|
|
|
בית הספר בית-צבי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: עידו ריקלין , אורי בוסתן מוזיקה: דורי פרנס תאום אמנותי: עמיר ברנר תחקיר ועריכה: אורן דר |
הופעה ראשונה: 23 במרץ 2007
|
|
|
|
עפ"י "סביב העולם בשמונים יום" מאת ז''ול ורן
ז''ול ורן כתב ספר הרפתקאות מדהים על אדם שעושה את הבלתי-אפשרי. היום אנחנו מקיפים את "אירופה הקלאסית" ביומיים, ונוסעים להודו כלאחר-יד – המסע הנועז של גיבורי הספר, יכול להתבצע ביממה אחת. אבל דבר אחד לא השתנה מאז – הרצון האנושי לשבור שיא, להיחלץ משגרת היום-יום, לחוות, פעם אחת בחיים, את ההרפתקה הגדולה של יציאה למסע, של העזה גדולה, עד סכנת חיים, ואולי גם אהבה גדולה מהחיים.
זה היה המפתח והמנוע של פרויקט "אובססיה" – לגעת בליבו של הסיפור, בתשוקה ובחזון הנועז, שמדברים אל כולנו עד היום, מעבר לתפאורות הענק ולסצנות הראווה שבסרטים. ולשם כך פיתחנו אובססיה משלנו – להצליח "להקיף את העולם" בלי פריט אחד של תפאורה. בלי רכבות, אוניות, פילים וכדורים-פורחים. שמונה שחקנים, המסתמכים רק על גמישות הדמיון והגוף כדי להביא את הסיפור הקלאסי בלבוש חדש וסוחף.
זה המסע הגדול ביותר שנערך אי-פעם - ההתערבות הגורלית, הג''ונגלים, סופות השלג, הסערות בלב-ים –
וגם המסע על במת התיאטרון החשופה, אל הקסם שבסיפור נפלא באמת.
משתתפים:
פיליאס פוג ערן מור
ז''אן פספרטו ניר רווח
הבלש פיקס עירד רובינשטיין
אאודה מיטל שטרית
אנדרו סטיוארט (ותפקידים נוספים) אלון אורבך
ג''ון סאליבן (ותפקידים נוספים) גיא אלון
גותייה ראלף (ותפקידים נוספים) דב גפן
קונסול בסואץ (ותפקידים נוספים) אסף בן חיים
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (10 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 10. אובססיה הפקה מאי 2008
| | | | בהצגה אובססיה אנו מטיילים ברחבי הגלובוס ואני תוהה שאם אחפש לא אמצא צוות כל כך מוכשר של שחקנים כמו שהתקבצו בהפקה זו .
במשחק , באקרובטיקה ובאוירה המיוחדת.
צוות השחקנים עושה כמיטב יכולתו וכשרונו כדי להעניק לנו הצופים חוויה יוצאת דופן ומיוחדת במינה שמותירה אותנו הצופים נפעמים שמחים ונרגשים.
בתום ההצגה התאפקתי שלא לעלות וללחוץ את ידו של כל שחקן וידה של השחקנית המוכשרת.
כצופה שלוחה תודה אישית למשתתפים המוכשרים ערן,ניר, עירד,אלון,גיא,דב, אסף ומיטל
הוסף תגובה | | | | |
איציק גיני , (13/05/2008) |
| 9. כנסו!!!!!!!!!!!!!!!!!
| | | | אני בכלל לא הייתי אמורה לראות את ההצגה, אבל בגלל שאחד השחקנים בהפקה שאני הייתי אמורה לראות היה מאושפז אז זכיתי לראות את אובססיה (וגם את פנטזיה..אבל זה לא קשור)...ערן מור היה מדהים התפקידים המשניים היו מדהימים, אאודה היית יוצאת מן הכלל...פשוט נפלא..בית צבי עוד כמה שנים וגם אני אבוא ללמוד שם בע"ה...
הוסף תגובה | | | | |
| 8. תיקון טעות
| | | | על מנת לא לעשות עוול לשחקנים בביקורתי שלעיל: הביצוע של גיא אלון בתור ג`ון סאליבן בסצנות הפותחות את המחזה היה מנייריסטי לעומת תפקידיו האחרים שביצע בחן רב. ודב גפן שידר המון כנות, חם והומור בעיקר בתור המלח הצעיר.
