|
|
|
תיאטרון חיפה |
|
|
|
|
|
|
ינטל (תיאטרון חיפה והקאמרי) |
|
|
|
|
|
|
שחקניות: יוסף כרמון , עירית קפלן , מיכל ברנד , הילה סורג'ון , אביטל ליבני, אוסי בן יהודה, מיכל ברנד, מיטל דמארי , אולה שור סלקטר, יחזקאל לזרוב, אילנית גרשון, יואב בר-לב , רועי קקון, יעקב תמרי, איתי חיון, אסף גולדשטיין, דיויד בלינקה, אבי טרמין , גלעד שמואלי, טל וייס, רועי חביב / עדן אקשוטי |
|
|
|
|
ינטל, נערה צעירה, בתו היחידה של הרב טודרוס, רב ומלמד בעל עמדה בעיירה היהודית יענאב, מתקוממת כנגד ייעודן וגורלן של נשים בחברה המסורתית. היא חשה שיכולתה השכלית אינה נופלת מזו של גברים ומפצצירה באביה שילמד אותה תורה. הרב נעתר להפצרותיה של בתו ומעניק לה בסתר השכלה ודעת. כאשר הולך הרב לעולמו,גוזזת ינטל את שיערה,עוזבת את העיירה שבה נולדה וגדלה,ויוצאת להגשים את חלומה בתחפושת של גבר צעיר. בדמותה החדשה ובשמה הגברי החדש "אנשל",היא מגיעה לעיירה ביחוב, הופכת לתלמיד ישיבה ומתאהבת באברך צעיר, עילוי ויפה תואר בשם אביגדור.העלילה מסתבכת כאשר משדכים לינטל את הדסה, ועד מהרה ניצבות שתיהן תחת החופה, נישאות כדת משה וישראל ככל זוג צעיר.
בשיתוף תיאטרון הקאמרי.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (37 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 37. הצגה מדהימה מאוד נהנתי!
| | | | המוסיקה,התפאורה,השחקנים המדהימים הכל היה מושלם!העלילה מעניינת ומעוררת מחשבה..מומלץ מאוד!
הוסף תגובה | | | | |
ספיר , ירושלים (14/10/2010) |
| 36. הצגת השנה
| | | | הצגה נפלאה. תפאורה מרשימה, שחקנים מצוינים ואולה שור מדהימה! יש לה יכולת נדירה גם לשיר גם להצחיק גם לרגש- שחקנית בחסד. הצגה מומלצת בחום.
הוסף תגובה | | | | |
ענת , ת לאביב (21/07/2010) |
| 35. היה נפלא! אחת ההצגות הטובות! מומלץ מומלץ!
| | | | אולה מדהימה, יש לה קול מקסים ומרגש עד דמעות!
מאד נהנינו.
מומלץ מומלץ מומלץ!
הוסף תגובה | | | | |
דורית , חיפה (30/05/2010) |
| 34. מאכזב עד דמעות
| | | | הצגה מאכזבת ביותר! בימוי גרוע, משחק חלש, ממש רציתי לבכות שיצאתי מההצגה. מומלץ בחום למזוכיזסטים או משועממים עד מוות בלבד...
הוסף תגובה | | | | |
אדיר , הרצליה (01/04/2010) |
| 33. מאכזב למדי (ללא תוכן)
| 32. אולה שצ`ור מדהימה
| | | | כצרכן תיאטרון נלהב, זוהי ללא ספק ההצגה הטובה ביותר שראיתי בשנים האחרונות. אודה על האמת, לאחר שצופים בסטרייסנד מגיעים עם ציפיות נמוכות. אבל ברגע שאולה שצ`ור פותחת את הגרון-חבר`ה, היא עולה על סטרייסנד. כובשת, מרגשת מצחיקה. ההליכה הגברית של אנשל, והנשיות הכבושה שמתפרצת לרגע. מימיקה נהדרת, כובשת את הבמה. את האוסקר שלי קיבלת, לזרוב פרטנר מצויין וכל השאר טובים מאד, כולל האבא שמבליח לרגעים קסומים. לשם כך יש תיאטרו.
