|
|
|
אורחים |
|
|
|
|
|
INTRODANS |
להקת המחול אינטרודאנס |
|
|
|
|
|
|
להקת המחול ההולנדית אינטרודאנס בביקור ראשון בישראל.
אינטרודאנס נחשבת לאחת משלוש להקות המחול המובילות בהולנד, והיא פועלת בחסות הנסיכה ההולנדית מרגריט, אחותה של המלכה האם ביאטריקס. הלהקה נוסדה ב-1972 על-ידי טון ויגרס והנס פוקין בעיר ארנהם שבמערב הולנד. מנהלי הלהקה מקפידים על רפרטואר המשלב יצירות מופת שהפכו לקלאסיקה לצד יצירות עכשוויות של כוריאוגרפים צעירים ומובילים.
בביקורה תציג הלהקה מופע עשיר שבמרכזו היצירה "המשיח", כוריאוגרפיה של אד ווב ליצירתו המפורסמת של המלחין האנגלי בן תקופת הבארוק, גיאורג פרידריך הנדל. בעבודה זו יצר ווב, הכוריאוגרף עטור הפרסים של הבלט ההולנדי, מחול של ניגודים ויזואליים: לבן ושחור, אור וחושך, טוב ורע, יחיד וקבוצה, תוך שהוא ממזג את הבלט הקלאסי עם הפולקלור הקריבי.
כמו כן תבצע הלהקה שרשרת יצירות בסגנון ניאו-קלאסי עכשווי של הכוריאוגרפים הבולטים באירופה.
"כוכב נופל" (Fugaz), לכוריאוגרפיה של גאיטנו סוטו מברצלונה, כוריאוגרף הבית של הלהקה, שבעקבות הצלחתו המטיאורית הפך לאחד היוצרים המבוקשים באירופה ובארה"ב). היצירה תבוצע לצלילי מוזיקה של גורדייף, מיסטיקן ומורה למחול ממוצא יווני ארמני. זוהי יצירה עתירת רגש ומסתורין, עוצמה, תשוקה ומורכבות פסיכולוגית, מחווה של הכוריאוגרף הספרדי סוטו לאביו.
"מעבר" (Passage), כוריאוגרפיה של טון ויגרס למוזיקה של כריסטופר ויליבלד גלוק, אחד החשובים במלחיני האופרה בתקופה הקלאסית. הריקוד נוצר במקורו לבקשת אחד התעשיינים העשירים בארנהם, שביקש לציין את פרידתו מהחברה שבה עבד שנים רבות ואת המעבר לעבודה אחרת.
"הברבור הגווע" (The Dying Swan) היא יצירה נוספת במופע, שבה השכיל הכוריאוגרף האיטלקי מאורו דה-קנדיה ליצור ביצוע עכשווי על-ידי רקדן גבר לסולו הבלט הקלאסי המפורסם למוזיקה של המלחין הצרפתי סן-סנס. המחול נוצר ב-1907 עבור הרקדנית האלמותית אנה פבלובה על-ידי הכוריאוגרף מיכאל פוקין, והוא נחשב לאחת מיצירות המופת של עולם המחול בכלל ושל הבלט הקלאסי בפרט. דה-קנדיה הוא אחד הכוריאוגרפים העכשוויים הפוריים והמצליחים ביותר כיום בהולנד ובגרמניה.
"אובדן הגוף" (Cor Perdut) מאת הכוריאוגרף הספרדי הידוע נאצ'ו דואטו הוא מחול לשיר נשמה אנדלוסי המבוצע על-ידי הזמרת הקטלונית מריה דל מר בונט. יצירה זו, כיצירותיו האחרות של דואטו, הינה מוזיקלית מאוד ומבטאת את אמונתו של דואטו כי המוזיקה היא נקודת המוצא ליצירת מחול ואף קודמת לריקוד עצמו.
"הוויכוח" (Debat) מאת טון ויגרס למוזיקה של פליירק היא דו-שיח תנועתי בין שני רקדנים המתפתח ומתרחב לוויכוח כללי שבו משתתפת כל הלהקה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|