|
|
|
הקאמרי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: שירי גולן , קרן מור , יוסי פולק , אלי גורנשטיין , אסף פריינטא , מוריס כהן , נטע גרטי , רמי ברוך , אבי טרמין , אוהד שחר , יונתן צ'רצ'י , עודד לאופולד, ניר שלמון , מיכה סלקטר |
הופעה ראשונה: 5 באפריל 2007
|
|
|
|
טרגדיה אנושית, משפחתית ומלכותית, שנכתבה לפני למעלה מ 400 שנה, בפרשנות ייחודית של הבמאי הגרוזיני רוברט סטרואה. ליר מלך אנגליה מחליט, בערוב ימיו, לחלק את ממלכתו בין שלוש בנותיו לפי "מבחן אהבה": זו שאוהבת אותו יותר, תקבל את החלק הגדול בממלכה. בתו הקטנה קורדליה מסרבת להחניף, והוא מנדה ומגרש אותה. שתי בנותיו האחרות, גונריל וריגן, לאחר שקיבלו את מבוקשן, מתנערות ממנו, והוא נותר "זקן מסכן, רפה, חלש, בזוי".
בגילו המופלג הוא יוצא למסע אכזרי, לבדו, עם ליצן החצר שלו, מול איתני הטבע והשיגעון. הוא אמנם מגלה בסוף מהן נאמנות ואהבה אמיתית ,אך ההתפכחות מגיעה מאוחר מדי. את הגלגל אין להשיב,וליר הקשיש, הנושא את גופת בתו הצעירה והאוהבת, משלם על יהירותו וגחמנותו.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (44 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 44. סוף סוף תיאטרון במיטבו
| | | | מול הצגות שטוחות ומחזות רדודים תואמי טלנובלות - סוף סוף הקאמרי מעלה הצגה שהיא אמנות נטו. אינטרפרטציה מקורית המיועדת רק למעטים היודעים להעריך אמנות לשמה.
הוסף תגובה | | | | |
רותי כהן בן-נון , רמת-גן (18/10/2007) |
| 43. המלך ליר - הצגה למטיבי לכת!
| | | | אני לומדת תיאטרון ובמסגרת לימודי הלתי לראות את - "קינג ליר",
גם אני כמו רוב התגבות פה חשבתי שההצגה הזו לא מובנת, מה שיצר שיעמום וחוסר ריכוז. אבל, כאשר הגעתי לכיתה וניתחנו את ההצגה יחד עם המורה גלתי דברים מדהימים ורעיונות מקסימים ויצירתיים של הבמאי הגאוני! "המלך ליר" היא הצגה שבשורשה היא אינה באה לרצות את הקהל.
היא קשה מבחינה תכנית ותוכנן- היא הצגה למטיבי לכת.
מי שלא חושב שהצגה אומנותית שהשכל צריך להתאמץ כדי להבין את הרעיונות שמאחורי הדברים מתאמיה לו, שלא ילך ...
ואני שמחה שסוף סוף (כנראה) יש לקאמרי מספיק כסף כדי להפיק הצגה אומנותית באמת מבלי להתחשב בהכנסת הקהל, כי בכל זאת תאטרון זה אומנות.
הוסף תגובה | | | | |
| 42. הצגה משעממת
| | | | איני מבינה למה עם כל כך הרבה ביקורות גרועות מתעקשים וממשיכים להציג הצגה כזאת. אתמול הלכתי ליראות אותה ומהתחלה עד הסוף פשוט השתעממתי, חיכיתי רק לסוף והסוף לא הגיע אז פשוט קמנו חברתי ואני לפני סוף ההצגה כי לא יכולנו להמשיך את העינוי, ופשוט יצאנו, דבר שמעולם לא קרה לי בהצגות אחרות. התפאורה הייתה משעממת וקבועה מההתחלה עד הסוף, המלך לבש סחבות, כולם צעקו, השחקנים לבשו בגדים ביזרים, ובנוסף האבא נגע לבנותיו במקומות צנועים. לו הייתי קוראת את הביקורות, מעולם לא הייתי קונה כרטיסים להצגה הזאת, שהיא בנוסף בלתי מובנת.