הוסף תגובה | | | | |
| 31. ינטל
| 30. החניה של תאטרון חיפה
| | | | איזו בושה. הייתי עם אמי בת השמונים שכהקדמה להצגה הייתה צריכה לטפס בקור מקפיא ומעט גשם שתי קומות. איך מרשה לעצמו תאטרון לבטל מעליות מהחניון. ולאלץ קהל לעלות במדרגות חיצוניות תלולות?! איזה זלזול. איזו חוצפה. זו תרבות במרעה. לעולם לא נגיע יותר לאולם שמתפאר שהוא מפואר ונוח. גם לנכים אין מספיק חניה שמעתי מבקרים שהתלוננו. בושה!!!
הוסף תגובה | | | | |
מבקרת זועמת , (26/12/2009) |
| 29. הצגה מיותרת לחלוטין
| | | | לא משחק,לא שירקה,רק תפאורה מרשימה[אך אנו מגיעים לתיאטרון כדי לצפות במשחק וכאן היה יותר דיקלום טקסט
הוסף תגובה | | | | |
| 28. מעורר מחשבה ומצחיק
| | | | הצגה נפלאה, רוצו!
אולה שור לזרוב, יוסף כרמון ושאר השחקנים מרגשים עד דמעות ומשעשעים מאד.
הוסף תגובה | | | | |
לאה יהלום , חיפה (24/12/2009) |
| 27. הצגה נדירה
| | | | אמש ראינו את "ינטל" בתיאטרון חיפה בביצוע המשותף עם הקאמרי. האולם היה מלא וגדוש. רק בשביץ-זינגר מסוגל ליצור הצגה כל כך מתוחכמת למביני ענין. הבימוי ןהמשחק היו בהתאם.
הוסף תגובה | | | | |
יוסף יהלום , חיפה (24/12/2009) |
| 26. אולה שור טובה יותר מברברה סטרייסנד
| | | | משחקת ושרה נהדר מתאימה להופיע בברודווי.יתר הצוות משחקו בינוני והתפאורה משעממת.
הוסף תגובה | | | | |
| 25. שעמום אחד גדול
| | | | היו לי ציפיות, אמנם התפאורה מרתקת אך המוסיקה והמשחק משעממים ונרדמתי בחלק גדול של ההצגה המשעממת
הוסף תגובה | | | | |
| 24. הצגה מרגשת ומקסימה
| | | | אולה מדהימה. לכל הקוטלים...האם ראינו את אותה הצגה?
הוסף תגובה | | | | |
אילני , ראש העין (16/12/2009) |
| 23. אחת ההצגות הטובות שראיתי. אולה מדהימה
| | | | איזה שחקנית, איזה קול....בכיתי והצטמררתי מהתרגשות
הוסף תגובה | | | | |
הדס , תל אביב (15/12/2009) |
| 22. אכן אכזבה הבימןוי פשוט נורא!!! (ללא תוכן)
| 21. לא להתקרב!!! (ללא תוכן)
| 20. אני נרדמתי וחלמתי והחלום יותר יפה
אלון ש , ת"א (11/12/2009) |
| 19. זהירות אכזבה בפתח - הבימוי גרוע!!!!!!
| 18. חבל חבל חבל מאוד כגודל הציפייה גודל האכזבה (ללא תוכן)
איריס , תל אביב (05/12/2009) |
| 17. הצגה משעממת אני נרדמתי (ללא תוכן)
אהרון , חיפה (21/11/2009) |
| 16. סליחה אבל הביקורות כאן ממש שטחיות וריקות מתוכן
| | | | שלום רב לקהל המגיבים,
ברצוני לציין כי הביקורות שלכם ממש שטחיות וחסרות עומק.
