| | | | בכוונה הגפן היה לא אמין, הגפן בהתחלה היה עגול כדי להראות שהוא שלם עם עצמו ואחר כך הגפן לא היה שלם כדי להראות ששאול לא שלם עם עצמו.
אותו הדבר השדה החרוש שלא היה נראה אמיתי כדי להראות כמה העבודה שלו קשה והחיים שלו!
הצגה מרגשת.לא מתאימה לכל אחד.
הוסף תגובה | | | | |
חוקרת תאטרון , (28/11/2007) |
|
69. תגובה לכולם על גפן בלאדי בקשר לתפאורה
| | | | הקאמרי תמיד משקיע, גם בהצגה הזאת הוא השקיע,בכוונה התפאורה היתה כזאת!! כדי להראות לנו על החיים של שאול שהם היו קשים,ושהעבודה שלו היא קשה!.
אני לומדת על זה עכשיו
הוסף תגובה | | | | |
|
68. נראה כאילו השחקנים והבמאי מפרגנים לעצמם בביקורות כאן (ללא תוכן)
|
67. אפילו "מקור ראשון" הימני התפעל מגפן בלאדי
| | | | בן עמי פיינגולד, מבקר התיאטרון של מקור ראשון הימני, מתמוגג מגפן בלאדי, ומשבח אותה, דווקא על זה שהיא אנושית, ולא דוחפת דיעות פוליטיות ברמה של פתק בקלפי.
הוסף תגובה | | | | |
תגובה לשלומית , (26/11/2007) |
|
66. גפן בלאדי-הצגת השנה ברשות או בעזה הצגה על מתאבד בושה (ללא תוכן)
שולמית , אלון מורה (25/11/2007) |
|
65. ההצגה הכי טובה בעיר. הצגת השנה.
| | | | לדעתי אין מעודמת טובה יותר להצגת השנה. נושא מרתק, גישה מקורית ביותר, שחקנים נפלאים, כולם, ותוצאה כל כך מרגשת.
הוסף תגובה | | | | |
בימוי ומשחק מעולים , (24/11/2007) |
|
64. ערב משעמם של הצגה רעה על במה שחורה עם חוט וכמה עלים
| | | | רוב התגובות כאן במקום זה לא זה .איפה הצמה של אבא איפה גפן? לא גפן לא גפן לא גרובן( בשפת לול) זבל !זבל! ואני לא קופץ הצגה רעה מחזה רע לתפארת מי שרוצה לראות הצגה נפלאה שירוץ לגשר לראות את הבן הבכור ובקאמרי את הרטטי את ליבי
הוסף תגובה | | | | |
חנה סגל , עומר (23/11/2007) |
|
63. ראיתי את גפן בלאדי בשבת. אף אחד לא יצא. הקהל היה נרגש
| | | | על מה בכלל את מדברת? אי אפשר להשיג כרטיסים בתל אביב, והקאמרי הוסיפו עוד הצגות בחודש דצמבר כדי לעמוד בביקוש. "דורית אלטמן", שמגיבה פה עשרים פעם בערך, וברור בעליל שיש לה אינטרס,תעשה טוב לעצמה אם תתמקד בשיפור העברית שלה (" שני הצגות"?) במקום להשמיץ.
הוסף תגובה | | | | |
תגובה לדורית אלטמן , (19/11/2007) |
|
62. אתמול (שבת) ראיתי את יתוש בראש שם לא יצאו אנשים
| | | | למגיב מטעם מאחר ואני רואה כאן תגובות לא מעט אנשים אמרו שיצאו החוצה . זה מה שקרה ביום שישי בהצגה שראיתי לכן ציינתי עובדה זו. לגבי יתוש בראש המעולה כדי שתראה את תגובותי שם אתם מגיבים מטעם ומסרבים לקבל ביקורת על ההצגה. אז ככה גפן באלדי הצגה רעה ויתוש מעולה למרות שקניתי שני כרטיסים במחיר אחד בחולון אמש שני ההצגות אגב של הקאמרי.
הוסף תגובה | | | | |
דורית אלטמן , שפיים (18/11/2007) |
|
61. תגובתה ל"דורית אלטמן" משפיים
| | | | את אומרת "גם אמש הייתה נדידת עמים..." כלומר היית כבר פעם ואמש היית שוב. שזה מוזר. אם ההצגה כל כך רעה בעינייך - למה הלכת שוב?
בכלל, נראה כי יש פה מגיב אחד שלא אהב, או שיש לו אינטרס להשחיר את ההצגה והוא מגיב בעשרים תגובות את אותו דבר. על איצקי כהן שהוא גלדיס, על הבימוי, התפאורה וכו`. די דוחה.
המבקרים, אנשים שאין להם אינטרס, אהבו מאד אצ ההצגה.
הוסף תגובה | | | | |
הבקורת משבחת , (17/11/2007) |
|
60. הבעיה המרכזית של ההצגה זה בימוי רשלני ומחזה לא גמור
| | | | במאי הססןותפאורה לא טובה גרמו להצגה להראות רע .הקהל לא מקבל אותה גם אמש היתה נדידת עמים החוצה. חברים מאוד אהבתי את הצמה ושניידלה זה לא זה.אגב מאוד לא אהבתי את איציק כהן שעושה קולות גלדיס בערבית.
