|
|
|
בית ליסין |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תפעול תאורה: שלמה מושקוביץ בימוי: דדי ברון מוזיקה: יוסי בן נון תעתוק וניהול מוזיקלי: כנרת קיש תחקיר ועריכה: אירנה שר תאום אמנותי: ג`ודי קופרמן מאת: אנטון צ'כוב |
הופעה ראשונה: 24 ביולי 2009
|
|
|
|
וניה מנהל בנאמנות את האחוזה המשפחתית של בת אחותו, סוניה. כאשר מגיעים לאחוזה בעלה לשעבר של האחות, פרופ` זקן ונרגן, ואשתו הצעירה והיפהפיה ילנה, החיים השלווים של כולם סוטים ממסלולם. וניה מתאהב בילנה, וכך גם רופא המשפחה, ד"ר אסטרוב – שבו מאוהבת סוניה. ילנה מצדה מגלה עניין רב יותר בדוקטור מאשר בבעלה. המתח באחוזה משבש את כל סדרי החיים בה, ומגיע לשיא כשהפרופסור מודיע על כוונתו למכור אותה. החיים של כולם חוזרים לשגרה רק כאשר הוא ואשתו חוזרים העירה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (24 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 24. משאיר דיכאון בלב
| | | | עברו חודשים מאז בעלי ואני ראינו את ההצגה. השחקנים מעולים אך נשאר בלב כזה דיכאון שאם לא הייתי נשואה+2 אלא רווקה ללא ילדים ...פשוט ללכת ולהתאבד!
זהירות!
איך הם מגדירים את ההצגה קומדיה קלאסית ולא טרגדיה נשגב מבינתי.
הוסף תגובה | | | | |
ענת בן שלום , מרכז (10/08/2010) |
| 23. אוי כמה רע זה היה
| | | | פעם ראשונה שעזבתי הצגה באמצע.
מאיה דגן פשוט משחקת מאולץ, כמו באיזה אופרת סבון, ממש לפני ההפסקה היה קטע פשוט מקומם בו היא והג`ינג`ית בוכות, אי אפשר היה להישאר אחרי זה, העדפתי חצי ליטר בירה. אני לא מבין איך תאטרון מרשה לעצמו לעבוד עם שחקנים לא סופר מקצועיים. הרי זה משחק מול קהל ואם השחקנים לא טובים ב 100% אין מה לתת להם להופיע.
לסיום במילה אחת איך הייתה לי ההצגה- מ ב י כ ה
הוסף תגובה | | | | |
בוריס , פתח תקווה (03/06/2010) |
| 22. מישהו מוכן להסביר לי למה מיה דגן עדין משחקת?
| | | | אף פעם לא אהבתי אותה
אף פעם לא הבנתי למה היא מקבלת במה
העם לא סובל אותה
כל תכנית טלויזה שלה זה פלופ
ועל הבמה היא מזעזעת
תפטרו אותה כבר היא הורסת כל הצגה שיש
הוסף תגובה | | | | |
| 21. בשתי מילים - לא ללכת
| | | |
זה כמו כדורגל ישראלי ליד ברצלונה - לא דומה , לא מזכיר , לא בשכונה אפילו . וזה מתחיל ברמת ההפקה והחוצפה שבעיבוד . מה יצא ? ליידי מקבת מבת ים .
הוסף תגובה | | | | |
| 20. מחזה נפלא .מישחק נהדר של צוות מרשים. לחובבי התיאטרון מומלץ
| 19. אנשים בינוניים
| | | | לכל המשמיצים האנונימיים הנחמדים לכו לאתרים אחרים !!!
ההצגה מעולה. שחקנים מדהימים. תרגום עדכני צעיר וקולח. אינכם מבינים באיכות גם אם תפגשו אותה מולכם.
לכו לראות האח הגדול.
הוסף תגובה | | | | |
אישתו של איציק , מרכז (24/11/2009) |
| 18. משמיצים יקרים
| | | | הלילה צפיתי באחת ההפקות המרשימות שעלו בשנים האחרונות על בימות התיאטרון. אני מוריד את הכובע בפני בית ליסין על גלריית השחקנים שעשתה כבוד גדול לצ`כוב.
