|
|
|
הקאמרי והבימה |
|
|
|
|
|
|
שלוש אחיות - הקאמרי והבימה |
|
|
|
|
|
|
מאת: אנטון צ'כוב עיבוד ובימוי: חנן שניר שחקנים: גילה אלמגור , ליא קניג , יבגניה דודינה , אלי גורנשטיין , דב רייזר , רמי ברוך , עזרא דגן , שלמה וישינסקי , עודד לאופולד , מעוז מאיה , יגאל שדה , דבורה קידר , מרים גבריאלי , יוסי קאנץ, זיו קלייר, טל וייס, מורדי גרשון, קובי זיסלין |
הופעה ראשונה: אפריל 2017
|
|
|
|
שלוש אחיות ואח אחד, בין המחזות המפורסמים ביותר של צ'כוב, בנוסח חדש של הבמאי חנן שניר ("הכתה שלנו", "אשה בורחת מבשורה"). בגרסה העכשווית שלוש האחיות - ליא קניג, גילה אלמגור, יבגניה דודינה ואחיהן רמי ברוך - כבר אינם כה צעירים. הם מתגוררים בעיירה פרובינציאלית וחולמים זה 50 שנה להגיע למוסקבה העיר הגדולה, גן העדן של ילדותם, שם הם מקווים להתגשמות כל חלומותיהם ומאווייהם.
כמו כל המחזות הגדולים של צ'כוב גם "שלוש אחיות" הוא מחזה על החמצה, כמיהה, בדידות ואהבה לא ממומשת. קומדיה עצובה ומרגשת בהפקה משותפת של הבימה והקאמרי.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (10 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 10. ההצגה הגרועה בה צפיתי מימיי, ברחנו באמצע
| | | | הצגה גרועה ביותר, תעודת עניות לתיאטרון הבימה ועוד יותר לכל כותבי הביקורות מטעם שהיללו ושיבחו את ההצגה, על מה ולמה?
היו 2 דברים טובים בהצגה:
1. המוסיקה של התזמורת
2. ההפסקה
כי מיד בהפסקה יצאנו ולא חזרנו
מעולם לא נטשנו הצגה באמצע, אבל זו הגדישה את כל הסאה ונאלצנו לצאת
פשוט ריקנות, הצגה ריקה מתוכן ללא כל משמעות או מסר
בזבוז זמן משווע ועוד יותר של הכסף
חבל שאלו ההצגות שהבימה מעלים
הוסף תגובה | | | | |
| 9. קאסט לא מעודכן!
| | | | הקאסט לא מעודכן. הקאסט הנכון אליו צריך לעדכן הוא:
ליא קניג, גילה אלמגור, יבגניה דודינה, רמי ברוך, דבורה קידר, מרים גבריאלי, אלי גורנשטיין, דב רייזר, מאיה מעוז, יגאל שדה, מורדי גרשון, עזרא דגן, עודד לאופולד, שלמה וישינסקי, זיו קלייר, קובי זיסלין, טל וייס, כריסטיאן סבני, דוריאל זוהר
הוסף תגובה | | | | |
| 8. ההצגה שלש אחיות היא זו שעומדת לביקורת ולא ההצגה מה עושים עם ג`ני
| | | | בתגובה לגולש מס` 6 בעל הנחה מוטעית. צופה מס` 4 הוא לא צופה מס` 3 וגם לא שייך לעוסקים בתאטרון. הוא רק צופה שאוהב תאטרון. אם והיה וההצגה "מה עושים עם ג`ני" נפסלה על ידי מי, אין הדבר מעיד על בימוי לכאורה מעולה של ההצגה "שלש אחיות" וגרוע מזאת הוא הניסיון לנסות ולהאדיר את ההצגה "3 אחיות" ע"י פסילת הצגה אחרת . צ`כוב הוא צ`כוב והשאלה איך מעלים אותו על הבמה. כמו שהוא הועלה לאחרונה - הוא לא טוב בלשון המעטה . הצגה יכולה להיות מצויינת גם אם היא ארוכה ו/או גם אם היא כוללת הפסקה, אך "שלש אחיות" ארוכה מעבר לקצה סיבולת הסבלנות. הנה עוד הצגת פרינג` יפייפיה בבימוי אדיר - "רק רציתי לטלפן" בתאטרון הספריה. מומלץ ביותר .
הוסף תגובה | | | | |
צופה מס` 4 , (22/04/2017) |
| 7. פתטי
| | | | הצגה פשוט פתטית. מסכים לחלוטין עם מבקר 2 ו`4. הלוואי והיו כבר ביקורות כשאני הלכתי. הייתי חוסך לעצמי את הסבל.
הוסף תגובה | | | | |
יהושע , קרית אונו (22/04/2017) |
| 6. צופה ארבע וצופה שלוש הם אותו הצופה
| | | | ברור שאתה מגיב מטעם. לא יעזרו ההשמצות והביקורת המכוערת שאתה כותב על יבגניה דודינה המצוינת. משחקה בשלוש אחיות מצוין כמו גם משחקה ב"סיפור פשוט" גם היא ב"הבימה". "מה עושים עם ג`ני" היא הצגה לא טובה. כך חשבו המבקרים וכך חושבת גם האקדמיה הישראלית לתיאטרון שבחרה לא לכלול את הקומדיה השטוחה והמשעממת הזאת כמועמדת סופית לפרס הקומדיה של השנה בטקס פרסי התיאטרון.חנן שניר הוא במאי מצוין שלא מחויב לאופנת ההצגות דוגמת "מה עושים עם ג`ני" שאורכן שעה וחצי ללא הפסקה. תיאטרון הוא לא סיטקום
בערוץ 2 או ערוץ 10.