הוסף תגובה | | | | |
דורית אלטמן , שפיים (17/11/2007) |
|
59. ביקורת מצוינת במקור ראשון (ללא תוכן)
העיתונים משבחים , (16/11/2007) |
|
58. בקורת מעולה לגפן בלאדי בקול ישראל, בתוכנית של חייה בראל
| | | | אליקם ירון משבח את גפן בלאדי בקול ישראל בתוכנית של חייה בראל. הוא מתלהב מהשחק, מהרעיון של המחזה וקובע כי מדובר בהצגה ראויה
הוסף תגובה | | | | |
"הצגה ראויה" , (15/11/2007) |
|
57. תבשיל לא מוצלח בימוי תפאורה ומשחק(שירי גולן בעיקר)
| | | | במרק הזה יש הכול הפעם הוא נשרף .כמעט הכל בו מוזגם לא נכון ולכן הוא מלוח מאוד לא טעים. אי אפשר שלא לחוש בטעם הרע שבו ביים רמי דנון את ההצגה קשה לי להבין מה רצה האיש להגיד.
הוסף תגובה | | | | |
אורנה מנור , כפר סבא (10/11/2007) |
|
56. גפן באלדי קשה לי להביע דעה על הצגה כל כך מוזרה
| | | | מחזה לא הכי ומשחק לא אחיד ובעיקר בימוי ללא השראה .עצוב שצמד חמד שהביא את הצמה של אבא נכשל ככה אולי בפעם הבאה.
הוסף תגובה | | | | |
נועה רבי , תא (04/11/2007) |
|
55. תגובה ל-1 , 39
| | | | למספר 1ולמספר 39 משחקה של שירי גולן מדהים איכותי יש בה בשירי גולן נוכחות של שחקניות תאטרון אנגלי משחק חכם אינטיליגנטי ואולי בזאת היא הקשתה עליכם.
הוסף תגובה | | | | |
אריה , שכ` התקווה (01/11/2007) |
|
54. הצגה רעה ומשחק פושר של שירי גולן (ללא תוכן)
|
53. ביקורת משבחת של מיכאל הנדלזץ בהארץ
| | | | הנדלזץ משבח: "אמנון לוי ורמי דנון ממשיכים את המסע התיאטורני שלהם במבוכי הזהות הישראלית....משחק אפקטיבי.. במיוחד של השלישה המרכזית, איציק כהן..שירי גולן... גיל פרנק, כל אחד מהם ממצה עד תום את עוצמת הרגש והטירוף של הסיטואציה...
הוסף תגובה | | | | |
עוד ביקורת טובה , (31/10/2007) |
|
52. גפן במובן גפן הצגה לא טובה . משמעמת . לא מאוזנת.לא לראות! (ללא תוכן)
חיים ליפקין , (30/10/2007) |
|
51. ביקורת מרתקת לגפן בלאדי מפי דליה מרקוביץ
| | | | להלן ביקורת מרתקת שהתפרסה בכתב העת אתגר מפי דליה מרקוביץ. שם מאמר הביקרות - הרחם הכפולה של הארץ.
http://etgar.info/he/article__53/%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%9D_%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%94_%D7%A9%D7%9C_%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5
הוסף תגובה | | | | |
ביקורת מעמיקה לגפן בלאדי , (27/10/2007) |
|
50. כמו כתבה בעיתון רק משוחקת רע (ללא תוכן)
|
49. אחלה הצגה. איציק כהן מבריק. גיל פרנק מרגש. הצגת השנה (ללא תוכן)
משחק מעולה , (17/10/2007) |
|
48. משעמם אציק כהן עושה ערבי גלדיס הצגה בלי סוף
| | | | הצגה רעה חשוכה לא גמורהוכי חשוב לאעושה כלום פרט לכעס על העובדה שהיא נותנת במה למחבל מתאבד.
הוסף תגובה | | | | |
דןלב שולב , סביון (17/10/2007) |
|
47. הבקורת: סיפור חזק על יחסים ותלות...משחק מבריק ומרגש
| | | | הנה הבקורת של דינה חלוץ במגזין את: "...סיפור חזק של יחסים ותלות, והשחקנים, בראשותם של גיל פרנק המדהים(שאול) ואיציק כהן המבריק (עבאס) מביאים את הסיפור באופן משכנע, מרגש ומעורר אמפתיה"
הוסף תגובה | | | | |
הבקורת משבחת , (14/10/2007) |
|
46. הבקורת מתמוגגת: שבחים לגפן בלאדי באתרים שונים.
| | | | כל מי שכבר נחשף לגפן בלאדי משבח, בביקורות באינטרנט וגם בעיתונים שכבר ביקרו, למשל ישראל היום, או את. הבמקרים קובעים כי גפן בלאדי מרגשת מאד, מצחיקה, ומרתקת.
הוסף תגובה | | | | |
אראל דיברובסקי , (13/10/2007) |
|
45. שעמום מזתחל בלי סוף על ערבים ומחבלים
|
44. בקורת מעולה במגזין את: הצגה מעולה, שחקנים נפלאים (ללא תוכן)
אחחלה הצגה , (10/10/2007) |
|
43. אפשר להגיד את זה בקצר" הצגה לא טובה"
מיכל סלע , ראשלצ (06/10/2007) |
|
42. בקורת מעולה על ההצגה שהתפרסמה לאחרונה
| | | | http://www.epochtimes.co.il/news/content/view/7169/89/
כדאי לקרוא את הביקורת שמגדירה את גפן בלאדי כ"הצגה מצוינת".
