|
|
|
בית ליסין |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאת: ווילי ראסל נוסח עברי: דניאל אפרת בימוי וכוריאוגרפיה: גלעד קמחי ניהול מוזיקלי: אמיר לקנר תעתוק וניהול מוזיקלי: ערן עצמון תחקיר ועריכה: מוני מדניק תאום אמנותי: אורי מורג |
משתתפים: מיה דגן , עידו רוזנברג, נדב נייטס, חייקה מלכה , יוסי טולדו , קרן מרום, דור אוחיון ,יעל יקל, אדיר מור, עומר זמרי |
הופעה ראשונה: 17.11.11
|
|
|
|
הוכחה נוספת לעוצמה הרגשית שז'אנר המחזמר אוצר בתוכו: מיקי ואדי, תאומים שהופרדו בלידתם, חוזרים ונפגשים כעבור שנים מבלי לדעת את מוצאם, וגילוי האמת מוביל לסוף מפתיע. המפגש הגורלי מתרחש בליברפול של שנות החמישים והשישים במאה העשרים.
יופיו ותחכומו של המחזמר נובעים מהשימוש שהוא עושה במוטיבים קלאסיים של הטרגדיה היוונית ובשילוב שבינם לבין העיר ליברפול, גיבורה נוספת ביצירה הזו, המתנהלת באירוניה בריטית טיפוסית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (17 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 17. מחכה כבר להצגה נוספת
| | | | מתי תעלה שוב ההצגה או ימכרו דיסקים של ההצגה
הוסף תגובה | | | | |
פלר , תל אביב (12/08/2014) |
| 16. הצגה "הצגה"
| | | | תודה על הערב הניפלא תודה לשחקנים הנהדרים והמוכשרים,תודה על הכל היה מאד מאד יפה!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 15. הצגה "הצגה"
| | | | תודה רבה על ערב ניפלא לשחקנים המוכשרים הייתם ניפלאים ומרגשים,למוסיקה הנעימה לכיאוגרפיה
הוסף תגובה | | | | |
| 14. חוויה נדירה!
| | | | אין מילים לתאר את העוצמות. תפאורה, שחקנים מהשורה הראשונה, מיה דגן עוצרת נשימה, מקהלה מדהימה, פשוט עונג צרוף.
כאחת המכורה למחזות זמר וראתה כבר פעמיים בלונדון אחים בדם, ישראל יכולה להיות גאה שעמדה בקריטריונים בינלאומיים. אני מסירה את הכובע ואומרת תודה על ערב שכולו הנאה.
הוסף תגובה | | | | |
מיכל , רעננה (21/01/2012) |
| 13. המספר מזעזע (ללא תוכן)
אביבה , תל אביב (05/01/2012) |
| 12. לנורית.
| | | | זאת את שנעצרת. ההצגה מלאה רגש צרוף. משהו בך התקלקל, כנראה, במרוצת השנים.
הוסף תגובה | | | | |
| 11. לנדב נייטס זט לא הפקה ראשונה!!! (ללא תוכן)
| 10. "אחים בדם" לא מצליח ממש לרגש – הוא נעצר בדיוק במקום ששם מתחיל הרגש
| 9. הצגה מדהימה ומרגשת - אחת הטובות שראיתי
| | | | מזמן לא נהניתי כל כך בהצגה. משחק מעולה ומרגש, תפאורה מעולה, וסיפור יפה ומעניין.
ההצגה נגמרה אחרי חצות, אבל לא הרגשתי את הזמן. בסוף ההצגה הקהל לא הפסיק להריע.
למגיבים 1+3: יש מספיק אנשים שלא ראו את המחזמר הזה, עובדה שהאולם היה מפוצץ.
אני לא ראיתי אותו בבית צבי, ואני שמח שנפלה לי הזכות לחוות אותו.
הוסף תגובה | | | | |
| 8. "כמו מרילין מונרו" - קסום, נפלא וטרגי
| | | | גילוי נאות : אני מכורה למחזות זמר.
אני כותבת את זה כדי לחדד את העובדה שזה לא אומר שכל דבר "עובר" אצלי למרות שאני אוהבת את הז`אנר הזה כל כך.