הוסף תגובה | | | | |
רינה , תל-אביב (17/09/2007) |
| 41. הצגה גרועה
| | | | מזמן לא ראיתי הצגה גרועה ומשעממת כל כך. שנים אנ י מנוי
לקאמרי וראיתי הצגות טובות ורעןת אבל לא כמלך ליר. אסון בבימוי וברב המשחק. כולם עוורים
בקאמרי? שלום קאמרי
הוסף תגובה | | | | |
איתן ז , בת ים (16/09/2007) |
| 40. זוועתי, ללא מטרה, נסיון לשבור גבולות בכח.
| | | | ההצגה היא פשוט נסיון לשבור גבולות בכח ללא מטרה אמיתית. אם משהו מוכן וידע להסביר לי למה לעזאזל נחוץ שחקן מאונן על הבמה, או שתי אחיות מתנשקות ויוצאות החוצה, אולי זה יגרום לי לשנות את דעתי.
הוסף תגובה | | | | |
| 39. חבל. הצגה גרועה ולא מתקשרת
| | | | יומרה ריקה מתוכן מאפינת את המלך ליר של סטרואה . העלילה הולכת לאבוד בבליל החלטות מופרכות וחסרות הגיון בימתי או תמטי. למה גלוסטר בעקבי אישה??? ככה. למה השוטה על סקטים?? כל מיני החלטות תמוהות שלא עובדות. פולק גרוע ובעיקר עילג. קרן מור צוווחת. ואי אפשר לדבר על כך בהערכות של משחק. חבל.
הוסף תגובה | | | | |
גיורא הורוביץ , תל אביב (22/07/2007) |
| 38. הצגה נדירה!
| | | | כל אחד נותן תגובה כאילו הוא מבקר הדור! אתם חסרי השכלה תיאטרלית ולא יודעים מה זו הצגה טובה. לכתוב תגובה בשפה גבוהה על כמה שההצגה היתה אוונגרדית ורדודה זו לא חוכמה כמו לביים את המחזה הזה בצורה כזו מיוחדת ונפלאה. אם אתם לא יודעים לפרש ולהבין הצגות אל תנסו, השתיקה באמת יפה לחכמים...
הוסף תגובה | | | | |
| 37. פעם ראשונה בחיים שיצאתי מהצגה באמצע (ללא תוכן)
| 36. ביזרי, חולני ולא ראוי לבמה כמו הקאמרי (ללא תוכן)
| 35. לצערי השתעממתי
| | | | ההצגה לא הצליחה להתרומם והשחקנים לא סחפו את הקהל בקיצור היה ארוך ומרדים
הוסף תגובה | | | | |
| 34. אוהד שחר רץ עם עקבים!!
| | | | המוזיקה הייתה ממש מוזרה ודרמטית (האמת שהיא הזכירה לי את "מלחמת הכוכבים" ולרגע הייתי בטוחה שהמלך יהפוך לדארת` וידר..), קרן מור גונחה במשך כל ההצגה. הדקות הראשונות של ההצגה מזעזעות, ארוך מידי.
אני מניחה שאני היחידה ששמה לב לעובדה שאוהד שחר רץ עם עקבים!! כל הכבוד לו!! ולרמי ברוך על הדאוינים עם הרולרס`!!
לצערי לא הרגשתי את השקחנים הותיקים (לדוגמת גורנשטיין שרוב הזמן עמד והיה גבוה).
מיכה חמוד מאוד בתפקיד!
אני רק שמחה שנכנסתי חינם ולא שלמתי שקל על זה...