הוסף תגובה | | | | |
הצגה מצויינת. , (05/10/2007) |
|
41. בושה אין הצגה אין תפאורה אין סוף .
| | | | עזבו אותי מכל העניין הפוליטי ההצגה כהצגה לא טובה.. אין פוקוס על כלום חבל אחרי כל הרבה הנאה בצמה של אבא לקבל בראש בכזו הצגה. מחכה בקוצר רוח להצגה הבאה שלכם מזו האכזבה גדולה אני אגב מאוד לא ממליצה על ההצגה
הוסף תגובה | | | | |
שרית , ראשלצ (03/10/2007) |
|
40. לעינת: הרבה אנשים דיברו ואמרו כמה ההצגה נגעה בם
| | | | הרבה מאד אנשים שראו את ההצגה נגשו בסופה אל רמי דנון הבמאי, ואמרו לו כמה ההצגה נגעה בם, ריגשה אותם, והייתה מיוחדת בעינהם. חלק אפילו חשבו שמדובר בהצגה הטובה ביותר שראו השנה.
הוסף תגובה | | | | |
עדינה, רעננה , (02/10/2007) |
|
39. אולי בכל זאת הייתי צריכה לדבר ?
| | | | ישבתי באולם הקאמרי ביום ג` , בעשרים ושמונה באוגוסט.
הבמאי רמי דנון ישב בדיוק לפני. כנראה הגיע לשמוע את תגובות הקהל.
כל כך רציתי להגיד לו מה דעתי על עבודתו ,
אך העדפתי לשתוק ולא לבייש אותו ליד קהל הצופים.
הוסף תגובה | | | | |
עינת , כפר סבא (30/09/2007) |
|
38. ההצגה הכי טובה שראיתי השנה. נפלא! (ללא תוכן)
|
37. גפן בלאדי - ביקורת
| | | | ברגע שהתחילה ההצגה לא הבנתי אם אני בתיאטרון הקאמרי או בחזרות של חוג הדרמה במתנ"ס השכונתי,
פשוט משום שהתפאורה בלטה בשיממונה ובסתמיותה.
זה מוזר כי בתיאטרון הקאמרי נוהגים בדר"כ להשקיע בתפאורות שיתנו מימד כלשהו להצגה
שיעזור לצופים להתחבר מהר יותר, ולהיכנס מהר יותר לאוירה.
מדרגה משופעת מעץ דיקט וחישוק עם ענבי-פלסטיק אמורים היו לתת לי את התחושה שאני בטבע, בלב שדות, במרחביו של כרם סטייל טוסקנה.
בתחילת ההצגה מוצגת הבעיה הראשונהשל גיבורי ההצגה - האם להמשיך בגידולים היקרים והחונקים כלכלית של
הזן הנדיר של הגפן, או לזנוח את הרעיון ולפנות אל פתרונות פרגמטיים יותר לצורך פרנסה.
בעיות פרנסה הן בעיות שקל להציגן על במה, כי קל להתחבר אליהן.
גיל פרנק, גילם בצורה משכנעת את דמות האידאליסט הדבק בחלומותיו. מולו הוצבה שירי גולן, עם תצוגת משחק מביכה למדי,
חוסר כאריזמה ונוכחות בימתית.
הקונפליקט בין השניים אמור היה להציב את בעית הפרנסה ומלחמת ההישרדות כאקט דרמטי פותח של ההצגה.
שירי, שאמורה היתה ליצור אמפתיה רבה בקרב הצופים בשל דאגתה לכלכלת הבית ולחובות הרבים,
היתה חסרת אמינות לחלוטין,וגרמה לצרימה בדינמיקה שבין הדמויות.
ישבתי וריחמתי על גיל פרנק, על הנסיונות שלו לא להיראות פאתטי מול בת זוג המדקלמת טקסט בצורה כזו.
תהיתי גם על הבמאי - האמנם לא נוכח לדעת בתקופת בחזרות שמשהו לא מתקתק פה ???
ומשום כך תהיתי גם לגבי נועם סמל - האמנם היה נוכח בחזרות (כפי שהוא טוען לגבי כל הצגה) ?
הסצינה הבאה היתה ברובה דיאלוג בין גיל פרנק לאיציק כהן - סצינה קולחת וכתובה היטב .
איציק כהן עם טמפרמנט ונוכחות חזקה מצליח להצחיק, לרגש ולשכנע . גיל, כרגיל, מלוטש היטב.
שירי נכנסה קצת יותר לעניינים, אבל עדיין די קרטעה.
הסצנות של הדמויות הערביות גם הן היו טובות: מדריך התיירים ביקב, והאב ובנו המחבל.
אולם מכאן החלה ההתדרדרות - הטיפול בנושאים רבים כל כך - הבעיה הכלכלית ביקב, המאסר של
גיל והעובדים, הערבי המלשין, הערבי המחבל, הזוגיות במשבר של שירי וגיל, בעיית העקרות,
הרצון של שירי לאמץ ילד, ההתאבדות של הערבי, המונולוג של גיל, וכו` וכו` - כל אלה העמיסו על ההצגה הקצרה קונפליקטים מיותרים
שטופלו בשטחיות ללא העומק הנדרש.