הוסף תגובה | | | | |
איציק , מרכז (24/11/2009) |
| 17. מיה דגן מזעזעת!!! הצגה בינונית ומטה (ללא תוכן)
| 16. הצגה בינונית
| | | | חלק מהשחקנים משחקים טוב.
יובל שרף אחת השחקניות האיומות...
נורא לא נהנתי לראות אותה. וליבת שכתבה פה מקודם עושה רושם של בחורה לא מבריקה ומשוחדת.
הוסף תגובה | | | | |
שיינה , תל אביב (16/10/2009) |
| 15. רעֱֱֱלא ללכת (ללא תוכן)
| 14. הצגה לא רעה בכלל
| | | | רוב השחקנים משחקים מצויין.
ילנה איומה משחקת פשוט לא טוב, ובעיני בכלל לא יפה כמו שכתבו פה קודם אבל זה כבר עניין של טעם.
הוסף תגובה | | | | |
ימית , תל אביב (21/08/2009) |
| 13. כל מילה של המגיבה: "ליבית" בסלע
| 12. כל מילה בסלע (ללא תוכן)
| 11. שמחה שהשתפרו...
| | | | שמחה מאד, ליבית, שהעסק הצולע שלצערי ראיתי עם הפתיחה השתפר כל כך. אהבת את ליאור אשכנזי?
הוסף תגובה | | | | |
| 10. שיעור לחיים...
| | | | "הדוד וניה" של צ`כוב, הוא מחזה יפהפה.
מרגש, מעורר הזדהות ומחשבה ופורט על כל נימי הנשמה של כל מי שיניח עיניו עליו.
על פניו, אין שם באמת עלילה. אין סיפור.
זה יותר התעסקות ב"מאחורי הקלעים של החיים" (דבריו של ששון גבאי בראיון לאבישי מילשטיין).
וזה באמת ככה.
אנחנו נכנסים לתוך חיים של משפחה, עם כל התחושות, הרגשות, הבלגנים וההתרחשויות שהם עוברים.
כל דמות ועולמה, כל אחת ותקוותיה, ייאושה.
ובכל אחד מהם יכול כל אחד מאיתנו למצוא את עצמו.
המחזה נכתב לפני 100 שנה והוא מדבר על תחושת ריק גדולה, החמצה, תהיות על מה ולמה אנחנו פה ומה בעצם תכלית קיומנו.
דברים שבעצם אין להם תאריך תפוגה, הם עניינו אז ויעניינו הלאה למשך כל ימי חיינו.
וזה כתוב בצורה יפהפייה.
ומוגש לנו על ידי צוות שחקנים עוצר נשימה.
זה כאילו הם עומדים בפנינו ומרצים על החיים.
וזה משכנע.
זה נוגע.
הבמה, היא חלל אחד פתוח, הסלון של האחוזה, שם במשך שעתיים, אנחנו מתחברים לחייהן של הדמויות, לאהבות, התשוקות, האכזבות, ודרך הייאוש, גם לתקוות למשהו אחר.
את התרגום עשה שלמה מושקוביץ בצורה יוצאת מן הכלל, עכשיו, מעודכן, נוגע ללב גם 100 שנה אחרי שצ`כוב כתב את יצירת המופת הזו.
הבימוי המדוייק נעשה על ידי זוגתו של מושקוביץ, דדי ברון המוכשרת להפליא.
המוסיקה שמלווה את ההצגה, עוטפת את הסיפור ברגש וקסם על ידי יוסי בן נון.
אבל עיקר הקרדיט (למעט הקרדיט לצ`כוב, שכתב את המילים הכל כך חכמות ומרגשות האלו) צריך ללכת לצוות השחקנים המוכשר והרגיש, שהגיש לנו בצורה הכי חודרת ונוגעת את השיעור הכל כך חשוב לחיים הזה.
ראשון ברשימה - ששון גבאי בתפקיד וניה - השחקן הזה לא מפסיק להפתיע אותי, היכולת שלו לצלול עמוק לתוך נבכי נשמתה של הדמות, לעטות עליו את פרטי הפרטים של הרוח והמהות של האיש שאותו הוא מגלם. מרגש בכל פעם מחדש.