הוסף תגובה | | | | |
| 33. קטסטרופה!!!!
| | | | הלכתי אתמול להצגה, לצערי מבלי לעבור על הביקורות מראש, ואכן שילמתי על כך בגדול.
פשוט זוועה, פצצת שיעמום !!!
הוסף תגובה | | | | |
| 32. בושה שלוקחים על זה כסף-תת רמה (ללא תוכן)
| 31. המלך ליר-ביקורת-שיקספיר-הקאמרי
| | | | בפעם האחרונה הוצג המחזה"המלך ליר" בארץ לפני כ 50 שנה בהבימה כשבתפקיד הראשי אהרון מסקין ובתרגומו של אברהם שלונסקי.
הפעם הבמאי הוא הגרוזיני רוברט סטורואה שגם עיבד ופירש פרוש מיוחד את המחזה על פי התרגום של דורי פרנס.לדברי פרנס נעשו בו שינויים רבים תוך כדי החזרות והנוסח העיברי הוא למעשה ``עיבוד גרוזיני שנעשה על פי תרגום לרוסית``.מכנים את המלך ליר טראגדיה של חרטה מאוחרת.המלך ליר מתחרט בדיעבד על מעשיו בתקופת שלטונו.
העלילה נעה בין שני מישורים.המלך מחליט לחלק את ממלכתו בין שלוש בנותיו בהתאם לאהבת כל בת אליו.גונריל-שירי גולן ורגן-קרן מור לאחר חנופה מקבלות את הממלכה כולה ויוצאות מיד נגד המלך בעוד אחותן הצעירה-אהובת המלך שאינה מוכנה לשקר מנודה מהירושה ונוסעת לצרפת.ליר נפטר מהאחריות אך רוצה להשאר עם הסמכות.
המלך הזקן והחלש ללא משענת ושלטון יוצא אל הטבע.
במישור השני הרוזן גלוסטר-אוהד שחר ושני בניו אדגר-מיכה סלקטר ואדמונד-עודד ליאופולד-בנו הממזר.
אדמונד יוצא נגד אחיו כדי להוריד את קרנו בעיני אביו וכך לזכות במלוא ההכרה כבן. הוא מסגיר את אביו כבוגד ומשתלט על רכושו.
אדגר מחליט לנדוד.
העיבוד של סטורואה חפשי ביותר.גם צורת הבימוי מיוחדת. אין זה בימוי שיגרתי בדרך המלך המקובלת.הוא הפך את ההצגה לספקטקל עם תפאורה מיוחדת במינה -מירן שבדליזה.בהפסקה שמעתי מישהו אומר-``סיגנון של שיגאון``כשהדגיש את הכיתוב ב`א`(שגעון-גאון)
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתה של שבדליזה מה היתה כונתה כשהעלתה על הבמה מנורות נאון צבעוניות,כסאות עם קשרים מיוחדים,נחשים מפותלים וכו. לא היתי אומר שהתוצאה היתה נאה ואסטטית.העלילה מתרחשת בארמונו של המלך ליר ולא כך נראה ארמון.כמו כן מה פשר התלבושות המשונות-אנה כרושצ`ובה בהם הולבשו כל השחקנים.
מדוע גלוסטר נועל נעלי אישה עם עקב גבוה ומדוע הוא מאופר.
כאשר ליר פוגש את אדגר המחופש בסחבות הוא שואל"הזה כל האדם.האדם הטבעי אינו אלא חיה עלובה ועירומה מהלכת על שתיים".האם זו היתה הכוונה לכל התלבושות המשונות-קטנות ואומללות האדם.משך כל זמן ההצגה מופיעים מכל פינה וחור על הבמה חיילים ומשרתים במדים משונים ומגוחכים מתהלכים ומסתובבים על הבמה או מצלצלים בפעמונים.
יש הקבלה מסוימת בין שתי העלילות.
בסוף הן ליר והן גלוסטר סובלים ובמקור מתים אם כי כאן המעבד משנה במקצת את הסוף.