הנסיון לעסוק בכל כך הרבה נושאים - אישיים, זוגיים, לאומיים ופוליטיים הוא ניסיון חסר סיכוי, ושוב שאלתי את עצמי -
האמנם לא הבחינו כבר בחזרות שהמחזה חייב לעבור עיבוד ועריכה ?
ולגבי המשחק , לסיכום - איציק כהן יודע לכבוש את הבמה, ומוכיח שהבמה היא מקומו הטבעי.
גיל פרנק מספק את הסחורה , ועושה הכל כדי לשכנע, אך לעתים יש הרגשה שהוא עושה יותר מדי - מגזים עם המאמצים והאנרגיות שהוא משחרר.
שירי גולן איכזבה מאוד בהתחלה. למרות שנכנסה לאט לאט לעניינים מהסצינה השנייה, ונתנה מונולוג קצר וטוב בבנק הזרע,
בסך הכל הציון שלה לא עובר!
בשורה התחתונה - את המחזה כנראה שלא ישכתבו, מאחר ודברים כאלה לא נהוגים, ולכן יישאר המחזה
גדוש בנושאים רבים מדי שמטופלים בצורה שטחית מדי.
השאלות הגדולות הן : האם ניתן לביים מחדש ?(האם היה דרמטולוג בהצגה ?),
האם ניתן לעבוד על משחקה של שירי ?האם ניתן לעצב תפאורה מחדש כך שתפיסת מרחב תהיה אמינה.?
אם התשובות לכך הן "לא", אזי ניתן בהחלט לוותר על החוויה.
הוסף תגובה | | | | |
יריב , הוד השרון (30/09/2007) |
|
36. וואו כמה תגובות!! הצגה שהצליחה להזיז לכל כך הרבה אנשים
| | | | והיא רק פחות מחודש רצה. מדהים. יש פה באתר הצגות שרצות כבר שנה ובקושי זכו להתייחסות.מדהים
הוסף תגובה | | | | |
דליה, רמת גן , (29/09/2007) |
|
35. ערב אבוד אמר גידי גוב בדיוק על הצגות כאלה
| | | | רע לתפארת שעור מרתק על תיאטרון רע ולא מקצועי לראות רק כדי להבין עד כמה הצגה יכולה איומה.אגב לחוט תיל אתם קוראים תפאורה בושה
הוסף תגובה | | | | |
|
34. הצגה רעה משחק רע בלי בימוי אחיד(גיל פרנק כחוני המעגל)
| | | | האם יש החלטה אחת ברורה בהצגה הזו? לא ברור. אני חושב יש דבר אחד בטוח שאני יכול להגיד או להחליט באופן מוחלט (בניגוד לבמאי)שזו הצגה מאוד לא גמורה ונראה כי שבוע חזרות נוסף ויד של מנהל אומנותי תעזור מאוד לגבי העניין הפוליטי ברור שיש כאן הרבה תגובות מוגזמות גם אם הם מובנות. דבר שני בטוח שירי גולן לא שייכת להצגה הזו לפחות כך היא מתנהגת על הבמה דבר אחרון שלא פחות חשוב למה הכל בחושך מה קרה אין אור בקאמרי הבמה בחושך כמו כל ההצגה הזו לצערי
הוסף תגובה | | | | |
אלי בירן , רמת גן (23/09/2007) |
|
33. מחזה אנושי מרגש ומצחיק. אני נדהם מהתגובות נגד
| | | | כל מי שבאמת היה בהצגה, מבין לגמרי שמדובר במשהו אנושי, ובאמת בלי טיפת הטפה. ראיתי בהצגה מתנחלים מהשטחים שהתרגשו מאד והזדהו עם הסיפור. התגובות הפוליטיות פה ממש מדהימות. אני לא בטוח שאלו אנשים שבאמת ראו את ההצגה.
הוסף תגובה | | | | |
|
32. מילים שלא אומרות כלום מחזה פשנטי אני ישראלי- ציוני
| | | | וחוטא ביתר בכך שהוא נותן פיתחון פה למתאבד ערבי על הבמה שרק אמש מת חייל בשכם.את ההצגה ראיתי בסוף חודש שעבר את התגובות רק היום. אני מסכימה לחלוטין עם כל התגובות על המחשק הטוב ( והרע מאוד של שירי גולן) אבל המחזה במילה אחת מזעזע .
