|
|
|
הקאמרי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
התיאטרון הלאומי הבימה והתאטרון הקאמרי של תל אביב מעלים את ההצגה "אלוף הבונים", מחזה מהקלאסיקה העולמית מאת הנריק איבסן. במרכז מחזהו של אבי הדרמה המודרנית, דמותו המרתקת של סולנס, בן למשפחת איכרים דלה, שהפך לארכיטקט מצליח כנגד כל הסיכויים. על הצלחתו המסחררת מעיבים צילו המאיים של עוזרו-מתחרהו הצעיר והכשרוני, ודמותה החולנית של אשתו, שעולמה חרב עליה כשביתה נשרף ובניהם התאומים מתו. כשהוא נאבק עם התוצאות ההרסניות של חתירתו הבלתי נלאית לכוח ולהצלחה, הוא חש שניטלו ממנו יצירתיותו ורוחניותו. ההשראה המחודשת מתפרצת לחייו בדמותה של אשה צעירה בעלת עוצמה מהפנטת, המאמינה שיש בכוחה לסייע לו לזכות מחדש בביטחונו העצמי, תוך שהיא מאתגרת אותו ומוליכה אותו אל גורלו הטראגי, הבלתי נמנע.
ב"אלוף הבונים" צייר איבסן את דמותו של יוצר אחוז תשוקה בלתי נשלטת להשגיות ולהצלחה, תשוקה המאכלת אותו עצמו, בסופו של דבר. איבסן מנתח את הקונפליקט האנושי המתמיד בין הגשמי לרוחני, בין המחויבות הרגשית להיסחפות הייצרית-דמונית, ומתאר בהבחנה פסיכולוגית מעמיקה את משבר ההזדקנות, שבמהלכו נקרע אדם בין הכורח הביולוגי לבין הכמיהה לשוב ולטעום מן הנעורים האבודים.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (13 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 13. הצגה קטסטרופלית
| | | | ההצגה פועלת בחלל ריק. מנותקת מקונטקסט, מרגשות, מטראגיות.עלבון לצופה. הילה פלדמן לא מצילה את ההצגה. כי כולם שם לא מחוברים זה לזה.ומשחקה המאולץ בנסיון להפיח חיים בהצגה המתה הזאת,רק מחריף ומחדד את איכותה הגרועה של ההצגה.מספיק עם עיבודים כושלים
אם בתיטרון לא יודעים לעבד. אז שיתנו את המקור כפי שהוא. ולפחות נהנה מאיבסן הרגיש והנפלא.
זהו פגיעה בכבודו של המחזאי הדגול. ובושה לתיאטרון.חכיתי שההצגה העלובה הזאת תיגמר כבר ונשמתי לרווחה כשהאורות עלו.נגאלנו מהשעמום הזה.
הוסף תגובה | | | | |
חוה , רמת גן (22/04/2011) |
| 12. עודד תאומי שחקן נוראי (ללא תוכן)
אורן , תל אביב (20/03/2011) |
| 11. לא כזה נוראי
| | | | ההצגה באמת מעט איטית, אבל המשחק של כולם מחזיק את הקהל בעניינים. אכן, קשה שלא להתאהב בהילה פלדמן עם יופי של תפקיד. הדמות שלה היא מאוד מתוסבכת ועמוקה והילה מצליחה להעביר את זה לקהל בצורה מושלמת. סנדרה שדה גם מצויינת
הוסף תגובה | | | | |
| 10. פלדמן נפלאה, ההצגה בינונית (ללא תוכן)
יעל שוורץ , תל אביב (04/01/2011) |
| 9. נפלא ומצמרר
| | | | ראינו אתמול את ההצגה .משחק נהדר במיוחד של סנדרה שדה .עודד תאומי נוגע ללב.לרוץ!
הוסף תגובה | | | | |
אילנה רכטמן , תא (03/01/2011) |
| 8. שקר
| | | | הייתי בהצגה ב2 לינואר ןאף צופה לא יצא מהעולם. היה מרתק ...
הוסף תגובה | | | | |
| 7. הילה פלדמן מצילה את ההצגה (ללא תוכן)
| 6. איום ונורא
| | | | מדהים איך אפשר לקחת מחזה מעניין (גם אם לא הטוב ביותר של איבסן) וחבורת שחקנים שכזו ופשוט להחריב כל פוטנציאל תיאטרלי.
אפילו הפסקה לא הייתה כדי שנוכל לצאת באמצע.
באמת, שום נקודת אור לא הצלחתי למצוא בהצגה הזו
הוסף תגובה | | | | |
רונן , תל אביב (02/01/2011) |
| 5. הילה פלדמן היא הסיבה היחידה לקנות כרטיס להצגה הזאת (ללא תוכן)
רותם , תל אביב (02/01/2011) |
| 4. הילה פלדמן המוכשרת מצילה את ההצגה
| | | | הייתי עם כל המשפחה שלי בהצגה וכולנו הסכמנו שהילה פלדמן נתנה שואו שהציל את ההצגה משיממון מוחלט. אבל היא הייתה נקודת האור היחידה שהחזיקה את הקהל ער..
הוסף תגובה | | | | |
דניאל , ראשון לציון (02/01/2011) |
| 3. איזה שיעמום
| | | | ההצגה הזאת זה הדבר הכי משעמם שראיתי..הבימה חייבים לי שעה וחצי מהחיים.
הוסף תגובה | | | | |
שולמית , תל אביב (02/01/2011) |
| 2. משעמם מיותר עלוב ומעליב....
| | | | למרות נבחרת השחקנים המובחרים ההצגה לא מתרוממת לא מענינת.רבים עזבו באמצע....
הוסף תגובה | | | | |
יוסי , כפר סבא (02/01/2011) |
| 1. הקהל היה קצת בהלם
| | | | הצגה משעממת למדיי. התפאורה אמנם יפה בחצי השנה, חבל שגרמה לסנדרה שדה כמעט ליפול פעם אחר פעם..
הקהל בסוף מחא כפיים מנימוס.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|