ליר יוצא מדעתו כתוצאה מסיבלו. אדגר מתחפש לבלתי שפוי כדי לברוח.
הן ליר והן גלוסטר לא הבינו את ההבדל בין שקר לאהבת אמת.לשניהם חטא שהם משלמים עליו. ליר על התאכזרותו לקורדליה וגלוסר על חטא נעורים.
חלוקת הממלכה בין בנותיו לפי מידת האהבה שהפגינה כל בת כלפיו הביאה לחורבנו וסופו המר.
המלך המודע למצבו אינו בורח ממשיך לסבול ומוצא נחמה בשגעון.
ההצגה מתחילה כאשר במשך כ חמש דקות אין כל התרחשות על הבמה.אף אחד לא מדבר אין תנועה.כולם כאילו קפואים.לאחר זמן קצר ביותר כולם דרוכים ומחכים לבואו של המלך ושוב כחמש דקות לא קורה דבר על הבמה הכל סטטי לא זז ולא מדבר.
לא כל במאי יכול להרשות לעצמו לביים סצינות כאלו אחת אחרי השניה.
עם הופעתו הראשונה של ליר מרגישים שהוא מופרע בנפשו וזה קצת סותר את הסיבה לשגעון.
כל השחקנים הרבים ובראשם יוסי פולק משחקים היטב אם כי נראה לך שהמשחק חיצוני מנוכר ומאולץ.התרשמתי במיוחד ממשחקו של עודד לאופולד הפעלתן ההחלטי והנמרץ, התככן והאכזר שלא ריחם על איש.
לראות או לא לראות:אין זה שיקספיר במלוא מובן המילה אך ההצגה מענינת ומרתקת, אמנם קשה אך מחזיקה אותך דרוך לכל אורכה למרות הפגמים הרבים מכל הסוגים.אני לא אתנגד לראות אותה פעם נוספת.
נכתב על ידי elybikoret , 4/6/2007 01:25
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , tel aviv (05/06/2007) |
| 30. מעולם לא חשבתי שיצא לי להצמיד את המילה "גרועה" להצגה
| | | | המלך ליר של הקאמרי הצליח לעשות זאת, ובגדול. ההצגה פשוט לא עובדת. המשחק, לא מצליח לגעת. העיבוד ה"מודרני" להצגה מסתפק בשימוש בשפת רחוב וסלנג עדכני, שלא לדבר על מספר טעויות לשוניות במהלך ההצגה.
המוסיקה שמלווה את ההצגה מונוטונית להחריד ובסיומם של קטעים רבים נקטעת באמצעה באופן שצורם לאוזן.
וחלקים שונים במחזה שמנסים להראות "אומנותיים" יוצא שנראים "מגוכחים".
בקיצור פספוס אדיר, הצגה בינונית ומטה. חלק מהקהל יצא בהפסקה ולא שב, אני מבין אותו לחלוטין.
הוסף תגובה | | | | |
| 29. מה הרעיון מאחורי הגועל הזה?
| | | | לא הבנתי למה צריך קנט לאונן על הבמה כשרגליו בסד, ליצור סצנה של נשיקה בין 2 הבנות, שאינן מופיעות כלסביות. למה הסמרטוטים? והתפאורה עמוסת הניאונים, והקפיצות אל הגלריה וממנה? הרסו לי את ליר ואת שייקספיר. הצגה איומה.
הוסף תגובה | | | | |
| 28. פשוט זוועה!!!! (ללא תוכן)
| 27. הצגה טובה שיש בה הרבה
| | | | ההצגה משכנעת. תמיד לא הבנתי איך זה שליר מוותר על השלטון, ללא מניע נראה. בהצגה זו, כשרואים את המלך הגחמני, הילדותי, עם הצפור בכלוב, המשטה באנשים, נותן לכולם לחכות עד בוש עד שהוא מואיל בטובו לעלות לבמה - מבינים את הרעיון הילדותי שלולהעביר את השלטון, אך להשאר הקובע. פחות משכנע בהצגה זו הוא תהליך הפיכתן של שתי האחיות הצבועות למפלצתיות.