הוסף תגובה | | | | |
חנה סגל מאיר , בת ים (20/09/2007) |
|
31. ביקרות משבחת בעיתון: מעורר מחשבה ובלי טיפת הטפה
| | | | השבוע התפרסמה בעתון מטרו ישראל ביקרות משבחת מאד שאומרת כי גפן בלאדי הוא "מחזה מעורר מחשבה שנכתב כגעגוע לארץ ישראל הישנה... שמאפשר לקהל לחפש את המשעויות הנסתרות בטקסט בלי טיפת הטפה לכאן או לכאן"
הוסף תגובה | | | | |
|
30. לא התחברתי למחזה להצגה לסגנון לכלום
| | | | פרט למשחק של איציק כהןשהוא סביר ולא יותר. אין בדבר הזה המכונה " הצגה" כלום רק אולי שוב איזה איש שמאל שמכה אותנו שוב ללא רחם שחיילי צהל נופלים הם נותנים במה למתאבדים בושה
הוסף תגובה | | | | |
רבקה יוגב , רמת גן (19/09/2007) |
|
29. הימור שלי: זו הצגת השנה. חזק מאד (ללא תוכן)
אביטל, רחובות , (16/09/2007) |
|
28. לא יאומן כמה הצגה יכולה להיות מעצבנת
| | | | הדבר הזה המכונה הצגה נפוח לא ברור לא מרגש לא כלום בקיצור לוותר
הוסף תגובה | | | | |
רווית , ראשלצ (12/09/2007) |
|
27. הצגה מדהימה מרגשת. מזמן לא ראיתי...
דניאל, תל אביב , (11/09/2007) |
|
26. זו לא הצגה זה מסע הסתה בוטה נגד מדינת ישראל
| | | | וכל מה שהיא מייצגת בושה וחרפה וולאה באמת אחלה ערבי ממש ערבי טוב התאבד בלי להרוג יהודים.. ממש אחלה נושא לעסוק בו תן לבך עם שדמו הפקר מאות שנים הערבים טובים הערבים בני אדם?? מישהו אמר שההצגה לא נטועה במציאות ולא קיבל. הייתי ביום ה בצגה של אגודדת הידידים אחרי ההצגה הזו לא בטוח שנישאר ידידים של חבורת השמאלנים הזו
הוסף תגובה | | | | |
עופק רגב , תא (08/09/2007) |
|
25. תגובה ל-9
| | | | קוטי עם הבנת הנראה והנשמע שלך הייתי מייעצת לך לבלות את זנמך בתוכניות כוכב נולד במקום לבטל את זמנך בתאטרון מוגבלות שכלית כשלך ממש בזבוז זמן להגיע לתאטרון נ.ב דוקא שירי גולן עושה תפקיד משובח ביותר ולא מתגמל במיוחד בצוע מבריק.
הוסף תגובה | | | | |
שמוטי , פלורנטין (07/09/2007) |
|
24. אחלה הצגה. כמו בצמה של אבא, גם כאן זה מרגש ומצחיק בעת ובעונה אחת
| | | | מגוכח בעיני שיש מי שרואה בזה בילבול של הבמאי. זה לא בילבול. זו חוכמה שלו. זה עבד מעולה בצמה של אבא, וזה עובד יופי פה.
הוסף תגובה | | | | |
הצגה נפלאה , (06/09/2007) |
|
23. אז ככה מדובר באחת ההצגות הרעות של שנה
| | | | יש אשם לדעתי וזה רמי דנון הבמאי הוא עד סוף ההצגה לא החליט מה הוא מביים מחזה קומי - טראגי או מחזה שהזמן הוא דבר מוגדר לעניין של התגובות כאן אני חייבת להודות שקשה לשבת בכיסא הנוח ולשחק בנדמה לי ברור שההצגה בוחרת צד וזה הצד השמאלי של הבמה.אבל בעיית הבעיות של ההצגה נעוצה במחזה לא פתור זו הסיבה האמיתית לא לראות גפן בלאדי
הוסף תגובה | | | | |
שיראל אילוז , רעות (06/09/2007) |
|
22. הצגה מרגשת , מצחיקה ומקורית ביותר. נפלא
| | | | ראיתי את ההצגה הערב בתל אביב. מזמן לא ראיתי הצגה כל כך מקורית. מצד אחד מצחיק ביותר, איציק כהן מגלגל מצחוק ממש, מצד שני מרגש מאד. בסוף, הקהל צעק בראוו כמה פעמים, ולא נתנו להם לרדת מהבמה. נפלא
הוסף תגובה | | | | |
התרגשתי כל כך , (05/09/2007) |
|
21. את צודקת ועושה בשכל שאת לא הולכת
| | | | זו הצגה מאוד פוליטית ומאוד שמאלנית ובתוכניה הם משחקים אותה כאילו זה הצגה שמדברת על יחסים בין שני בני זוג. זה ממש לא ככה. זה מראה מחבלים מתאבדים בצורה אנושית. פשוט שערוריה.
הוסף תגובה | | | | |
|
20. זו לא הצגה על מתאבד. זו הצגה על ישראל היפה
| | | | זו הצגה שמחפשת את מה שאבד לנו בשנים בהן איבדנו את הקשר עם האדמה, עם ארץ ישראל, והפכנו לרדופי הצלחה ומיסחור. הסיפור הוא בכלל לא על מתאבדים או ערבים, אלא עלינו הישראלים בשנת 2007. מה אנחנו מחפשים פה, ואיזה תרבות אנחנו מנסים לייצר. בגלל זה היא כל כך נוגעת ומרגשת ורוולנטית.
הוסף תגובה | | | | |
|
19. זו הצגה שמנסה להראות את אנושיות המתאבד
| | | | פשוט וקל אחרת איך אפשר להסביר את הדילמות של איפה ומתי לפוצץ את עצמו.
