|
|
|
אורחים |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
התיאטרון הלאומי הרומני, קריובה
פרוספרו, דוכס מילנו, מגורש מממלכתו על ידי אחיו הבוגד אנטוניו על ספינה קטנה עם בתו מירנדה, מצויד בספרים האהובים עליו. בחדר הזוי, מספר פרוספרו לבתו שהם הגיעו לאי. מירנדה היפה הופכת לקליבן ומנסה להרוג את פרוספרו. בינתיים, ספינה עם אנטוניו ופרדיננד, בן מלך נאפולי שעזר לאנטוניו לגרש את אחיו, נקלעת לסופה איומה אותה חולל פרוספרו בעזרת אריאל. הספינה טובעת, והניצולים מגיעים לאותו אי שם ישיב להם פרוספרו כגמולם. באותו אי פרדיננד נפגש בקליבן שבינתיים הפך חזרה למירנדה שמתאהבת בו. קליבן מתידד עם טרינקולו וסטפנו, מניצולי הספינה. הם שותים לשכרה ויוזמים להרוג את פרוספרו. אריאל מזכיר למלך ולאנשיו את בגידתם בפרוספרו. קליבן ושותפיו למזימה מגורשים. פרוספרו נפרד מאריאל, מוותר על כוחות הכישוף שלו, ומשלים עם רודפיו.
"מבוך שחור ומסתורי עם הרבה כניסות", כפי שמגדיר אותו פורקרט עצמו, עולה על הבמה בבימויו הוירטואוזי בהצגה עוצרת נשימה, עולם מלא קסם, משכר ומטריד ביופיו.
ביקורות "אחד העיבודים של המחזה הכי פיוטיים ומלאי קסם שיחרטו בזיכרון". פולין, קאיה פולשובקה
"אחת מהפרשנויות המעודנות והמושלמות של המחזה הזה. היופי הפלסטי של "הסערה" מנתק אותנו מהמציאות, מתוך תחושה של תיאטרון טהור." בלקניסטיקה
מתוך ראיון עם פורקרט:
"הטקסט של "הסערה" כל כך עשיר ומסתורי, שאם הייתי מתחיל לעבוד עליו מחדש, הייתי מוצא כניסות לגמרי שונות לחדור אליו. זהו מבוך מאוד מוזר. יש בו דרכים ישרות, דרכים מתפצלות, וסוף הדרך הוא תמיד זהה, כשבכל פעם מתגלים רבדים חדשים."
המשיכה שלי למחזה מבוססת על העובדה שהמחזה מלא בעוצמה רוחנית עד כדי כך שכל גרסה שלו תהיה מוצלחת. מחד, זה בלתי אפשרי ליצור "סערה" מושלמת, ומאידך זה לעולם לא יהיה כישלון טוטלי. יש במחזה זה הרבה עצמה וקסם, והקהל זקוק להם. לשם כך נוצרה האמנות."
Herald Scotland
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|