הסיפור כשלעצמו הוא סיפור פשוט שמתאים לדרמה טובה, גב` ג`ונסטון, אישה מהמעמד הבינוני, שנאבקת לשרוד, נאלצת למסור את אחד מילדיה כדי להעניק לו חיים טובים יותר.
החיים מתגלגלים ככה, כמו שרק החיים יכולים והתאומים שהופרדו בלידתם נפגשים במקרה והופכים לחברים הכי
טובים, ל"אחים בדם" בלי לדעת על כך שהם אחים.
אני לא אהרוס לכם את הסיפור, ואת מה שקורה בו, אבל אני אגיד ככה : זו אחת ההפקות הטובות ביותר שעלו על הבמה בישראל וטבוע עליה החותם של בית לסין ובגדול.
היכולת לקחת סיפור אנושי, דרמתי, "מהחיים" כביכול ולהפוך אותו למחזמר, היא יכולת מופלאה.
נתחיל מהתרגום הגאוני של דניאל אפרת, שכל דבר שעשה עד היום הפך לזהב ("אביב מתעורר" לדוגמא), פשוט עבודת מופת.
הבימוי המבריק של גלעד קמחי והיכולת שלו לתזמר הצגה בצורה יוצאת מן הכלל ולגרום לצוות ענק של שחקנים
לעבוד בתזמון מושלם כלהקה ולהיראות על הבמה ולנכוח בצורה משמעותית וזה נכון גם לגבי הקורוס בדיוק באותה מידה כמו לגבי השחקנים הראשיים.
הניהול המוסיקלי הנהדר של אמיר לקנר והכוריאוגרפיה המדוייקת והנפלאה של עוז מורג.
התפאורה, התלבושות, התאורה - כל אלו יצרו עולם מופלא ושאבו את הקהל פנימה לתוך הסיפור בשניות.
וכמו תמיד תשבוחות אדירות לקאסט שעל הבמה. שהיה נפלא כולו ובכל זאת כמה שבלטו מאוד מאוד :
הקורוס החליף דמויות וצבעים לאורך ההצגה ועשה זאת בדיוק, בחן ובכישרון!!!!!
דורון תבורי בתפקיד המספר היה נפלא. נפלא. נפלא. עם נוכחות בימתית שאי אפשר להתעלם ממנה ותפקיד שלא
פשוט לעשות, אבל הוא עשה זאת בגדול!!!
דיקלה הדר שמצליחה לרסק אותי, למוטט אותי, לשבור אותי ולהרוס אותי בכל תפקיד שהיא עושה - עשתה זאת בגדול גם הפעם - מופלאה ונהדרת!!!!
עידו רוזנברג שגם הוא מצליח לגעת ולרגש בכל תפקיד ותפקיד פשוט עוצר נשימה ומדהים.
נדב נייטס - בתפקיד הראשון שלו בתיאטרון הרפרטוארי מפתיע בדיוק שלו ובעבודה הנכונה והכנה על התפקיד. הפתעה נהדרת!!! צופה לו גדולות ונצורות.
ומיה דגן שמוכיחה פעם אחרי פעם שאם תפתחו במילון "מולטי טאלנט" יהיה כתוב ליד - מיה דגן.
היא מרגשת, מצחיקה, נוגעת, כנה ועם עוצמות שיכולות להגיע עד קצה היציע.
נהדרת נהדרת נהדרת.
בקיצור נמרץ, זו הפקה של פעם בחיים.
תעשו לעצמכם טובה ושריינו מקום!!!!!
אומרים ששלם נמדד על סך חלקיו - במקרה הזה, השלם הזה :
מ-ו-ש-ל-ם!!
ומילה אחת אחרונה על ציפי פינס שפשוט לא טועה!!! כבוד. כבוד. כבוד.
יש לה יכולת לעשות ניסים.
לעבוד עם חומר אנושי מצויין ולדעת לבחור... והיא יצרה סיפור קסום ומופלא, מרגש ונוגע עם סוף טרגי, ממש כמו מרילין מונרו...
הוסף תגובה | | | | |
| 7. קמחי במאי מעולה אני מצפה ממנו ליותר מההפקה השמרנית שראיתי
| | | | או לחלופין המחזה מיושן .נקודה נוספת קשורה ולא קשורה דורון תבורי מעצבן למה הוא נובח כל הזמן.