הוסף תגובה | | | | |
בןעז טלבי , יכנה (04/09/2007) |
|
18. רק מהתגובות כאן ברור שזו הצגה במחלוקת קשה
| | | | נכנסתי לבדוק תגובות כדי להזמין כרטיסים .אגב התקציר כן מעטה לדעתי מאחר וברוב התגובות כאן דנים בערבים פיגועים חגורות נפץ ועוד למיטב הבנתי בימים שנופלים קסמים בגן ילדים בשדרות אין לי מה לחפש בהצגה כזו.
הוסף תגובה | | | | |
עדינה סובה , רמת גן (04/09/2007) |
|
17. שירי מעולה, הצגה אנושית ולא פוליטית
| | | | אני באמת לא מבינה את קוטי, שירי גולן איומה? שירי משחקת אשה חזקה, אשה שיש לה כוחות, אם זה מפחיד את קוטי כל כך, זו בעיה שלה.
מעבר לזה מדובר בהצגה אנושית מאד, ולא פוליטית. ההצגה לא נוקטת שום עמדה פוליטית. אולי בשביל קוטי לראות ערבי על הבמה זה פוליטי.....
הוסף תגובה | | | | |
|
16. שירי גולן הורסת את ההצגה. סיפור קלוש נפוח
| | | | בלי שום קשר לימין או מרץ או כל ויכוח פולטי לא ברור לי איך למה הצגה מסוג זה עולה על הבמה. את חברון לא ראיתי בגפן באלדי התקציר שמופיע בחוברת מטעה מדובר בהצגה פולטית מאין כמותה ובעלת מסר שנטוע עמוק עמוק בצד השמאלי של המפה.מעבר להכול שירי גולן איומה.
הוסף תגובה | | | | |
קוטי , גבעתיים (02/09/2007) |
|
15. הצגה חזקה ביותר. לא מרפה ממך
| | | | למרות שיש בה לא מעט צחוקים, שמביא בעיקר איציק כהן הנפלא, זוהי הצגה כואבת ומרגשת.היא ממש לא מרפה ממך כמה ימים אחרי שהיית בהצגה. מומלץ בחום.
הוסף תגובה | | | | |
|
14. משחק טוב של כהן לא מחפה על מחזה רע ובימוי דל
| | | | כל כך חשוב לנסות ולעלות הצגות מסוג זה על הבמה .אני מוכנה לקבל כישלון כמו חברון למשל.אבל כאן זה כמעט פשע הסיבה לכך נעוצה בתופעה שקיימת בארץ בהצגות כמו" הבן הבכור "ריגוש" שמרוב נושאים חשובים נשאר על הבמה רק עלה יבש הזה גפן יבש .המחזה פשוט רע את הבימוי הזה ראינו כבר בצמה של אבא המוצלח כאן זה לא עבד למה? הסיבה היא בשירי גולן האיומה ובמחזה לא גמור שלא בטוח שצריך היה להגיע לבמה עצה לי לצמד שכתב את הבעיות שלכם עם אבא נראה לי שמיציתם לגמרי בצמה של אבא צריך ללכת הלאה.
הוסף תגובה | | | | |
רבקה ארבל , תא (02/09/2007) |
|
13. הצגה חשובה ביותר. מחזירה לכולנו את הכבוד.
| | | | ראיתי את ההצגה ביום רביעי שעבר, ומאז אני לא נרגעת. הצגה כל כך חזקה, נוגעת בעצבים החשופים, ומרגשת ביותר. להציג את הסיפור הישראלי פלשתיני בצורה כל כך אנושית, לשני הצדדים, זה להחזיר לכולנו את הכבוד, במקום שמזמן איבדנו אותו.
הוסף תגובה | | | | |
|
12. הצגה נפלאה. מצחיקה ומרגשת ומרתקת.
| | | | סוף סוף משהו ישראלי אמיתי על החיים של כולנו, משהו שבא מבפנים, שמבויים מעולה ומשוחק נפלא. בהצגה שאני הייתי הקהל יצא מגידרו, צחק מאד בקטעים רבים, וגם דמע בקטעים אחרים. נפלא, באמת. זה הצגה שהולכים איתה כמה ימים. איציק כהן עושה תפקיד נהדר, וגם גיל פרנק
הוסף תגובה | | | | |
ממליץ בחום , (01/09/2007) |
|
11. ראיתי את "גפן בלאדי" אמש והתאכזבתי מאוד.
| | | | התפאורה לא עבדה עבורי, ונראתה אפילו מגושמת מאוד. בעיקר בשלב בו הרימו את הגפן באוויר. כן מילה טובה לפינת המסעדה - שהייתה מעוצבת בצורה מאוד אמינה. חלל הבמה קצת הציק לי, היה אומנם ברור שהמסעדה מימין, הכרם משמאל, אבל לפעמים השחקנים זזו עם הפולו-ספוט על הבמה למעין מונולוגים, מה שקצת בלבל וגם עייף את העין.
התלבושות היו סבירות, רק לא הייתה מובנת לי התלבושת של תמר. היא גרה הרי בחוות בודדים בנגב, מנהלת שם מסעדה מול ההר, אז למה היא לבושה כמו מטיילת במייסיס? שאר התלבושות היו אמינות ושרתו נאמנה את ההצגה. אני רק לא בטוחה שבכפרים ערביים אכן הולכים עם גלביות, גם האנשים היותר דתיים, אבל אין לי מושג. אם כן - אז מעבר התלבושות היה מבריק, אם לא - מדובר בסטיגמטיזציה זולה.