הוסף תגובה | | | | |
הדס , בני ברק (14/01/2008) |
| 7. אובססיה
| | | | ראיתי את ההצגה ביום שבת 12.1.08 והתרשמתי קודם כל מהעיבוד ועריכת הטקסט שהוציאה את המיטב מהסיפור מבלי לשעמם. האם ריקלין גם תרגם? חבל שאין קרדיט עבור התרגום בתכניה.
רעיון מקסים לביים בלי תפאורה ולהפוך את גוף השחקנים לתפאורה דינמנית ופועלת. ניכרת עבודת אנסמבל מאומצת וממושכת. מה שכן, באשר לבימוי הטקסט בפי השחקנים (בעיקר בתחילת ההצגה) הרגשתי שיש יותר מדי הפרזה כגון ניתוק הברות בין מילים והדגשתן שלא לצורך... לפחות הדבר נעלם בהמשך. . כנ"ל לגבי המיזנסצנות הפיזיות, שחלקן נראו לי כתרגילי ראווה ללא צידוק דרמטי וחבל על המאמץ של השחקנים. באשר לסצנת הקרקס גיא אלון היה מאוד מדויק, אבל יתר השחקנים פשוט לא השתמשו במסכה ובגוף כלל והמיזנסצנה בלעדי גיא היתה יכולה להיות שרירותית לחלוטין.
הסצנה של הסערה באוקיינוס - מקסימה! המשחק של ערן מור וניר רווח היה מדויק ונקי מאוד. גיא אלון בתור גותייה ראלף אימץ מניירות שלא נראו לי כנות. לעומת זאת ביתר התפקידים הוא היה נפלא, בעיקר בתור הגבירה היפנית והכרטיסן האמריקאי - כל תנועה והגשת הטקסט היו מדויקים להפליא. גם גיא גפן שדר כנות ומשחק לא מופגן יתר על המידה, ובעיקר הצחיק מאוד. שילוב השפות היה אמין וכן בפי השחקנים, אולי למעט משיכת ההברות ההודיות שנשמעו כמו סטנד אפ וסטראוטיפ. .. התלבושות היו יפות ופונקציונליות וגם החלל הריק וכן השימוש הדרמטי בשטח הבמה וחוץ במה. המוסיקה והתאורה שמשו לדעתי יותר כרקע מאשר כאמצעים דרמטיים וחבל....
בסך הכל - מאוד נהנתי ועם טיפה יותר ליטוש אני מקווה שימשיכו להציג עוד זמן רב .
בהצלחה.
הוסף תגובה | | | | |
הדס , בני ברק (12/01/2008) |
| 6. חגיגת משחק משובחת
| | | | הצגה שמביאה לידי ביטוי את היכולות הוירטואוזיות של רוב השחקנים.
ההצגה משלבת משחק, התעמלות וליצנות ויוצרת מסע מרתק המגרה את הדמיון.
להסתובב מסביב לעולם בשעתיים ולחוש את האוירה של כל המקומות ללא תפאורה כמעט נשמע בלתי אפשרי - אבל בתאטרון הספריה חושבים אחרת וכנראה צודקים.
זו הצגה שמעמידה את השחקנים במקום מסוכן מאוד שממנו אפשר או ליפול לקרשים (תרתי משמע בחלק מהסצינות) או להמריא והם ממריאים לשמיים הכי הכי גבוה שאפשר.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. תפקידי משנה מעולים
| | | | הצגה מצוינת. ראויים לציון מיוחד גיא, אלון דב ואסף בתפקידי המשנה שעושים עבודה נהדרת ומוכיחים את האמרה הידועה ש"אין תפקידים קטנים". כל אחד מהארבעה מגלם בוירטואזיות דמויות שונות ומשונות, רובן משעשעות וחלקן בלתי נשכחות. כל הכבוד
הוסף תגובה | | | | |
רועי , תל אביב (11/10/2007) |
| 4. מפתח את הדמיון בצורה מטורפת
| | | | אחת ההצגות הטובות שהייתי בהן.
ערן מור עושה עבודה מדהימה.. וכמובן כל שאר השחקנים.
התאפשר לי לראות במוחי את כל המקומות הנפלאים שם ביקר פיליאס
שיהיה בהצלחה
הוסף תגובה | | | | |
| 3. למספר 1- משעמם בחיים,אה?:) (ללא תוכן)
| 2. אובססיה-ז`ול וורן-ביקורת-בית צבי
| | | | פנינה של הצגה.
