|
|
|
האופרה הישראלית 2007/8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: אמילקרה פונקיילי ליברית: טוביה גוריו מנצחים: אשר פיש , עומר מ. ולבר בימוי: ז`אן לואי גרינדה תעתוק וניהול מוזיקלי: אריק שבלייה , ניקולא דה לז`ר תחקיר ועריכה: ז`אן פייר קפירון תאום אמנותי: ז`ק שטלה מנצחים: ישי שטקלר , יסמין יצחק תפעול תאורה: ישראל אובל |
הופעה ראשונה: 15 במאי 2008
|
|
|
|
מערכה ראשונה: לועו של האריה
ברנבה, מרגל של מועצת העשרה, צופה בבני ונציה המתאספים בחצר המלוכה של הדוג`ה, לפני תחרות השייט בתעלה הגדולה. כשההמון ממהר לצפות בתחרות, הוא חולם על תשוקתו הגדולה לזמרת הרחוב לה ג`וקונדה, אותה ראה מובילה את אמה העיוורת. כשחוזר ההמון, ברנבה מאשים את אמה של ג`וקונדה שכישפה את אחד ממפעילי הסירות על מנת שיפסיד בתחרות. בעוד האספסוף הזועם מאיים על האישה הזקנה, חוזרת ג`וקונדה עם אנצו, רב חובל בו היא מאוהבת. לפתע מגיעים אלוויזה בדוארו, מנהיג מועצת העשרה, יחד עם אשתו לאורה בדרכם הביתה מנשף מסכות. הוא מרגיע את ההמון, ואישתו מבקשת שיגלו רחמים על האישה הזקנה. כהכרת תודה, נותנת לה הזקנה מחרוזת תפילה. כולם יוצאים אל הכנסייה, מלבד ברנבה ואנצו. ברנבה מזהה את אנצו כאציל מגנואה אשר היה בעבר מאוהב בלאורה. הוא מחליט לזכות בלאורה בכך שיוכיח את חוסר נאמנותו של אהובה, ומספר לאנצו כי יארגן פגישה בינו לבין לאורה בספינתו עוד באותו הלילה. למרות שאינו בוטח בברנבה, אנצו נרגש מהבשורה. ברנבה מכתיב לרשם איזפו פתק, בו הוא מיידע את אלוויזה על עזיבתה הקרובה של לאורה. הוא מכניסה את הפתק אל לועו של האריה, המקום הרגיל בו נטמנים כתבי הגינוי עבור מועצת העשרה. ג`וקונדה, אשר שמעה את כל הנעשה, מבכה את בגידתו של אנצו, בעוד אמה מנחמת אותה.
מערכה שנייה: מחרוזת התפילה ברנבה, מחופש לדייג, שר ברקרולה, ועוקב אחר המתרחש על ספינתו של אנצו. אנצו מופיע, ממתין ללאורה על הסיפון ומביט ביופיים של השמיים והים. ברנבה מביא את לאורה בסירתו אל סיפון ספינתו של אנצו, ונעלם כשהזוג מתחבק. אנצו מתכונן ליציאה למסע, בעוד לאורה מתפללת להגנה. מבין הצללים מופיעה ג`וקונדה, ושתי הנשים רבות על אהובן. ג`וקונדה כמעט ודוקרת את לאורה, כשלפתע היא מבחינה במחרוזת שהעניקה אמה ללאורה על כך שהצילה את חייה. היא אינה מסוגלת לפגוע בה, והיא מזהירה את לאורה שאלוויזה בדרכו, והיא שולחת אותה לברוח בסירת הצלה. ג`וקונדה מספרת לאנצו שלאורה ברחה ממנו, ומנסה לשכנע אותו להצטרף אליה ולברוח לחוף. אנצו, נאמן לאהבתו ללאורה, נשאר על הסיפון ובעוד תותחיו של אלוויזה יורים על הספינה, הוא מצית את ספינתו וקופץ אל המים.
מערכה שלישית: ריקוד השעות בארמונו של אלוויזה, הוא מחליט לרצוח את אישתו הנואפת וכשהיא נכנסת, הוא מורה לה לשתות כוס רעל בטרם תיגמר שירת מקהלה רחוקה. הוא עוזב את החדר, וג`וקונדה נכנסת ונותנת ללאורה סם שינה שיחליף את הרעל וידמה את מותה . בחדר הנשפים, אלוויזה מברך את אורחיו ומציע להם את ריקוד השעות כבידור. אנצו מגיע, מלווה באימה של ג`וקונדה. אנצו מתעמת עם אלוויזה, ושואל אותו היכן לאורה. אלוויזה מבשר לו כי הוא הוציא אותה להורג ומציג בפניו את גופה הקפוא.
מערכה רביעית: תעלת אורפאנו חבריה של ג`וקונדה מביאים את לאורה הישנה אל פתח ביתה של ג`וקונדה. היא מבקשת מחבריה שיעזרו לה לחפש את אימה, אשר נעלמה מליל אמש והם יוצאים. ג`וקונדה, בייאושה, שוקלת להתאבד אך מחליטה לעזור ללאורה לברוח לפני כן. היא קוראת לאנצו, אשר שקוע בדיכאון מתוך מחשבה שלאורה מתה. ג`וקונדה מנסה לפתות אותו, ולהחזיר את האהבה שהיתה ביניהם, אך לשווא. היא מספרת לו שגנבה את גופתה של לאורה, ואנצו דורש ממנה הסבר ועומד לתקוף את ג`וקונדה, אלא שאז פג תוקפו של סם השינה שניתן ללאורה, והיא מתעוררת ומספרת לאנצו את כל אשר אירע. אנצו ולאורה נופלים לרגליה של ג`וקונדה ומודים לה, והשניים בורחים. מופיע ברנבה, עם אמה העיוורת של ג`וקונדה. בתמורה לחופש של האמא הוא דורש ליל תשוקה עם הבת. ג`וקונדה מסכימה, אך דוקרת עצמה ברגע האחרון.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (1 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 1. להתחיל בשבת יותר מוקדם!!!
| | | | לא ייתכן שערב שנמשך כמעט 3 וחצי שעות מתחיל ב-09.00
( ולאחריו התנוג המפוקפק של המתנה למעליות מקולקלות לחניון).
יש יום למחרת ועל האופרה להתחיל את ההצגות לפחות שעה קודם
הוסף תגובה | | | | |
גבי , גבעתיים (18/05/2008) |
|
|
|
|