זו הצגה של במאי -כלומר הבמאי העמיד את השחקנים ככלים על לוח השחמט, קבע איך ישחקו,מה תהיה דמותושל כל שחקן -ולמרות זאת הצליחו רוב השחקנים לבנות דמות חיה עם אופי.
התפאורה, שנראתה כמו סתם בלגן יפה מלאה את תפקידה בבנית העלילה - מההתחלה יש חבלים רבים - תלויים מלמעלה משמאל לבמה, ליד החיילים העומדים כפסלים משמאל לבמה, במסעדי הכסאות שעל הבמה,ועוד - רמז לחבל תליה, שייעשה בו שימוש בהמשך, ורמז למוות, שיגיע בסוף.
יש משמעות לעליים בהצגה זו,ואני לא הצלחתי להבין מהי. יש מגגון זוגות נעחייל ומגפיים. יש ייחף, יש הצועד עם נעל אחת בלבד, יש ההולכים עם שתי נעליים בצבע שונה. האם רצה הבמאי לומר שאדם, שאיננו מצוי במקום ובמצב שהוא צריך להמצא בהם, כמוהו כמי שנועל נעליים לא מתאימות? אולי יימצא מישהו שיסביר לי?
ועוד כהנה וכהנה יש בהצגה זו. זה לא אומר שאין בה מגרעות אז מה? - אביבה
הוסף תגובה | | | | |
אביבה , גוש דן (02/06/2007) |
| 26. הצגה טובה
אביבה , גוש דן (02/06/2007) |
| 25. יויסי פולאק -נהדר
| | | | הצגה מענינת בימוי מאוד מענין ומפתיע בעיקר ברלוונטיות
תפאורה עכשוית
יוסי פולאק הוא פשוט מלך אמיתי
כן ירבו שכמותו
קרן מור היא האחת והיחידה נטע חלשה יחסית לדמות המלצה קלאסיקה חבל להפסיד לאובי תיאטרון
הוסף תגובה | | | | |
| 24. במילה אחת איום!!!
| | | | עוד הפקה גרועה של תאטרון הקאמרי..
לא הבנתי מילה ממה שהמלך "ליר" ניסה להגיד ..לתלמידי שנה ב בבית צבי יש דיקציה יותר טובה.
ואיזה עיברית עילגת..
לסיכום בזבוז כסף ובעיקר בזבוז זמן.
שוב הקאמרי אכזבו..וזה קורה הרבה לאחרונה.אולי הגיע הזמן להחליף את ההנהלה ואת האנסמבל. נמאס.
הוסף תגובה | | | | |
אודי , תל אביב (29/05/2007) |
| 23. המלך לעטוף בלירה ולזרוק
| | | | לא חכמה להגיד גאוניות. אולי תסביר מהי הגאוניות בהצגה זו , כדי שגם אלו שלמדו תאטרון באוניברסיטה יבינו.
לא הבנתי את ההתנשאות והזלזול בבית ליסין. למה ההצגה "שמנה" שהועלתה בקאמרי היא הצגה מכוננת ?
הוסף תגובה | | | | |
| 22. מי שלא מסוגל להעריך גאונות תיאטרלית...
| | | | ... שילך לראות הצגות של בית לסין. השאר - לכו לראות את ליר. גם אם לא תאהבו - זאת תהייה החוויה המשמעותית ביותר שתחוו השנה בתיאטרון.
הוסף תגובה | | | | |
אחד שיודע , תל אביב (14/05/2007) |
| 21. לא כל כך נורא
| | | | לאחר ההפסקה שמנו לב שחלק מהקהל לא חזר לאולם. אפילו לא עלה בדעתנו לצאת באמצע.