המשחק היה גם כן מאכזב - בעיקר זה של גיל פרנק, שהיה לחלוטין באובר-אקטינג ובכלל לא היה אמין, ושל איציק כהן. על איציק כהן בהצגה הזו יש לי דבר אחד להגיד - גלאדיס הייתה יופי של דמות, אבל למה לה להתחפש לבסאם זועמות?
הוסף תגובה | | | | |
|
10. בלאדי בלאדי שם יותר מתאים לאירוע המביך הזה (ללא תוכן)
|
9. לתפוס מרחק
| | | | ההצגה שמנסה להגיד הרבה על רקע של במה ריקה .היא משל נפלא לכל העניין כולו מחזה שרוצה להגיד הרבה אבל לא אומר כלום. שלא לדבר על משחק רע מאוד של גיל פרנק אגב שירי גולן והוא כזוג זה ליהוק הזוי. אני רואה "בהצגה "לא יותר מתחקיר (רע) של מבט שני. או נסיון של אמנון לוי לייצר כאן בלאגן נוסח הבאלגן המדומה של פרשת הבנקים בשומר מסך בכל אופן ואולי בכנות את ההצגה אפשר יהיה לקבל שכולנו נהיה רחוקים משהו מהארועים שאנו חיים איתם. אז אולי נוכל לתפוס מרחק ולנסות ולהבין את ההצגה הזו.
הוסף תגובה | | | | |
אורי ליין , צפון (30/08/2007) |
|
8. חווייה חזקה
| | | | אני עברתי חווייה חזקה במהלך ההצגה וכן לאחריה , ואפילו אחרי יום ויומיים.
נפתחים בה צוהרים לטיפת הבנה למי שחי בארץ הזאת בייחד איתנו. ולא יעזור לנו. יש גם אנשים טובים, שחיים חיי משפחתם ומאבקם לשרוד את היומיום.
לא ממקום של שמאלנות... ותאמינו לי, חוויתי טרגדיה גדולה, מהגדולות בארץ-מפיצוץ מתאבדים. אבל אי אפשר לטמון הראש בחול. זה פוגע בנו עצמנו.
הקונפליקט הובא במלוא מערומיו, מתוך היומיום שלהם ושלנו. מדובר באנשים. בעולם שלם של רצונות וחוויות.
בקיצור- ממליצה מאוד לכל ישראלי מעורב וחושב.
ענת עוגן
הוסף תגובה | | | | |
|
7. ביקורת לגפן בלאדי
| | | | ההצגה היא איכותית. העלילה מורכבת, מסתעפת ומותחת. גיל פרנק ואיציק כהן משחקים מעולה, השאר פחות. אבל ההצגה היא גם קשה לצפייה ואף מחרידה בסצנות מסוימות. בהצגה יש ירייה מאוד חזקה ומבהילה ואין על כך שום אזהרה בתיאטרון או בתוכניה. כמו כן יש סצנה קשה לצפייה שבה מראים מחבל עם חגורת נפץ שעומד להתפוצץ. גם על זה אין אזהרה. בעלילה יש גם דברים שאין להם אחיזה במציאות כמו מחבל מתאבד שמתאבד לבד ללא הריגת אנשים נוספים איתו.
כמו כן מראים באור חיובי את המחבל המתאבד ואת אביו. לדעתי זאת שערורייה שמראים אותם באור חיובי. ההצגה לא מומלצת לבעלי לב חלש או סתם לכל מי שרגיש לפיגועים וטרור.
הוסף תגובה | | | | |
עזרי , הוד השרון (28/08/2007) |
|
6. הצגה בלי סוף עם מסר אנטי ציוני הייתי בהצגה של חבר
| | | | מדובר במחזה בוסר לא גמור לא הכי מרגש אבל לא חשוב כי הוא גמור משהו כמו עוגה שלא תפחה זו הצגה בתולית .סיבה נוספת לברוח מההצגה הזו קשורה במסר שהוא אנטי ישראלי- ציוני מובהק
הוסף תגובה | | | | |
שרה גונן , מודיעין (28/08/2007) |
|
5. גפן בלאדי-ביקורת-אמנון לוי ורמי דנון-הקאמרי
| | | | אמנון לוי ורמי דנון בבימוי טוב ונבון של רמי דנון כתבו את המחזה "גפן בלאדי"המוצג כעת בתיאטרון הקאמרי בהצגות ראשונות.
אם מסתכלים רק על המחזה זו דרמה מרגשת של שלוש משפחות יהודית ושתיים ערביות שהחליטו לקשור את חייהם ולהיות תלויים אחת בשניה.
אם מסתכלים על המחזה כמשל וכמחזה שצריך לחפש בו את הרעיונות הנובעים ממנו הרי הוא מחזה פוליטי מלא כיד הדמיון הטובה.
היש תקומה לישראל.היש תקוה לשיתוף בין ישראלים לערבים.האם המתאבדים הם אל אנושיים או יש בהם גם טיפת אנושיות וכו`.
אקדים ואומר שהמחזה כתוב ועשוי היטב והמשחק של כל חמשת המשתתפים טוב מאוד,מותח,רגשני ומעורר למחשבה.