האיש פנומן. מגה מוכשר.
אחריו, ליאור אשכנזי, שאני שמחה לגלות עד כמה הוא שחקן דרמתי מוכשר (מעבר להיותו גבר מדהים וצ`רמר לא קטן, בעל נוכחות בימתית כובשת).
מיה דגן - ענקית!!! פשוט ענקית!!!! היחא יוצקת לתוך הדמות של סוניה, אותה היא מגלמת, כל כך הרבה אמת, כל כך הרבה רגש, ברור שהיא באה מתוך מקום מאוד עמוק מתוכה והמונולוג שלה, בסוף המחזה, פשוט עצר את נשימתי.
יובל שרף - מבחינתי הפתעת ההפתעות.
מוכשרת להפליא.
נוגעת ללב בתור ילנה היפה.
יחד איתם על הבמה, אלכס פלג, עושה תפקידו נאמנה, מעורר רחמים מהולים בבוז, בתפקיד הפרופסור הזקן, מרים זוהר הקסומה בתור מרינה, אלברט כהן בתור ואפלה וז`רמן אוניקובסקי בתור מריה.
זאת הצגה של צוות, כל דמות ועולמה המלא בשאלות, תהיות ורצונות והם באמת עובדים ככה, בסנכרון מלא, מובילים את הקהל בנבכי הטבע האנושי.
צריך להוריד את הכובע בפניהם.
ובפני ציפי פינס ששוב מוכיחה שהיא לא טועה. היא פשוט לא טועה.
כל מה שהיא נוגעת בו - הופך זהב.
תלכו לראות. זה חתיכת שיעור לחיים.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. הצגה א=ר-ו-כה וכבדה והדיאלוגים לא נגמרים אבל שחקני ם נהדרים (ללא תוכן)
| 8. מעולה ומומלץ
| | | | לא מבינה מה אתם רוצים. ראיתי , אהבתי מאוד את הבימוי. המשחק בעיני מצויין , התרגום מעולה , התפאורה "בסדר" ובסך הכל מומלץ מאוד.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. עזבו אתכם מהמחזה; בואו לראות את יובל שרף!
| 6. משעמם ומאכזב, עזבתי בהפסקה. (ללא תוכן)
| 5. בין משעמם לסביר
| | | | עד ההפסקה - משעמם.
אחרי ההפסקה העסק מתעורר וגורם לסך הכל להיות "לא רע".
נהנינו בהתאם.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. הצגה ממש גרועה, לא ללכת
| | | | השחקנים שלוהקו באמת טובים, אבל אי אפשר להרים מהרצפה את ההמחזה הכל כך גרוע הזה. משעמם פחד, הנסיונות של מאיה דגן לעניין ממש פטאטיים. אל תלכו. לולי היה לי לא נעים לפריע לאנשים כדי לצאת מהמושב לכיוון הדלת של האולם, הייתי יוצא אחרי כמה דקות.
לא מבין מה קרה לליאור אשכנזי, קודם התחיל עם ההצגה הגרועה תקלה קלה ועכשיו עם הדוד וניה...
הוסף תגובה | | | | |
אבי , רמת גן (31/07/2009) |
| 3. לאן פנינו
| | | | צכוב דורש התנצלות. או לפחות פתק מרופא.לא קל
הוסף תגובה | | | | |
| 2. אבל יובל שרף חתיכה! (ללא תוכן)
| 1. אז ככה
| | | | היינו וראינו: ששון גבאי מעולה, ליאור אשכנזי מעולה בחלק הראשון ורדום בחלק השני, מיה דגן מצויינת, יובל שרף לא מתאימה ולא מעניינת, אלכס פלג לא התעורר, זוהר, אלברט והאמא חמודים.
תפאורה מכוערת, מוסיקה מעצבנת, בימוי מיושן. הבמאי מפספס המון המון פואנטות בטקסט, אולי לא כל כך הבין את המחזה. אנחנו דווקא כן כי התרגום מעולה.
זה למספר הצגות מוגבל, אס עדיף לחכות קצת כדי שכל העסק המבולבל הזה יתחמם קצת. בינתיים ממליץ לחכות עם זה.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|