ךדעתי, התפאורה מצוינת ומעניינת. התאורה אוונגרדית.
התלבשות מסמרטוטים. הבימוי מעולה. יוסי פולק מתאמץ מאד וגם מצליח לשכנע (אבל למה הוא צורח? - חבל על מיתרי הקול) קרן מור משכנעת.
ישנה סצנה בה יוסי פולק מאיים בהתאבדות והוא מכניס את צוארו ללולאת חבל התליה, כאשר הוא עומד על כסא. תאונות קורות ואם הכסא ימעד אזי......(גם דודינה ב"מדאה" של גשר לא העריכה שתמעד).
בסך הכל נהנינו ואנחנו ממליצים לראות
הוסף תגובה | | | | |
| 20. ההצגה הגרועה בחיי !!!!!
| 19. המלך ליר
| | | | ההצגה הייתה כל כך משעממת ,יצאנו בהפסקה ולא חזרנו. משחק גרוע, , לקח כמה דקות עד שהתחילו לדבר , הדיבורים היו רק צעקות, הבמה חשוכה. ההצגה כל כך מדכאת שאי אפשר היה להתייחס לחכמה השקספירית. הדעת הייתה מוסחת בגלל תפאורה מנוכרת, מוזיקה קשה ומעל הכל משחק לא טוב או ליתר דיוק : גרוע. כמה אפשר לצעוק , כמו שמעלים מחזה בכתה ח`(למרות שהשחקנים מקצועיים). גם כך המחזה מדכא אז למה להכביד בכל האלמנטים האחרים.
כדי לא להפריע לצופים האחרים החזקנו מעמד עד ההפסקה וגם זה עלה בסבל ובחוסר שקט לא רק של הנפש אלא גם הגוף כולו התפוצץ.
איפה "המלך ליר" ואיפה "אנטיגונה" ו"המלט". אפשר גם אחרת.
חבל על הערב.
הוסף תגובה | | | | |
| 18. תחזירו לי את הכסף - הצגה דוחה בימוי זוועתי.
| | | | לא מבין איך הצלחתי להחזיק שעה וחצי עד המחצית, זוגתי נרדמה ואני מתבונן בשעון בחוסר עניין מייגע. יצאתי עייף.
הוסף תגובה | | | | |
| 17. תגובה לאחר צפיה
| | | | מזמן לא נהנתי מהצגה,כמו אתמול.
התפיסה,הפירוש,הבמוי היו יוצאים
מהכלל.משחק ממש אלוהי,במיוחד
יוסי פולק.תןדה גדולה לקמרי!!!
HAIMN@AVI-AD.CO.IL
הוסף תגובה | | | | |
נוימן חיים , תל אביב (14/05/2007) |
| 16. הצגה פלצנית ויומרנית
| | | | כל כך הרבה ציפיות - וכל כך הרבה אכזבות.
אפשר להגדיר את ההצגה הזאת במילה אחת - פלצנות.
שייקספיר מתהפך בקברו לנוכח הבהמיות, הגסות, האובר-מתוחכמות והבוהמייניות המעושה של אחת מיצירותיו הגדולות.
חבל. לעומת המלט המושלם של הקאמרי ואיתי טיראן - המלך ליר נראה כמו הצגת פרינג` של סטודנטים שמנסים לזעזע ולהיות חתרניים בכוח.
הוסף תגובה | | | | |
יואב , תל אביב (14/05/2007) |
| 15. וולגרי ומשעמם
| | | | לא יאומן איך הצליחו להרוס סיפור משיא הקלאסיקה ולהפוך אותו למחזה מביש ווולגרי ועוד עם צי של שחקנים עם כל כך הרבה פוטניאל. תפאורה נוראית, סאוונד מחריד, בקיצור סבל אחד גדול.תחסכו מעצמכם...