כאשר משבחים שחקן/נית בגין משחקו/ה בהצגה כדאי קצת לפרט מתוך הכרה או הבנה בסיסית של המחזה,הסרט הכרת הדמויות במחזה מערכות היחסים בניהם וכמובן הכרת השירים והלחנים. סתם לזרוק ביקורת שטחית זהו עיניין חסר ערך כפי שאתם עושים כאן.
הוסף תגובה | | | | |
| 15. אולה שור נפלאה. שרה כמו בברודווי משחקת נפלא וכובשת את הבמה
| | | | ההפקה קולחת וטובה למעט יחזקאל לזרוב שלא בונה שום תפקיד. הוא סתמי לגמרי ועושה טעויות של סטודנט שנה א`. כל רצונו הוא כנראה "לצאת טבעי" זה לא עובר שורה רביעית (ישבתי בחמישית)
הוסף תגובה | | | | |
| 14. חוו"ד רצינית על ההצגה:
| | | | נפתח בשורה תחתונה - ההצגה מהנה במובן של ערב יציאה מכובד לתיאטרון והרגשה שראית הפקה מאוד מושקעת שרוצה לתת לך הצופה מלוא תמורה לכרטיס. אבל... אולה שור- סלקטר, אחת השחקניות היותר מוכשרות כאן בארץ, אשר ב"נפש הטובה מסצ`ואן" עושה עבודה מושלמת (!), כאן קצת נאבקת עם כובד המשקל של התפקיד. לאולה יש קול טוב באופן כללי, היא מוזיקלית מאוד, אבל הטכניקה והמנעד שנדרשים מההלחנה המורכבת המחודשת (למעט PAPA אף שיר לא כמו בסרט), די מכשילים אותה. כשחקנית היא מעבירה היטב את הדמות, נעה בין הרכות הנשית לרצון להיראות בפני כל "גבר" (או נער במקרה שלה), מורגשת הסערה שבתוכה בהתאהבותה באביגדור, ויותר מכל רואים שהיא מאוד אוהבת את התפקיד ואת מה שהיא עושה. אני חושבת שהיו צריכים להתחשב בה יותר מבחינת הביצוע הקולי, אולי לעשות התאמות בהתאם. לזרוב, שעשה גם את הכוריאוגרפיה בעייתי מעט. מצד אחד הוא גבר מאוד כריזמתי, נראה טוב מאוד על הבמה, וסקסי, אבל העבודה שלו נראית יותר חיצונית מאשר פנימית. כמו כן שירתו בעייתית. לדעתי גם הכוריאוגרפיה מודרנית מדי לצרכים והאיפיון של המחזה. יש מעט מדי מוטיבים "יהודיים" ויותר תנועות שמתאימות לבלט מודרני. לא יכולתי שלא להשוות לכוריאוגרפיה שנעשתה ב"כנר על הגג" שהיא לא פחות ממושלמת! הבימוי של משה קפטן, שאני שמחה לראות את המעבר שלו מדברים גרנדיוזים כמו הפסטיגל וכו` לבמות התיאטרון, עשה עבודה טובה, חסר לדעתי, יותר עבודת עומק על הדמויות. אך סה"כ עשה עבודה יפה וניצל עד תום את הבמה/תפאורה/תאורה/תלבושות וכו`. המוסיקה שהיתה חדשה לי ברובה - היתה נהדרת.
לסיכום, אני החלטתי מראש לא לבוא עם רצון להשוות כל הזמן לסרט, כי אז מראש זה נדון לכשלון... ולכן נהניתי מההפקה, אני מקווה שעם זמן ההרצה כל הפינות המעט הבעייתיות (כולל שיכחת טקסט שהיתה בהצגה בה אני צפיתי) ישופרו.
הוסף תגובה | | | | |
דבורה , תל אביב (07/11/2009) |
| 13. מעולם לא שמעתי שחקנית ששרה כל כך יפה - הביצוע של אולה שור לפאפא פשוט חד פעמי, ענק ומרגש עד דמעות
| | | | גם שאר השירים שהיא שרה בהפקה הזאת זוכים לביצועים נפלאים (לא בכדי היא היחידה שמקבלת כפיים אחרי כל ביצוע. רוצו לראות כשרון ענק. היא עמוד התווך וקרן האור של ההפקה הזאת.