הוסף תגובה | | | | |
עומר , רמת גן (17/04/2017) |
| 5. המחזה עצמו משעמם
| | | | המחזה בכללותו משעמם נורא ולא משנה איך יוצג.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. אם חשקה נפשכם בסבל אישי - תרכשו כרטיסים
| | | | הצגה של 2.5 שעות עם הפסקה. אם חשקה נפשכם להעדר מהבית זמן ממושך ולא משנה בגין מה - זה המקום. הצגה מייגעת. פתיח ההצגה מכוון למשהו מוצלח אך - אבוי !! השחקנים אומנם עושים כמיטב יכולתם במשחק אך הבימוי ?- מוטיבים חוזרים על עצמם ומשעממים בנוסף, את דודינה לא מבינים והראש פונה למסך הכתוביות, את קידר מתזזים באותו גימיק אין ספור פעמים כך שהגימיק מאבד את ייחודיותו והופך למציק., לכו תראו את קידר ב "מה עושים עם ג`ני" בתאטרון הבימה ותראו משחק אדיר בבימוי אדיר., גורנשטיין מנגן יצירה מלאה אך זו הצגה ולא קונצרט ועם זאת עושה את חלקו במלאכה למתוח את ההצגה ל 2.5 שעות., התזמורת - הבנו מה הייחוד בה אך גם היא תפקידה להאריך את ההצגה ואפשר היה לוותר על קטעים רבים מהופעתה., אפשר להמשיך עוד ועוד - אך בקיצור, אם ההצגה היתה תמציתית , סביר להניח שהיתה מקבלת מקסימום וי. רוצים הצגות אדירות !!! -לכו תראו את "הבט אחורה בזעם", עכבארים, ציפור שחורה המופיעים בתאטרון הסמטה וצוותא. אומנם 2 סוגים שונים של תאטראות ועם זאת בהשוואה להצגה זו של 3 אחיות - זו אפשר להחליף בלי להסס בצפיה מענגת, מהנה, איכותית, עוצמתית בהצגות המוזכרות לעיל. (צופה פרטי ולא מטעם)
הוסף תגובה | | | | |
ראובן , תל אביב (15/04/2017) |
| 3. תגובה לצופה שרואה 24 הצגות בשנה
| | | | "גיבובי הגברות הראשונות" היא כתיבה המעידה שאינך צופה או אדם תרבותי במיוחד. צפיה ב24 הצגות בשנה אינה הופכת אותך עדיין למבקר תיאטרון או מומחה לצ`כוב. צריך להבין את פרשנותו המקורית והייחודית של הבמאי חנן שניר למחזה של צ`כוב. זו פרשנות מקורית וייחודית שתנגיש את צ`כוב גם לדור הצעיר. השחקנים נהדרים וההצגה מרגשת מאוד. איש תרבות אמיתי כפי שאתה מעיד על עצמך(24 הצגות בשנה) צופה גם בתיאטרון הרפרטוארי וגם בהצגות פרינג`. אין מה להשוות בין הצגה רפרטוארית להצגת פרינג`. האחד אינו בא על חשבון השני. מעניין לדעת אילו 24 הצגות ראית השנה?
האם בכולן משחקים רק שחקנים צעירים ורעננים? ועל אילו הצגות פרינג` אתה ממליץ?
הוסף תגובה | | | | |
עומר , רמת גן (14/04/2017) |
| 2. נטשתי בהפסקה. משעמם ומביך
| | | | לראשונה מזה שנים, פקעה סבלנותי מול גיבובי"הגברות הראשונות של התיאטרון". למרות גילי המתקדם - לא יכולתי להזדהות עם קנינג המפזזת כנערה, מביך. את דודינה (כמו את דמידוב) אינני מצליח להבין אם אין כתוביות.
את הקשישה קידר שמים ללעג כששולחים אותה תוך שהיא מקללת ברוסית, שוב ושוב לפתוח את הדלת לאורחים. פתטי.
למה גורנשטיין צריך לנגן? והקהל,אם יעלו לבמה את עצמות רובינא, קלצ`קין,ידין ופינקל - קהל המנויים השבוי ימחה כפיים בטירוף למרות שמתים אינם מדברים. אז כנראה שצעירים לא נראה בתיאטרון הרפרטוארי המסובסד והשמן. לכו לפרינג` קוראים יקרים. שם עדיין ישנם צעירים שלהוטים לעשות תיאטרון קטן ואיכותי.
הוסף תגובה | | | | |
צופה ב-24 הצגות בשנה , תל אביב (13/04/2017) |
| 1. השחקנים והנגנים מצילים את ההצגה
| | | | הצגה שנויה במחלוקת של צ`כוב, וכך גם ההחלטה להציג את שלושת האחיות בגיל הרבה יותר מבוגר (במקור שלושת האחיות בנות 20-28 באירועי המערכה הראשונה).
בפועל, השחקנים והנגנים מרימים את הרמה אל על. ליא קניג ויבגניה דודינה מדהימות, גילה אלמגור קצת פחות, רמי ברוך ואלי גורנשטיין כרגיל מוסיפים הרבה צבע לעלילה. הרכב כלי הנשיפה והשירים ברוסית מרשימים ומרגשים.
אבל הכי מרגשת - דבורה קידר בת ה-92 שמשחקת את המשרתת הזקנה (לפי המחזה - היא בת 81).
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|