הוסף תגובה | | | | |
| 14. מיותר ובכל זאת כולם ילכו. איזה בזבוז!
| | | | כולם ילכו, כי איזה חובב תיאטרון מושבע לא ילך לראות "המלך ליר"? זהו עיבוד רע של שקספיר מעולה.במה דוחה, תלבושות מכוערות, העמדה גרוע למעט מעמד אחד מפתיע. ההחמצה הכואבת ביותר - דמות הליצן. שתי הבנות - קריקטורות, קורדליה מקוצצת בטקסט, אנמית וחד ממדית בעיצוב, בקיצור, לא קיימת. גלוסטר, מה זה? עוד קריקטורה. יוסי פולק, שחקן ענק ואינטליגנטי מכלה את כשרונותיו בשרות בימוי שהמילה היחידה המשקפת את הנעשה על הבמה היא בזיון(לשקספיר,למחזה, להקאמרי, לקהל) . גרסה כזו ניתן אולי לראות במדינה שבה מועלה "המלך ליר" לפחות אחת לעשר שנים. אז מותר להציג גם משהו ביזארי שכזה. אבל אחרי שתיקה כואבת של התיאטרון העברי במשך 50 שנה, ממש לא מתאים! מתוכן ל25 הצגות בלבד. רמאות קצרת ימים.
הוסף תגובה | | | | |
ישראל , ת"א והסביבה (13/05/2007) |
| 13. השחקנים כולם מצוינים אבל ההצגה לא טובה
| | | | מייגע, גרנדיוזי, ולא זורם.
לא היה טוב. חבל לראות קאסט כל כך גדול וטוב מתבזבז...
הוסף תגובה | | | | |
אלון , תל אביב (13/05/2007) |
| 12. שייספיר כאבסורד רע
| | | | רוברט סטרואה בא במטרה להפוך מחזה של שייקספיר כאבסור, שזהו פש לשייקספיר, אבל מתקבל (בתנאי שהוא טוב). התפאורה והתאורה מדהימים, וזהו. הבימוי לא נותן חופש לשחקנים, ואלה שכן מקבלים חופש לא מוצאים את מקומם (קרן מור ושירי גולן מוקצנות ברמה מגוחכת ומיניות בצורה מוגזמת, פולק, גרטי, סלקטר וגורנשטיין די ריקים ועושים דמויות מינימליסטיות למדי).
זו הצגה שמשתמשת בבמה כדי לדון במחזה ולהציג את העקרונות שהתפרשו ממנו בצורה מוגזמת שמבחינה תיאטרלית היא אסון.
הוסף תגובה | | | | |
אור ג , חדרה (13/05/2007) |
| 11. הצגה מצויינת
| | | | משהו שונה וייחודי. נוגע, רלוונטי, חכם...
בימוי נפלא, שחקנים נהדרים.
ההצגה מעלה הרבה עניין ומחשבה.
חייבים לראות.
הוסף תגובה | | | | |
| 10. תיקון עוול
| | | | עשיתי עוול לתלבושות ולאיפור המדהימים ביופיים שמוסיפים נופך גרוטסקי ל- show.
זהו העניין. מאחר והתוכן באמת טראגי ושובר את חלום היוהרה נוצרה כאן איזו סתירה.
זה המשך לתגובה שלי הקודמת.
הוסף תגובה | | | | |
רות1 , תל אביב (07/05/2007) |
| 9. מרשים ומיוחד
| | | | הצגה מאוד מושקעת ומרהיבה, מעניינת, מרשימה ועשוייה היטב.
אמנם המערכה הראשונה עוד לא מהודקת דיה (ההצגה נפתחת בסצינה של 10 דקות `מתות` ממש של פנטומימה איטית ומיותרת) - אבל ההנאה מושלמת, ומדובר בהצגה שבהחלט משאירה חותם על הצופה: בגלל המחזה הרלוונטי, בגלל הפרשנות המעניינת, בגלל המשחק המרשים - בעיקר מצידם של יוסי פולק וקרן מור שמפתיעה בשילוב מעניין בין הדמות הקומית הקבועה שלה לדמות השייקספירית הקלאסית.