הסופר הצרפתי ז`ול וורן שהיה חלוץ ספרי המדע הבדיוני כתב ב 1872 את הספר"מסביב העולם בשמונים יום" שנראה כפנטזיה באותם הימים אך כדבר מובן מאליו או מיושן בימינו.עידו ריקלין עיבד וביים את הספר ומגיש לנו הצגה נפלאה בשם"אובססיה"
העיבוד והבימוי מקסימים.ההצגה מלאת ענין,מתח,רגשות,המצאות בימוי מקוריות נפלאות.ריקלין הפך את שחקניו גם לתפאורה,אקרובטים,לוחמי קרבות פנים אל פנים,הודים,סינים ומה לא כיד הדמיון הטובה.דרוש כושר גופני פיזי רב בנוסף לכשרון משחק כדי להשתתף בהצגה זו והתוצאה מעולה ומענינת.
שתי דוגמאות מהשפע המצאות בימוי ותפאורה.תא ברכבת.ארבעה בחורים כמעט שוכבים על הארץ עם רגליים למעלה והנוסעים יושבים על כפות הרגליים כעל כיסא.הם מתנדנדים בקצב נסיעת הרכבת והתוצאה נפלאה.
סערה,סירה משחקנים ומים מדליים נזרקים על פרצופי המפליגים.נהדר ואורגינלי.(מיסכנים השחקנים)
משחקם של פספרטו-ניר רווח במבטא הצרפתי יוצא מהכלל,הוא מסור לאדונו,רגשן,צמוד לו.אדונו-פיליאס פוג-ערן מור גנטלמן בריטי אמיתי,דיקן,קר מבחוץ אך נשמה חמה מבפנים.יש לו אובססיה מוזרה לדיקנות(מכאן גם שם המחזה)ובכל זאת הוא מוכן להקריב הכל ואת מטרתו מרוב דאגה למשרתו .הבלש פיקס-עירד רובינשטיין מהסקוטלנד יארד נאמן למשרתו לא מרפה מפוג``כמו כלב משוגע``.כל השלושה טובים מאוד,מגלמים טיפוסים שונים בכשרון רב ותענוג לראות את משחקם.
גם אאודה-מיטל שטרית משחקת ברגש מראה את אהבתה ודאגתה לאיש שהציל אותה ולו חייבת את חייה.
הסיפור אמנם ידוע אך בכל זאת הנה הוא בקיצור נמרץ.
פוג דייקן כרוני מפטר את משרתו כוון שמי הגילוח שהגיש לו היו קרים מהטמפרטורה המקובלת.הוא שוכר את פספרטו-פרוש השם מצרפתית -עובר בכל מקום.פוג מתערב שיכול להקיף את העולם בשמונים יום ויוצא מיד למטרתו ומטרה זו הופכת לאידאה פיקס ולא עוזבת אותו. הוא מתעלם מעובדות עד שהוא מגשים את מטרתו.
בדרך הם עוברים הרפתקאות שונות,בלש החושב אותו לגנב מנסה לעצור אותו ,פוג מציל אישה משרפה פולחנית ובסופו של דבר מגיעים חזרה ללונדון באיחור אך מיד מתברר שטעו בחישוב הימים כי שכחו שכדור הארץ מורכב מ360 קוי אורך דימיוניים ומעבר מקו לקו מקצר את היום ב 4 דקות לכן הם הגיעו בעצם ביום ה79 ולא איחרו.בשניה האחרונה פוג זוכה בהתערבות לא לפני שמתחתן עם ההודית שהציל.
ההתמדה,האמונה ברעיון,הדבקות במטרה,התעלמות מכוונת מעובדות מסוימות הביאו להגשמה.
לראות או לא לראות: הצגה מומלצת ביותר הן בגלל הבימוי המקורי,הן בגלל המשחק המצויין והן כדי להזכר בסיפור כל כך ידוע.
נכתב על ידי elybikoret , 1/4/2007 08:33
elybikoret@gmail.com
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , tel aviv (01/04/2007) |
| 1. מעולה!!!
| | | | שחקנים מוכשרים שמגלמים מספר דמויות, עבודת גוף מרשימה, בימוי מעולה!
מפתיע בכל רגע, מעניין עד השניה האחרונה.
תודה לכם! נהניתי.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|