הוסף תגובה | | | | |
| 12. יקורת מחזמר-ינטל-יצחק בשביץ זינגר-אולם הקאמרי ת"א
| | | | 559ינטל-יצחק בשביץ זינגר-תיאטרוני הקאמרי,חיפה559
"ינטל בחור ישיבה" הנו סיפור קצר שכתב יצחק בשביץ זינגר שהפך למחזמר וסרט מפורסם ב1983 בכיכובה של ברברה סטריסנד.היא כתבה חלק מהתסריט וביימה אותו.
בעיקבות הסרט שנחל הצלחה כבירה הוצג המחזה בתיאטרון הקאמרי בשנות השמונים בבימויו של חנן שניר וג`טה מונטה בתפקיד ינטל וכעת התיאטרון בשיתוף תיאטרון חיפה מציגים אותו מחדש.מביים את המחזה משה קפטן שביים גם את "כנר על הגג".
למיטב ידיעתי זאת ההפקה השלישית של המחזה בארץ לאחר שבשנות התשעים הפיק אותו בית צבי במסגרת תיאטרון הספריה.
שוני רב יש בין שלוש ההפקות הללו כאשר ההפקה הנוכחית הנה רבת משתתפים,עדכנית מבחינת העיבוד, הפיזמונים והריקודים ויחד עם זאת משמרת את אוירת העיירה היהודית.
לאחר המחזמר"כנר על הגג" מגיש לנו הקאמרי מחזמר נוסף על נושא יהודי ובטוחני שמובטחת לו הצלחה דומה למחזמר הקודם.
נושא הסיפור אמנם יהודי ומתאר את איסורי ההלכה החלים על האישה היהודיה אך הבעיה היא כלל עולמית ונוגעת לאיסורים וקיפוחים של נשים גם בדתות ושכבות אוכלוסיה אחרות.
ינטל הגיבורה הראשית אינה מתחשבת במסורת ובהלכה.היא אינה עקרת בית הנכנעת לרצון בעלה .היא בעד שוויון בין הגבר לאישה ואפשר לומר שניצנים של פמיניזם חבויים בתוכה.
אישה פסולה לקדיש והיא אומרת אותו מבלי להתחשב בתגובות הקהל הנוכח בלוית אביה.
סיפור זה של בשביץ זינגר הנו הסיפור האירוטי ביותר שהוא כתב.הוא מלא יצרים ויש בו אלמנטים רבים הנראים בהצגה כחריגים וסטיות עד שמתבררת סודה של ינטל.
יש בהפקה זו נשיקות בין שני בחורים ושתי בחורות,ישבני בחורי ישיבה חשופים וסצינות אחרות כאשר הכל מוגש בטוב טעם ובעדינות.
ההצגה מלאה באהבה,ברגש,בחברות,בשמחת חיים ועליזות מצד אחד ורצון להתגבר על מכשולים הלכתיים מבלי שהם ישפיעו על שמחה זו.
הבימוי של משה קפטן בעל מעוף,קולח,קיצבי ביותר,מעברים ממקום למקום ומסצינה לסצינה חלקים כמעט לא מורגשים, כאשר התפאורה התכליתית המצויינת והיעילה ששלט בה הצבע האפור ולמראית עין כמעט ולא משתנה שעיצב רוני תורן ,עוזרת רבות בכך.
היא מראה חצר בית ובשינויים קלים והכנסת והוצאת אביזרים ומסכים במהירות היא הופכת לרכב,ישיבה,מקפצה,חדר שינה וכו`
יצחק בשביץ זינגר שכתב את הסיפור באידיש והעוסק כאמור במעמד האישה ביהדות אימץ את השם בשביץ כהוקרה לאמו ששמה היה בת שבע ואותה איבד בשואה.
הנוסח העברי הנו של משה קפטן ודן אלמגור שכתב גם את הפיזמונים.