הוסף תגובה | | | | |
דליה הרשקוביץ , רמת השרון (09/12/2011) |
| 6. חצי ראשון בינוני אחר כך משתפר
| | | | לדעתי החצי הראשון די בינוני. המשחק בינוני, השירה בינונית ולעיתים צעקנית והבימוי בינוני ולא מחדש מאז ההפקה של בית צבי. בחצי השני זה הולך ומשתפר ומתחיל להיות מרתק ומרגש עד הסוף המצמרר ומרגש. הליהוק גם לא מי יודע מה כי השחקן שמגלם את השטן מבוגר מידי וכלל לא מתאים לתפקיד השטן שאמור להיות זריז וקליל. גם השירה שלו גרועה ומידי פעם מדקלם את הטקסט.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. הפקה יפהפייה! קמחי במאי מעולה! (ללא תוכן)
מחיאות כפיים , (22/11/2011) |
| 4. תגובה(נוספת) ל1
| | | | קודם כל לבית ליסין מגיע קצת כבוד על זה שהוא לקח לא מעט סיכונים בשנים האחרונות עם מחזות הזמר, אביב מתעורר ואווניו קיו הם בחירות מאוד אמיצות, והרבה מאוד שנים לא הגיעו מחזות זמר חדשים לארץ, ושהם הגיעו הם היו מבחירות של ציפי פינס בבית ליסין.
עכשיו, זה שבית צבי העלה את ההצגה זה טוב ויפה, ואם ראית ונהנת אז גם נהדר, אבל התיאטרון הרפארטוארי בוחר את ההצגות שלו משיקולים אחרים(ובוא נגיד שהוא לא בדיוק נבהל מכמות הצופים שתעלה גבה בגלל שאולי היא ראתה את ההצגה כבר בבית ספר למשחק) דווקא המשפט ההפוך הוא נכון כאן, לפעמים העלות של בתי ספר למשחק תורמים למחזמר שבד"כ לא היה מועלה בתיאטרון רפארטורי - אני לא חושב שקומפני היה מועלה בתיאטרון באר שבע אם הסטודיו למשחק של יורם לווינשטין לא היה מוכיח עם ההפקה המעולה שלו כמה הדבר אפשרי.
בשורה התחתונה בוא נהיה שמחים שלאט לאט עולים מחזות זמר בארץ, ושהקצב יתחיל לעלות יותר אז נדבר גם על למה לא מעלים דברים יותר מעניינים
הוסף תגובה | | | | |
| 3. מה קרה אין משהו חדש שוב ושוב אותו מסטיק לא מעניין
| | | | צריך אולי לרעננן את הניהול האומנותי של בית ליסין ואז אם יהיה לנו מזל נראה משהו חדש
הוסף תגובה | | | | |
שיר , תל אביב (29/10/2011) |
| 2. תגובה ל1
| | | | בתי ספר למשחק מעלים במהלך שנה אינסוף תרגילים והצגות מול קהל על מנת לתת שעות במה לתלמידי המשחק, אם לא יתאפשר להציג בתיאטרון הרפרטוארי מן החומרים הללו , התיאטרון הישראלי יהיה בבעיה. "אחים בדם " זהו חומר נפלא שלא הוצג בתיאטרון משנת 89 (עם שלומית אהרון) ולטעמי מן הראוי שלא רק תושבי רמת גן והסביבה יספגו מן החומר הזה אלא יגיעו מכל הארץ לראות הצגה בסטנדרטים של ברודווי עם שחקנים מהוקצעים. ועם מיה דגן שמגיעה לתפקיד בשלה יותר בוגרת יותר ומתאימה יותר לתפקיד.. מי שראה והספיק לו - יש מספיק דברים טובים אחרים לראות... "קברט " "קומפני" " כנר על הגג" "סיגל".
הוסף תגובה | | | | |
קים , גבעתים (14/10/2011) |
| 1. לא יכול להיות זה רק סיפור או סרט פעם חמישית לא נמאס לחמם אותו מרק בבית ליסין
| | | | עליה וקוץ בה מאיה דגן עשתה את הפקיד הזה גם בבית צבי.למה שוב אין חומרים חדשים
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|