אמנם יש סצינות בהן הפרשנות קצת מרחיקת לכת מדי (אורגיה במקום ישיבה לתכנון המלחמה, לדוגמה) אך בשורה התחתונה: הפקה ייחודית ונדירה במחוזותינו שבהחלט מצדיקה ריצה לקופה...
הוסף תגובה | | | | |
| 8. המלך עירום !!!
| | | | איך אפשר לייחס את ההצגה הזאת לשיקספיר? אין כל קשר בין השנים !
הצגה גרועה, במאי שצריך טיפול פסיכיאטרי (מספיק לסגוד באופן עיוור למי שפעם היה יוצר גדול ועכשיו בימויו בלתי מובן, וזאת בלשון המעטה).
משחק מנוכר ומרוחק ואינו מעביר את המסר שאמור להעביר.
מסכנים השחקנים. ניכפה עליהם בימוי מוזר.
מתקשה להבין את מגיב מס. 2.
את ההצגה בה נכחתי לא הייתי מכנה בשום פנים באופן כ"הצגה נהדרת"...
הוסף תגובה | | | | |
חובבת תיאטרון מאוכזבת מאד , גוש דן (07/05/2007) |
| 7. טוטאלי וייצרי
| | | | מופע(בכוונה המילה `מופע`) טוטאלי וייצרי מאוד.במוי מדהים ומפתיע וכך המשחק.
ובכל זאת גלישה לנמיכות ולוולגאריות, האם זה הכרחי? חסם את התרגשותי.
הוסף תגובה | | | | |
רות , תל אביב (06/05/2007) |
| 6. הצגה נהדרת
| | | | לא הכל עובד, אבל מה שעובד הוא לא פחות מנהדר. הצגה שנושקת לגאונות. חובה לראות.
הוסף תגובה | | | | |
דניאל , רעננה (06/05/2007) |
| 5. הצגה מהממת אך במערכה הראשונה היא לא זרמה
| | | | המלך ליר ומשמעויות המחזה רלוונטיות עד היום, אך המערכה הראשונה, לא זרמה, וגרמה לי הרבה ספקות בקשר להמשך, בדרך כלל אני פורשת לאחר מערכה זו. אתמול החלטתי להשאר גם למערכה השניה ונהניתי.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. אכזבה גדולה
| | | | המלך ליר הוא אחד המחזות האהובים עליי. אני יודעת שקיים קושי גדול לביים אותו, אך עם זאת ההפקה בקאמרי הייתה מייגעת ולא הצליחה לגעת בי. הבימוי גרם לתחושה של אינוס הטקסט.
הוסף תגובה | | | | |
| 3. הצגה מהממת
| | | | ראיתי אתמול ולא יכולתי להפסיק לחשוב עליה. מחזה בימוי ומשחק מהמעלה הראשונה. סוף סוף משהו שכדאי לצאת בגללו מהבית..
הוסף תגובה | | | | |
| 2. כן...נכון....
| | | | טוב לפחות מיקי גורביץ' יביים אותלו בחאן!!
הוסף תגובה | | | | |
| 1. שיישמר הסטטוס קוו
| | | | למי שלא ידע עד כה, שקספיר שייך לעמרי ניצן. וכיוון שיכולות הבימוי של מר ניצן מאוד גבוליות, יש להביא במאי שלא מהארץ לצורך בימוי מחזותיו של ויליאם. ככה גם אם מישהו יעשה את שקספיר יותר טוב ממנו, לפחות הוא לא יהיה מהארץ. כדי שלא נדע עד כמה המלך עירום יש להביא תופר מיוחד מחוץ לארץ!
אך אנא התנחמו, דור בא ודור הולך...
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|