יוסי בן נון כתב את המוסיקה והנהול המוסיקלי הופקד בידיו.
הוא כתב מוסיקה מקורית נהדרת קליטה וטובה מאוד עם צלילים מודרניים שלא משכיחים את המנגינה היהודית המסורתית.היה בה גוון רב כולל מוסיקת כליזמר.
יחזקאל לזרוב ששיחק בתפקיד אביגדור יצר גם את הכוריאוגרפיה ובה ריקודים יהודיים חסידיים שיש בהם מהחידוש והקידמה .
הכוריאוגרפיה הטובה מאוד מורכבת מאלמנטים ברוח היהדות ושחוזרים בה וריאציות שונות בהם לוקחים חלק כל הלהקה הגדולה.
התלבושות אורנה סמורגנסקי ברוח התקופה והיהדות נאות ויפות.
לתאורה- פליס רוס חלק חשוב בהצלחת ההפקה.
לאלה שלא מכירים את נושא הסיפור, אומר כי הוא עוסק בבת רב כמהה ללמוד להעשיר את ידיעותיה ביהדות ומתענינת בדברים שהדת אוסרת.אביה הרב שינטל הנה בתו היחידה.הוא התאלמן ומלמד אותה תורה ותלמוד.
לאחר שהוא נפטר ינטל מתחפשת לבחור נכנסת לישיבה, משנה את שמה ל אנשל-שם אחיה שנפטר, פוגשת את אביגדור, לומדים יחד ,הופכים לחברים טובים עד שאנשל מתאהבת בו.
היא מתחתנת לבקשתו עם בחורה-הדסה שאביגדור אוהב ואז היא מחליטה לגלות את סודה.
ינטל עוזבת ואביגדור מתחתן עם הדסה במקומה.
אמנם רבות השתנה בענין שוויון וזכויות לנשים מהיום בו נכתב הסיפור ועד היום, אך דבר לא השתנה מבחינת ההלכה והאיסורים הדתיים.
אין לנצח את ההלכה,את התורה,את המסורת והפעם שלא כרגיל יד האהבה על התחתונה.
אולה שור -סלקטר בתפקיד ינטל-אנשל מצויינת הן כשחקנית והן כזמרת.
קשה להכנס לתפקיד כאשר רבים זוכרים עדיין את ברברה סטריסנד בסרט אך היא מבצעת אותו היטב.
היא נערית,שברירה,עדינה,מלאת חן וגם עקשנית וקשוחה כשצריך להגשים את רצונה ושאיפותיה.
יש לה נוכחות במה, היא גם אוהבת ומסתייגת,מתקרבת ומתרחקת מאביגדור וסודה לא הפריע לה לנהל את חייה כפי שרצתה.
יש לה קול נעים וזך והיא הנעימה את אזני הקהל לא רק בדברי חוכמה ודעת אלא גם בשירתה המעולה.
קפטן הכניס את השירים בהפקה בצורה טבעית במקומות הנכונים ואלו אינם גורמים לקטיעת הרצף העלילתי.
בתפקיד האפיזודי הקצר אביה של ינטל שיחק יוסף כרמון ברגש, בצער שאין לו בן ובחיבה לביתו היחידה.
הוא אב ורב מודרני המלמד את בתו דברי קודש באין לו בן, מלא מרץ ותענוג היה לראותו .אומר הוא"אלוהים יבין לא כן השכנים".
אביגדור -יחזקאל לזרוב שיחק בכשרון רב. תפקידו מורכב והוא שיחק באיפוק מסויים ומובן ביחסו אל אנשל.
בחורי הישיבה הרבים היו שמחים,עליזים,מרוצים מלימוד התורה ושימשו כהוכחה חיה לאנשל שטוב ללמוד תורה וטוב להיות בישיבה.
אילנית גרשון בתפקיד הדסה ואירית קפלן כאימה טובות בתפקידיהן.