לשאול חלום להחיות את הגפן העתיקה ולעשות ממנה את אותו יין שכל כך נעם לכל העולם וכולם שתו.
הגפן אינה יכולה לגדול ולהתפתח אלא אם היא שלך וגדלה כאן.
כל זה לוקח זמן . בינתיים יש מחסור בכסף וצריך לשלם לפועלים.
האם אפשר לחיות רק עם החלום,על העבר מבלי לראות את המציאות היום.
האם תקומת ישראל-החלום בכלל אפשרית.
שאול-גיל פרנק המצויין- מעסיק פועל ערבי-רמזי-שרדי ג`בארין העושה עבודתו לשביעות רצונו ואפילו מדריך את המבקרים בתולדות היין ושתיתו למרות שהוא בעצמו אינו שותה יין.
הוא רוצה לחיות כמו יהודי מחקה אותו אך המציאות אינה מאפשרת לו זאת.
שרדי מגלם תפקיד של ערבי חביב טיפוסי עם המבטא הנכון והבעות פנים האומרות הרבה.
שאול מעסיק גם את עבאס-איציק כהן המגלם טיפוס שכבר ראינו פעמים מספר בביצועו של כהן אך כאן טיפוס זה מתאים ביותר, עסיסי,רגשן מצד אחד דואג לבנו ומצד שני נאמן למעבידו.הוא עובד במסעדה שאשתו של שאול-תמר-
שירי גולן הקימה כדי שתיהיה לזוג פרנסה ממשית כי אינה מאמינה בחלום.היא מציאותית פועלת בקור רוח משמידה את הגפן כדי להשיג את מטרתה- ילד וחיים נוחים יותר.משחקה שקול,בנוי היטב.
עבאס מעונין להכניס את בנו-ואליד-דוראד לידאווי לעבוד במקומו של רמזי.
מסתבר שואליד הוא ילד דתי המאמין במה שמכניסים לראשו-מתאבד פצצה למען המטרה.
עבאס מעמיד את שאול בפני עובדה קיימת ומביא את ואליד .רמזי נאלץ לחזור לכפרו.יש כאן רמזים על בגידת היהודי אם כי תחת אילוצים.
מישהו הלשין לשב"כ על העסקת עובדים ערביים לא חוקיים ועבאס ואליד ושאול נאסרים.
האשמה כמובן נופלת על רמזי המכחיש בגידה במעבידו אך איש אינו מאמין לו כי ישנן דעות קדומות.לאחר השחרור ואליד בא כמתאבד אך אינו מתפוצץ יחד עם שאול והסובבים אותו ומעדיף בסופו של דבר להתפוצץ בלי לגרום כל נזק לאחרים-אצילות המתאבד?
היחסים בין שאול לתמר מעורערים כי ההיא רוצה ילד והוא יש לו בעיות רפואיות ואינו מוכן לשמוע על ילד מזרע של אחר.
כל אחד מהדמויות צריך לותר על משהו.שאול על החלום,תמר על מצב כלכלי סביר,רמזי על הכבוד,עבאס על הבן וואליד על אמונתו.
מתברר שבסופו של דבר כל אחד דואג קודם לעצמו לאינטרס שלו,לחלום שלו לשאיפה שלו.
העם ,האנשים הפשוטים טובים,ההנהגה לא.יש תקוה לשלום בין האנשים אך ההנהגה חושבת אחרת מפרידה והפחד ממנה אינו מאפשר חיי שותפות תקינים.
אין המשך לישראל אלא בעזרתם של אחרים(הערביםׂ?)(בנו של שאול אינו ממשיך את השושלת אלא תרומת הזרע של איש הזר).
זהו מחזה המעורר למחשבה למרות שהוא נראה כאוביאקטיבי משאיר את השאלות פתוחות כביכול הרי המתעמק בו יראה בו לקיחת צד והחלום כגורם הטראגדיה למשפחות הערביות.
לראות או לא לראות:כן בהחלט ולא חשוב מה דעותיך הפוליטיות ועם מי אתה מזדהה.
נכתב על ידי elybikoret , 27/8/2007 09:22
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , tel aviv (27/08/2007) |
|
4. מהדורת חדשות הצגה שרואה רק את הצד הערבי
| | | | ומנסה לתת לנו בדרך שעורים בתנך על פרשת שאול המלך בשביל זה יש חדשות או עיתון חזה לא מספיק טוב משחק סביר ובימוי רע
הוסף תגובה | | | | |
|
3. הנאה גדולה!!
| | | | מחזה, בימוי ומשחק מעולים!! הצגה שתופסת אותך בבטן ולא מרפה גם יום אחרי.לכו לראות!!
הוסף תגובה | | | | |
|
2. הבן הטוב חלק 2 לא משהו בקיצור כמו חברון אבל מעודן יותר
| | | | נכון זו הצגה חדשה שנפתחה היום אבל זו האמת אגב איציק כהן כמה פעמים אפשר להביא את גלדיס לבמה כמה אללה יסטור.
הוסף תגובה | | | | |
יובל דהן , תא (23/08/2007) |
|
1. אפילו התקציר מרדים, אז ההצגה? קל וחומר. (ללא תוכן)
|