יש במחזה סצינות מקסימות ואחת מהן היא הסצינה בה אנשל מודדת את חליפת החתונה.הסצינה מוגשת בהומור ומבוצעת מעולה על ידי אבי טרמין ודויד בילנקה.
זאת קריקטורה נעימה וחביבה הן בדיבור והן בהתנהגות המוסיפה הומור ובידור בריאים למחזמר.
לסיכום אומר שהבמאי משה קפטן יצר הצגה מקסימה, קלה אך מרגשת מאוד, לפעמים עד דמעות בגלל משחקם הטוב של כל השחקנים,העיבוד והשירים היפים.זאת הפקה העשויה מצויין מכל זוית אפשרית.
יש בהפקה ובבימוי כמעט הכל-הן רגש,הן צחוק,הו הומור,הן הווי והן אקטואליות ורלוונטיות.
ההנאה מהמחזמר מובטחת לכולם לכל אחד מהסיבות האישיות שלו.
לראות או לא לראות: המלצה חמה ביותר לראות. מנבא הצלחה לפחות כמו ל"כנר על הגג".
נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 5/11/2009 14:02
הוסף תגובה | | | | |
elybikoret , t a (07/11/2009) |
| 11. ההחמצה היא לזרוב שאיננו שחקן, בקושי רקדן, ויותר נשי מינטל.
| | | | אולה שור היא נכס תאטרוני. שרה ומשחקת מדהים
הוסף תגובה | | | | |
| 10. האכזב מאולה היא קשה כי התפקיד כאן גדול עליה (ללא תוכן)
| 9. ההחמצה של המחזה היא בישרתה של אולה
| | | | לא מבין, האם אני צפיתי בהצגה אחרת, כי ממש לא התרשמתי מהשירים של אולה לעומת זאת מלזרוב והתפאורה התרשמתי מאוד
הוסף תגובה | | | | |
מנור , רמת ישי (05/11/2009) |
| 8. ממש נהניתי - נהדר
| | | | שכחתי מברברה סטרייסנד, אולה שור ממש מופלאה. התפאורה מצוינת וגם המוסיקה. יוסף כרמון וגאולה נוני טובים וכיף לראותם אחרי כל כך הרבה שנים.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. הצגה טובה, אכן אולה שור מדהימה (ללא תוכן)
| 6. אכזבה גדולה אחת
| | | | לא הצלחתי להימנע מההשוואה לסרט, מבחינה מוסיקלית ההצגה בעייתית ביותר, אולה שחקנית מצויינת אך זמרת היא לא וזה פוגם במחזה.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. אולה שור שרה כמו מלאך, משחקה אדיר ומרגש
| | | | צר לי אך מלבדה אציין לטובה רק את יוסף כרמון. ליחזקאל לזרוס יש אולי פנים נאות אך הוא אינו שחקן והעובדה כי מעולם לא למד משחק מורגשת, חבל. מה ש"טוב" לערוץ 2 לא מספיק לבמה. בכל זאת אמליץ לראות כי אולה שור מהפנטת!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 4. הצגה מרגשת בזכות אולה שור ששרה ומשחקת כמו בברודווי
| | | | חבל שמולה יש פרטנר חלש כל כך. שאר השחקנים עושים עבודה טובה. מומלץ!
הוסף תגובה | | | | |
| 3. ההצגה היא ההצגה- מעולה מדהים שווה צפיה
| | | | כל הכבוד עלההפקה- הצגה מעולה .כוריאוגרפיה מוקפדת ומקסימה. אולה שור ולזרוב אתם מקסימים ונהדרים וגם לשאר השחקנים עשיתם עבודה נפלאה.
הוסף תגובה | | | | |
צפונית , צפון (29/10/2009) |
| 2. אולה שור היא ההצגה
| | | | לזרוב חלש כהרגלו, מצטער אך הוא לא שחקן מקצועי. מזל ששור הנפלאה מחפה על כל הפגמים
הוסף תגובה | | | | |
| 1. לא משהו-די מאכזב
עידית , חיפה (28/10/2009) |
|
|
|
|